Laura1901 schreef:
Als duiker ben ik het hier niet mee eens en met mij vele mede-duikers. Wij vinden dat mensen zelf hun verantwoording moeten nemen in hun omgang met wilde dieren. Als duiker ben je te gast in het habitat van de (onder)waterdieren en die hoor je te respecteren. Wil je geen risico lopen dan blijf je bij ze uit de buurt en dat geldt ook in dit geval! Blijf dan gewoon op afstand. Er moeten al zoveel dieren en natuur wijken voor de mens. Duikers weten dat Happie graag hapt, hij heeft niet voor niets die naam gekregen. Je weet dus ook dat je het risico loopt op kapot gebeten uitrusting of verwondingen. Als ze niet meer willen dat mensen bij Happie in de buurt komen, moeten ze de Bergse diepsluis maar afsluiten voor publiek en pas weer open doen als Happie weg is. Maar hem weghalen uit zijn eigen habitat, waar hij het prima naar zijn zin heeft zoals blijkt, zou niet eerlijk zijn!!
Nou ja, het is een recreatie strand, waar niet alleen duikers komen, maar veel meer mensen. Het zijn dus niet alleen de duikers, maar ook kindjes, paarden en honden. Inderdaad moeten mensen oppassen, het zijn wilde dieren. Maar zo'n strandje trekt ook andere mensen aan, die juist een gevaar voor Happie kunnen vormen natuurlijk. Helaas is niet iedereen zo slim of verstandig om goed met zo'n dier om te gaan.
Laatst stond er ook nog in de krant dat er een peuter gebeten was door een wolf (of tijger?) ergens in een park. En dan zit er nog een hek tussen en staan er waarschijnlijk ook nog bordjes.
Als mensen verkeerde dingen met Happie doen, of Happie verkeerde dingen te eten geven, loopt t niet goed af met Happie denk ik.