Traumeel; hoe geven?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Traumeel; hoe geven?

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Daar doen ze hier beide niet aan hoor, pillen eten...Zelfs Ziggy niet en die heeft in Spanje stenen gegeten  ( :-X :'( )
Pillen zijn er om verpakt te worden in wat lekkers... en dan ook wel echt wat lekkers want een droog stukje brood doen ze het niet voor.
Ik ga zo de laatste geven voor vandaag en zal ff paar druppels water erbij doen, kijken of dan niet de helft buiten de bek terecht komt ::)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Heb je geen injectie spuitje zonder naald? Dan met iets meer water in de bek spuiten,of wang, dat gaat echt super!
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Duke denkt dat het snoepjes zijn. Die vindt ze gewoon lekker....
helmi6669
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door helmi6669 »

Hier worden ze, net als alle andere homeopathische pilletjes, gewoon uit de hand gegeten. Zodra ik de potjes pak gaan de koppies al omhoog
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Radja schreef: Ja Radja vond het prima! Wat je ook kan doen is het idd tussen 2 lepels ff fijnmaken,oplossen in water en met een spuit in de wangzak spuiten.
Maar wat is dan het verschil met gewoon een pilletje erin werpen? Op deze manier wordt het middel toch ook niet door de slijmvliezen opgenomen, lijkt me?

Overigens wist ik dit allemaal niet. Ik gaf de Traumeel gewoon met wat lekkers, hapsloekweg. Maar zo werkt het dus niet? Helemaal niet?
1-ster
Contacteer:

Bericht door Karma »

Ik heb de vloeibare traumeel omdat ze het natuurlijk kauwen en snel wegslikken.
Ik heb het idee dat de vloeibare druppels beter werken
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Karma schreef: Ik heb de vloeibare traumeel omdat ze het natuurlijk kauwen en snel wegslikken.
Ik heb het idee dat de vloeibare druppels beter werken
Dat vind ik wel een goede tip....als de pilletjes op zijn ga ik naar de druppels kijken!
Inmiddels hoeft hij niet meer elk kwartier een pil en nu doe ik het fijn maken tussen 2 lepels en dan giet ik het zo in zijn bek. En hij laat het nu prima toe.
Voor de zekerheid zijn poot ook laten weken in een sopje biotex en dat vond tie ook prima :)
Nu maar hopen dat tie snel weer soepel loopt....
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Heeft hij een vervelende blessure?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Sorry Riek, ik zie nu je berichtje pas :-[
Hij liep niet helemaal zuiver. Niet echt mank lopen maar ik zag dat er toch iets was... en zolang hij in draf ging zag ik niks maar als hij echt gewoon liep dan was er iets. Maar het lijkt aardig goed te gaan. Vanmiddag dacht ik het weer te zien, even in de gaten houden.
De traumeel was ik mee gestopt maar ik ga de pot toch weer tevoorschijn halen en ook even een paar keer zijn poot in de biotex hangen. Niet dat ik iets zie maar het hoeft natuurlijk maar een klein splintertje te zijn wat dwars zit.

Plaats reactie