Geven jullie het zo, in wat lekkers, fijn gemalen in wat lekkers, fijn gemalen zo in de bek?
Traumeel; hoe geven?
Moderator: Lizzy
Traumeel; hoe geven?
Klein vraagje; Hoe geven jullie Traumeel aan jullie hond? Op het potje staat in de mond laten smelten, tja dat gaat hem niet worden natuurlijk 
Geven jullie het zo, in wat lekkers, fijn gemalen in wat lekkers, fijn gemalen zo in de bek?
Re: Traumeel; hoe geven?
Ik geef het altijd met een likje pindakaas erop ... Lik lik weg 
Ik plet de tabletten tussen twee lepels en strooi het poeder in de bek. Dan gauw de bek dichtdoen, voor ze het poeder weer naar buiten blazen 
Bij 3 van mijn Dalmaten kan ik trouwens zeggen "Ohoh! Kijk eens wat mama voor lekker heeft" en dan vreten ze de tablet zo op en kijken nog blij ook
(puur omdat zij iets krijgen wat de rest niet krijgt).
Ik heb het tot nu toe met rundvleessalade gegeven
Maar bedacht me toen; dat het in de mond laten smelten is om het zo op te laten nemen door het mondslijmvlies.....dan zal het natuurlijk beter werken dan een tablet zo hap slik weg te werken. En toen dacht ik "ff vragen op BP hoe men dat hier doet" 
Homeopathische middelen geef je op schone mondslijmvliezen, niet met iets eetbaars dus.
Daar ben ik mij idd. van bewust... Alleen traumeel moet bij acute klachten om het kwartier gegeven worden... 1 keer een pil zo in zn bek is wel oke maar elk kwartier twee uur lang word zo'n strijdLizzy schreef: Homeopathische middelen geef je op schone mondslijmvliezen, niet met iets eetbaars dus.
Ik stopte het achterin de wangzak en aaide Radja onder haar bek totdat het gesmolten en of weggeslikt was
-
fransbulletje
Ik maal het ook tussen 2 lepels fijn en tegen het wegblazen een paar druppels water op.
Vervolgens smeer ik het prutje zo aan de binnenkant van de wang.
Vervolgens smeer ik het prutje zo aan de binnenkant van de wang.
En jullie honden vind dat prima? Twee uur om het kwartier en dan nog meerdere keren per dag? Tous is best een braaf hondje en ik heb de laatste drie keer de pillen fijn gemalen en zo in zn bek gedaan maar nu ik met nr 4 aankwam nam tie gelijk de benen en de poging die daarop volgde zorgde ervoor dat de helft op de grond terecht kwam 
Ik ga er maar een compromie van maken, de ene keer met wat lekkers..de volgende zo in de bek.
Ik ga er maar een compromie van maken, de ene keer met wat lekkers..de volgende zo in de bek.
Quincy kauwt hem altijd zo op... Bied hem aan en ze vreet hem zo op, maar ze kauwt hem wel eerst helemaal fijn... Noortje idem..
Nooit over nagedacht trouwens.. Gewoon vanaf dag 1 zo gedaan en nooit 1 probleem mee gehad.. Kan het makkelijk de hele dag om het kwartier geven..
Nooit over nagedacht trouwens.. Gewoon vanaf dag 1 zo gedaan en nooit 1 probleem mee gehad.. Kan het makkelijk de hele dag om het kwartier geven..
Ja Radja vond het prima! Wat je ook kan doen is het idd tussen 2 lepels ff fijnmaken,oplossen in water en met een spuit in de wangzak spuiten.
Ik heb ampullen die giet ik over een stukje brood of laat ik inspuiten. De pillen eet ze zo op, maar de mijne eet dan ook alles wat ik haar voorhoud.
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Yuma krijgt nu pilletjes die zij, heel raar voor haar, niet te pruimen vindt. Ik doop deze nu in de honing en ze vindt ze zalig...