De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wasbare compressen was ik ook al aan het denken. Zelf maken is natuurlijk een goed idee! Mij leken die lilypads zo ideaal ivm slapen zonder bh. (als ik iets verschrikkelijk vind, is het wel slapen met bh).

Maar als ik ze nu zelf maak en dan in een topje naai, evt zo'n sporttopje. Dan zorg ik dat ik er daar gewoon een paar van heb. Dan is het een soort van zonder bh.

Alleen een badstof lapje zal niet voldoende zijn?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dwayne is vandaag alweer een week oud :o Wat vliegt de tijd!!
sella

Bericht door sella »

Badstof alleen, zou dat niet zeer doen aan de overgevoelige tepels? Mogelijk een stukje hydrofiel luier eromheen?
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Nadia schreef: Wasbare compressen was ik ook al aan het denken. Zelf maken is natuurlijk een goed idee! Mij leken die lilypads zo ideaal ivm slapen zonder bh. (als ik iets verschrikkelijk vind, is het wel slapen met bh).

Maar als ik ze nu zelf maak en dan in een topje naai, evt zo'n sporttopje. Dan zorg ik dat ik er daar gewoon een paar van heb. Dan is het een soort van zonder bh.

Alleen een badstof lapje zal niet voldoende zijn?
Hoeveel je in je bh moet doen ligt denk ik aan hoe zindelijk je borsten zijn.
Sommige dames hebben nooit lekkage en anderen wel.
Ik heb ze gemaakt met aan de binnenkant fleece (dat blijft nl droog), binnen in 2 laagjes bamboe (voor de vochtopname) en aan de buitenkant een laagje pul (das waterdicht maar toch ademend). Materiaal heb ik besteld bij http://www.dekleinehand.nl. Ben je voor €13-14 klaar excl verzendkosten voor 20-25 kompressen. Ik vind die wasbare zoogkompressen om te kopen echt reteduur en vaak zijn die alleen van ecokatoen oid waardoor het er bij mij alsnog zo doorheen zou lekken.

Mijn nachtbh is ook een soort van topje http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid

Ik heb in het begin geslapen met van die figuurcorrigerende hempies vd hema, daar blijven de pads ook goed in zitten omdat die hempjes strak zitten.
Als je ze in topjes naait heb je misschien wel vaak een nieuw topje nodig en moet je je 's nachts gaan omkleden, tenzij je de hele nacht met 1 setje kompressen door kunt komen.

1 week alweer!! Kraamzorg bijna weg dan nu??
T gaat zo snel, Suze is na alweer 7.5 weken oud en heeft ondertussen dikke wangetjes en lacht naar alles en iedereen, zo leuk :) :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Hopsakeee!! Dwayne weegt alweer 2920 gram :);)

Geen idee of het badstof pijn zal doen. Fleece is zachter, maar neemt minder op??
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

fleece neemt niets op laat alleen maar door waardoor het droog blijft aanvoelen maar dan moet daarchter wel een laagje zitten met iets wat opneemt (bijv badstof/ molton/ hennep/ bamboe/ katoen oid
Mijn eerste prototype ::) was van 3 laagjes molton maar die plakte en aan mijn tepels (deed zeer bij uithalen) en lekte door
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik slaap ook niet met een bh. Ik slaap in een borstvoedingstopje
http://webshop.mamaluna.be/nl/borstvoed ... ktop-zwart
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Ik had 's nachts ook een topje aan. Met een BH moet je ook heel erg opletten, want als die ergens een beetje knelt of je ligt op een naadje heb je kans op ontstekingen.
Bamboe of hennep absorbeert heel veel vocht. Katoen wat minder. Ik heb ze gekocht en heb 6 setjes. De eerste weken, toen ik veel lekte, had ik wegwerp. Ik heb nu aan 6 setjes meer dan genoeg omdat ze met de luierwas meegaan iedere 2 dagen. Het beste is om de compressen op 60 graden te wassen namelijk en dat doe ik mijn kleren niet ;)
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@ esthertjuh
Welk waspoeder was jij je luiers?
Van die speciale voor luiers of heb je een ander merk??
Ik was met neutral maar heb nu de ah zonder parfum net gekocht om uit te proberen (kost de helft vd neutral).
Er staat alleen overal dat je het beste kunt wassen met waspoeder zonder enzymen maar zowel de neutral als de ah hebben wel enzymen in de poeders zitten. Ik was ze gewoon op 40 grd trouwens. Die overboekjes mogen vaak ook niet warmer volgens het wasvoorschrift.
Was je op 6o grd vanwege de bacterieen?? of omdat het anders niet schoon wordt?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Klinkt goed met die laagjes zo. Ik ga ze ook maken!

De kraamzorg is zojuist "vertrokken". Nu moet het "alleen".
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik vind dat ik zo'n mooi poppenkind heb. Nu ben ik daar vast niet objectief in, maar anderen zeggen het ook.

Afbeelding
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

koekje schreef: Ik vind dat ik zo'n mooi poppenkind heb. Nu ben ik daar vast niet objectief in, maar anderen zeggen het ook.

Afbeelding
Ze IS een heel mooi poppenkind  :-*
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Het is ook een lief poppenkind en wat een schattig pakje heeft ze aan..
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Else! schreef: @ esthertjuh
Welk waspoeder was jij je luiers?
Van die speciale voor luiers of heb je een ander merk??
Ik was met neutral maar heb nu de ah zonder parfum net gekocht om uit te proberen (kost de helft vd neutral).
Er staat alleen overal dat je het beste kunt wassen met waspoeder zonder enzymen maar zowel de neutral als de ah hebben wel enzymen in de poeders zitten. Ik was ze gewoon op 40 grd trouwens. Die overboekjes mogen vaak ook niet warmer volgens het wasvoorschrift.
Was je op 6o grd vanwege de bacterieen?? of omdat het anders niet schoon wordt?
Ik was met Potion (zonder enzymen). Het lijkt heel duur, maar ik heb nu 2 zakjes (1 kilo, de oude verpakking) op en ben nu met het eerste potje bezig. Tess is nu bijna 10 maanden. Op de verpakking staat dat er 2 tot 4 scheppen in moeten, maar ik doe er nog niet eens 1 in. Op 30 graden wassen ze ook schoon en borstvoedingspoepvlekken die er niet uit zijn gaan eruit als je ze in de zon te drogen hangt. De enige reden dat ik op 60 graden was is omdat ik alleen op 60 graden met voorwas kan wassen. Ik doe de waspoeder in de voorwas en de hoofdwas spoelt dan na. Luiers gaan stinken als de waspoeder er niet goed uitgespoeld wordt. Ik heb trouwens Bamboozles en de overbroekjes van Motherease. Beide mogen op 60 graden gewassen worden. De zoogcompressen was ik op 60 graden omdat dat in het wasvoorschrift stond.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: Ik vind dat ik zo'n mooi poppenkind heb. Nu ben ik daar vast niet objectief in, maar anderen zeggen het ook.

Afbeelding
:smitten: :smitten:

Er was er hier eentje niet zo goedgezind
Afbeelding

Gesloten