Tess was een flesweigeraar (en volgens mij Evi van Wenche ook). Niet omdat ze niet wilde, maar ze snapte het gewoon niet. Met hulp van een prelogopedist hadden we haar binnen een dag aan de fles. Tot een paar maanden geleden ging dat goed, maar nu krijgen ze er op de opvang max. 2 keer 50cc in. Bij mijn moeder drinkt ze de fles wel goed, dus waarom op de opvang niet meer
Jantina, Tess is bijna 10 maanden en heeft sinds 5 maanden ook weer nachtvoedingen. Soms wel ieder uur. Ik laat haar zelf afbouwen, zeker nu ze op de opvang zo slecht drinkt zijn de nachtvoedingen wel belangrijk.
Ik heb de eerste maanden ook een vriezervoorraad opgebouwd door na de ochtendvoeding te kolven. Nu met de nachtvoedingen heeft dat niet meer zo veel zin en ben ik blij als ik voldoende kolf voor de volgende werkdag. En dan is het heel zuur als er iedere dag melk door de gootsteen wordt gegooid omdat mevrouw het niet opdrinkt

Ze krijgt al kleinere flesjes mee, maar ik geef toch minimaal 2 keer 100cc mee (voorheen 2 keer 150cc die ze ook opdronk).
@ Nadia, ik heb ook wasbare zoogcompressen. Ik heb ze een tijdje niet nodig gehad, maar nu heb ik weer lekkage tijdens het drinken aan de kant waar ze niet drinkt. Ik gebruik ze nu wel alleen als ik wegga.