Topic: foto van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Topic: foto van de dag

Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Thessa en Shanti schreef: Een paar fotootjes van gister:

Even poseren
Afbeelding

Whauw prachtige hond  :smitten: :smitten:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Berna schreef: Afbeelding
Ganzenpoten...mjammie...
Ultiem barfen voor ons; smorgens met de baas op jacht heeft Drago de ganzen geapporteerd. Smiddags ganzen slachten; borstfilets en billen voor ons; organen, karkas en de voetjes voor de hond. Hoe mooi kan het zijn :-)
Geweldige foto!  ;D

En van alle anderen heb ik ook weer genoten!  :)
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - Judith - »

'Beleef de lente' à la Bruin  :P

Afbeelding

Vanavond aan de Berkel

Afbeelding
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

vandaag heerlijk aan het spelen geweest met mijn nieuwe kadootje :

Kaya genietend van het zonnetje
Afbeelding

even keten met elkaar
Afbeelding
Afbeelding

om daarna even bij opa koffie met een koekje te halen
Afbeelding

En uiteindelijk lekker samen op de bank te kruipen
Afbeelding
- Judith -
5-sterren
5-sterren

:smitten: :smitten: :smitten:

;D ;D ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

In de categorie lekker comfortabel

Afbeelding
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

Kaela schreef: In de categorie lekker comfortabel

Afbeelding
ik bespeur hier toch nog echt enige wrok, dat je zijn mand hebt ingeruild voor een kleinere versie  ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

zhiva schreef: ik bespeur hier toch nog echt enige wrok, dat je zijn mand hebt ingeruild voor een kleinere versie  ::)
Uhu, dit is een statement...
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

- Judith - schreef: 'Beleef de lente' à la Bruin  :P

Afbeelding

Vanavond aan de Berkel

Afbeelding
Hey woon jij ook dicht bij de berkel?? Ik ook!
Bij ons zijn ze bezig met t meanderen vd berkel ( kronkels maken waar die eerder rechtdoor liep) , is echt een spectaculair gezicht. Zijn ze daar in jullie regio ook mee bezig??
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Ganzenpoten...mjammie...
Ultiem barfen voor ons; smorgens met de baas op jacht heeft Drago de ganzen geapporteerd. Smiddags ganzen slachten; borstfilets en billen voor ons; organen, karkas en de voetjes voor de hond. Hoe mooi kan het zijn :-)
;D ;D ;D ik kijk naar je foto en zie een hond zitten, met oogjes dicht, en de mmmm hoe het dat, een mapje die aan je autosleutel zit waarin je je autosleutel in kan doen, in z'n bek, zit te grinniken, en "verzin" er tegelijkertijd mijn verhaal bij voor enige seconde, totdat ik dus las was hij in zijn bek had, heb weer gekeken en dacht owww ziet dat er zo uit  :P meerdere keren gans gegeven aan mijn honden, maar nog nooit kop/poot gegeven, wist ik toch niet dat die ganzenpoten zo donker waren  :biggrin2:.
Zonder tekst (te lezen) zat er een hond met sleutelmap in z'n bek schuldig te knipperen, ik was het niet hoor die er voor zorgde dat jij niet meer met de auto weg kon, met tekst weer naar de foto gekeken en zie dat hij heerlijk aan het genieten is, opperste genietmoment  ;)
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Else! schreef: Hey woon jij ook dicht bij de berkel?? Ik ook!
Bij ons zijn ze bezig met t meanderen vd berkel ( kronkels maken waar die eerder rechtdoor liep) , is echt een spectaculair gezicht. Zijn ze daar in jullie regio ook mee bezig??
Ja, ik woon in Eibergen  :), en daar hebben ze een aantal jaren geleden al 'gemeanderd' en oevers laten verwilderen en vistrappen aangelegd enzo. Is hartstikke mooi geworden!  :)
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Extreme schreef: ;D ;D ;D ik kijk naar je foto en zie een hond zitten, met oogjes dicht, en de mmmm hoe het dat, een mapje die aan je autosleutel zit waarin je je autosleutel in kan doen, in z'n bek, zit te grinniken, en "verzin" er tegelijkertijd mijn verhaal bij voor enige seconde, totdat ik dus las was hij in zijn bek had, heb weer gekeken en dacht owww ziet dat er zo uit  :P meerdere keren gans gegeven aan mijn honden, maar nog nooit kop/poot gegeven, wist ik toch niet dat die ganzenpoten zo donker waren  :biggrin2:.
Zonder tekst (te lezen) zat er een hond met sleutelmap in z'n bek schuldig te knipperen, ik was het niet hoor die er voor zorgde dat jij niet meer met de auto weg kon, met tekst weer naar de foto gekeken en zie dat hij heerlijk aan het genieten is, opperste genietmoment  ;)
Haha, nou als het een etuitje van de autosleutels was geweest had ie er niet zo genietend bij zeten :-)
De poten aan hem geven was niet echt mijn eigen idee. Een tijdje terug hadden we fazantenpoten via BP. Iemand vertelde toen dat ze voetjes droogde. Dat heb ik toen ook gedaan en het werd een prachtige snack.
Toen mijn lief dit weekend de ganzen aan het slachten was bedacht ik dat het rauw ook wel gegeten kon worden. Drago had zo hard zijn best gedaan dat ie ook een paar ganzenbillen van ons kreeg. Hij vond het heerlijk en ik kon nog net een foto maken voordat de hele poot op was!
Sommige ganzen hebben oranje zwemvliezen. Er komen in Nederland nogal veel soorten ganzen voor. De Grauwegans (die zie je nu heel veel omdat ze hier gaan broeden) heeft oranje pootjes en snavel. Maar de Canadese gans, Kolgans en Rietgans hebben zwarte pootjes. Van de laatste 2 voeren we de karkassen wel, van de andere niet omdat die vogels heel groot zijn en dus een heel hard karkas hebben. Een Canadese gans is namelijk maar iets kleiner als een zwaan. Je hebt trouwens ook nog Nijlganzen, daarvan voeren we de karkassen ook. Dat zijn die kleurrijke ganzen; vast wel eens opgevallen.
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Else! schreef: Hey woon jij ook dicht bij de berkel?? Ik ook!
en ik woon ook dichtbij de Berkel  :biggrin2: :biggrin2:
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Ivonne schreef: en ik woon ook dichtbij de Berkel  :biggrin2: :biggrin2:
Gezellig, we kunnen wel een praatgroep oprichten voor mensen die dichtbij de Berkel wonen  :biggrin2:
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Werkt dat erg therapeutisch, praten over wonen bij de meanderende Berkel...? :biggrin2:

Bij ons in Twente gaat het nog gewoon rechtuit-rechtaan.
Kanalen mogen niet meanderen. :P

Gesloten