Nadia schreef:
Mag ik nu weer de kattenbak verschonen?
Hmmmm goeie vraag.... Toxoplasmose is een gevaar terwijl je zwanger bent, je kunt het tijdens de geboorte meegeven aan je kind, maar.... ik weet niet of jij een actieve besmetting ook door kunt geven via borstvoeding.
Google zegt dat het alleen gevaarlijk is voor het ongeboren kind. Is het kindje eenmaal geboren dan is het enige risico via bv een lichte besmetting, als jij het al hebt.
Volgens mij loop je alleen kans op toxoplasmose bij oude uitwerpselen als je elke dag verschoont zo ie zo niet. Maar bij twijfel prima excuus om manlief het te laten doen toch
Heb idd gelezen over t strippen maar dat doe je meestal na een jaar ofzo ipv na 2 maand....
Heb toch die potion besteld (via marktplaats 4 kg goedkoop op de kop kunnen tikken) .
Je ruikt de bamboozels door haar broekje heen. Ze heeft die wel altijd 's nachts aan dus zijn wel iets grotere plasluiers. Ga proberen minder poeder te gebruiken, kijken of t beter wordt.
Droog ruiken de luiers trouwens niet.
Vera heeft vannacht een soort van 'doorgeslapen'!
Rond half 2 ging de laatste voeding erin en ze was best onrustig, dus ik rekende al weer op een nachtje doorhalen. Toch maar samen naar boven en gaan slapen (zij best onrustig) en ze riep pas weer iets voor 6en. Ik denk dat de infacol goed is aangeslagen, al denkt meneer dat het komt door de maaltijdslaai die ik gisteravond heb verorberd (koud ipv warm).
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze zelf moe was van gisteren; ze had veel en snel honger en vroeg bijna ieder uur om eten.
Wat het ook is geweest, ik vind het niet erg en hoop dat deze lijn zich voortzet.
Dat is fijn!!
Dwayne vroeg gisteren ook erg vaak om een voeding. Ook zowat ieder ander half uur. Was ook erg onrustig aan de borst. Mijn borsten voelde erg leeg.
Gisteren dag 8. Ik vermoed dat we een regeldag gehad hebben?
Ja, ik was al gewaarschuwd door de kraamverzorgster, maar ik weet niet of het daadwerkelijk wel een regeldag was. Vera is van zichzelf best hongerig en een nogal pittig mensje. Ik had overigens ook geen lege memmen, wel eindelijk van mn stuwing af.
Else! schreef:
Heb idd gelezen over t strippen maar dat doe je meestal na een jaar ofzo ipv na 2 maand....
Heb toch die potion besteld (via marktplaats 4 kg goedkoop op de kop kunnen tikken) .
Je ruikt de bamboozels door haar broekje heen. Ze heeft die wel altijd 's nachts aan dus zijn wel iets grotere plasluiers. Ga proberen minder poeder te gebruiken, kijken of t beter wordt.
Droog ruiken de luiers trouwens niet.
Vaak reageert het wasmiddel met de urine. Daardoor gaat het stinken. Ochtendluiers ruiken hier ook wat sterker, maar liggen gewoon in de luieremmer die open op haar kamer staat. Dus heel erg stinken ze niet. Als je de oude kilozakken hebt (zit geen maatschepje bij) dan is 1 eetlepel hier voldoende voor 1 was. Ben benieuwd of het werkt
Nadia schreef:
Vraag me af, kan zo'n regel dag ook 2 dagen zijn?
Ik denk het ook hoor.
Ik heb met Vera ook gemerkt dat ze een paar dagen geleden ineens bewuster is geworden. Dat is het woord niet helemaal, maar meer wakker en meer ogen open en naar dingen kijken, voor zover dat kan. Daardoor is ze actiever en levendiger. Voor zo'n baby is echt alles nieuw, dus willen ze veel mama.
Een regeldag kon hier ook best een paar dagen duren. Is vooral om de melkproductie op te krikken omdat ze meer nodig hebben.
Een sprongetje duurde hier rustig een week
Fijn dat het zo goed gaat met alle kindjes
Mijn "kleine" meisje heeft gisteren weer een enting gehad. Ze begon al te gillen toen ze het hoofd van de dokter zag
En dan tijdens het prikken naar mij kijken van: "Mama! Hij doet me pijn! Waarom DOE je niks!?"
*Brekend-hart-smiley*