Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Vanmiddag een poging gedaan om de composthoop op heur kop te zetten. Er zit iets te veel in om het alleen
in drie delen om te spitten.
Was van plan om komende zaterdag (de gratis) compost te gaan halen bij de gemeente. Eerst maar eens even kijken hoeveel kuub er
uit de hoop komt.
Kwam bij het beetje omspitten al gitzwarte aarde tegen. 
Oh en vanmorgen snijboNen in de voorzaai gezet. Benieuwd!
Laatst gewijzigd door Neally op za 29 mar 2014, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Google zegt 1. Dan ga ik er nog maar wat zaaien denk ik
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik denk ook 1, behalve bij de Chinese broccoli.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Kaela schreef: Even een domme vraag: Komen er aan een broccoli plant 1 of meer van die stronken? Mijn plantjes zijn op 1 na nogal geknakt en sneu, dus als er meerdere stronken aan 1 plant komen, dan is 1 ook wel genoeg. Anders zaai ik er nog een paar.
Ik heb er 2 gehad, maar die mislukten ;) Ik zou er dus meerdere zaaien.
Barbaravh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Barbaravh »

Kaela schreef: Even een domme vraag: Komen er aan een broccoli plant 1 of meer van die stronken? Mijn plantjes zijn op 1 na nogal geknakt en sneu, dus als er meerdere stronken aan 1 plant komen, dan is 1 ook wel genoeg. Anders zaai ik er nog een paar.
Bij ons telkens 1 grote in het midden en eens die geoogst is, komen er nog een aantal kleine bolletjes aan de zijkanten. Dus de plant nog even laten staan als je de broccoli geoogst hebt en zien of er nog iets gebeurt.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Het gaat goed !!!  Lekkere regen gehad en nu weer lekker zon, vinden de plantjes fijn. De wortelzaailingen zijn in beeld en de peper- en paprikaplantjes zijn al 10 cm hoog, de laatste 2 staan natuurlijk binnen voor het raam.
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Aangezien ik 2 dagen niet naar de 'grote' moestuin kan i.v.m. de nucleaire top vandaag maar eens aandacht gegeven aan het mini moestuintje thuis.
de bio artisjok die ik vorig jaar als inimienie plantje had gekocht is mega groot geworden.  :biggrin2:

Maar die blijkt veel compost nodig te hebben en om dit jaar de mieren te verdrijven heb ik lavendel geplant en goudsbloem en afrikaantjes gezaaid naast de Artisjok. Hoop dat het helpt.
Biologische munt in een grote pot geplant dus die zal wel snel groeien en kan ik lekker aan de muntthee.
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Mijn zaaisels binnen gaan ook goed! Zelfs de zaadjes uit de honingtomaatjes komen op!
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Sarah5 schreef: Aangezien ik 2 dagen niet naar de 'grote' moestuin kan i.v.m. de nucleaire top vandaag maar eens aandacht gegeven aan het mini moestuintje thuis.
de bio artisjok die ik vorig jaar als inimienie plantje had gekocht is mega groot geworden.  :biggrin2:

Maar die blijkt veel compost nodig te hebben en om dit jaar de mieren te verdrijven heb ik lavendel geplant en goudsbloem en afrikaantjes gezaaid naast de Artisjok. Hoop dat het helpt.
Biologische munt in een grote pot geplant dus die zal wel snel groeien en kan ik lekker aan de muntthee.
Jouw tuin ligt vast in de buurt van die van ons.  :biggrin2:
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Met al die hagel blijft er niets van mijn jonge plantjes over  :'( Net nu ik dacht een flinke oogst te gaan krijgen.. ;) Vorig jaar ging alleen de radijsjes, ruccola, sla en wat vaste kruiden goed.. Dit jaar heb ik mijn bakken zo goed als vol gepland ;)
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Neally schreef: Jouw tuin ligt vast in de buurt van die van ons.  :biggrin2:
Tja bijna alles was afgesloten rond de A4 en A44 dus dat kan nog best een eindje schelen, de mijne ligt in elk geval in Katwijk de tuin achter mijn bedrijfsruimte heb ik omgedoopt tot mijn nieuwe moestuin  :biggrin2:
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

De weg naar t oude vliegveld denk ik. Zal zo af en toe eens zwaaien als ik langs rij.  :biggrin2:
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Neally schreef: De weg naar t oude vliegveld denk ik. Zal zo af en toe eens zwaaien als ik langs rij.  :biggrin2:
Waar is de jouwe dan? Word nu wel nieuwsgierig. Als je daar ook zit ben je ook vast druk met het beschermen van de tuin tegen de wind en heb je ook net zulke handige kleigrond als ik
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Vandaag voor het eerst dit jaar uit de moestuin gegeten  ::) ::), koriander  :P :P
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Hagel is niet leuk. Een hond die dwars door de moestuinbak met mn nog niet zichtbare zaaisels rent, is ook niet leuk. Geen idee wat nu waar gaat opkomen .... Grrr

Gesloten