De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Vannacht hebben wij ruim 5 uur mogen door slapen 
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Wow, wat weinig voedingen allemaal. Ik heb geen idee hoevaak ik Tess per dag voed.
Tess heeft al een maand of 5 twee ondertandjes, maar de rest komt nog niet hard.
We dachten dat ze eraan kwamen, ze had al 3 weken verhoging. Maar ineens 40 graden koorts, dat heeft ruim 2 dagen geduurd en vervolgens stond ze onder de rode vlekjes. Waarschijnlijk dus de zesde ziekte geweest. Maar er zijn nog steeds geen tandjes bijgekomen. Wel drinkt ze op de opvang sinds deze week de fles weer leeg. Dat was de afgelopen weken drama, maar waarschijnlijk was ze dus gewoon niet fit.
Wij zijn ook voor fietsen aan het kijken. Tess is nu 10 maanden en ze kan nu redelijk zelfstandig recht blijven zitten. Zelf gaan zitten doet ze nog niet, dus het is nog even wachten tot ze dat ook kan. Wij krijgen een bakfiets ook niet de tuin/schuur in, want het gangpad achter de tuin is zo smal dat we dan de poort niet meer in kunnen.
Heeft er trouwens iemand de gouden tip hoe je banaan uit de kleertjes krijgt? Tess krijgt haar eten via de Rapley-methode en ze wil haar handen wel eens aan haar kleertjes afvegen. Vooral banaan (en soms ander fruit) krijg ik er dus echt niet meer uit
Tess heeft al een maand of 5 twee ondertandjes, maar de rest komt nog niet hard.
We dachten dat ze eraan kwamen, ze had al 3 weken verhoging. Maar ineens 40 graden koorts, dat heeft ruim 2 dagen geduurd en vervolgens stond ze onder de rode vlekjes. Waarschijnlijk dus de zesde ziekte geweest. Maar er zijn nog steeds geen tandjes bijgekomen. Wel drinkt ze op de opvang sinds deze week de fles weer leeg. Dat was de afgelopen weken drama, maar waarschijnlijk was ze dus gewoon niet fit.
Wij zijn ook voor fietsen aan het kijken. Tess is nu 10 maanden en ze kan nu redelijk zelfstandig recht blijven zitten. Zelf gaan zitten doet ze nog niet, dus het is nog even wachten tot ze dat ook kan. Wij krijgen een bakfiets ook niet de tuin/schuur in, want het gangpad achter de tuin is zo smal dat we dan de poort niet meer in kunnen.
Heeft er trouwens iemand de gouden tip hoe je banaan uit de kleertjes krijgt? Tess krijgt haar eten via de Rapley-methode en ze wil haar handen wel eens aan haar kleertjes afvegen. Vooral banaan (en soms ander fruit) krijg ik er dus echt niet meer uit
Ik heb nu een paar keer Vanish gebruikt, maar dan een speciale voor extra hygiëne. (omdat die dunne tandenluiers de Pampers nogal eens uit sijpelen
) En die krijgt fruit vlekken er dus wel uit! Verder heb je bij de Kruidvat van Bambino (zo'n eigen merk) ook slabbetjes met mouwen, die trek je aan als een omgekeerd jasje zeg maar. Scheelt toch weer wat geklieder. Alleen een slab werkt hier ook niet als hij zelf eet.
Leuk om te lezen hoe het met iedereen z'n kindjes gaat en hoe verschillend het gaat.
@ esthertjuh: vervelend zeg 3 weken verhoging en dan daarna hoge koorts en nog geen tand erbij
Jij dus ook flessendrama's achter de rug?? Frusty of niet....
Even gegoogeld voor de vlekken en kwam dit tegen:
Zelf geen ervaring mee hoor dus geen idee of het werkt.
Wat is het voordeel van eten geven via de rapley methode?
Van de website speciaal voor oma's:
Verse fruitvlekken:
Bestrooien met vlekkenzout en daarna wassen volgens de wasvoorschriften. Is de vlek daarna nog niet helemaal verdwenen, voorzichtig deppen met wat warme alcohol of azijn.
Oude fruitvlekken weken in een bad van karnemelk waaraan u een scheutje citroensap toevoegt. Bij tere weefsels werken ook ammonia en zeepspiritus.
Banaan:
Eerst uitspoelen met koud water en pas daarna met een lauwwarm wasmiddelpapje insmeren (direct met zeep insmeren geeft heel gauw bruine vlekken). Lange tijd laten inwerken en daarna wassen volgens wasvoorschriften van de stof.Of onmiddellijk uitwassen met een wolwasmiddel of een vloeibaar wasmiddel.
Van de website PoetsAdvies:
Directe behandelmethode:
Vlekken van fruit kunnen verwijderd worden door het textiel een dag in melk te laten weken. Daarna op de gebruikelijke manier wassen. Of de vlek voorzichtig deppen met azijn, citroensap of verwarmde alcohol. Daarna op zo hoog mogelijke temperatuur wassen.
In het geval van witte en gekleurde kleding, zijn fruitvlekken gemakkelijk te verwijderen door met toiletreiniger de vlek te behandelen. Een alternatief hiervoor is ongeveer 75 ml toiletreiniger in een wasbol doen en de kleding met wasbol op gebruikelijke manier wassen
Behandeling achteraf:
Oude vlekken eerst laten weken in een bak met karnemelk en citroensap. Daarna wassen volgens wasvoorschrift
@ esthertjuh: vervelend zeg 3 weken verhoging en dan daarna hoge koorts en nog geen tand erbij
Jij dus ook flessendrama's achter de rug?? Frusty of niet....
Even gegoogeld voor de vlekken en kwam dit tegen:
Zelf geen ervaring mee hoor dus geen idee of het werkt.
Wat is het voordeel van eten geven via de rapley methode?
Van de website speciaal voor oma's:
Verse fruitvlekken:
Bestrooien met vlekkenzout en daarna wassen volgens de wasvoorschriften. Is de vlek daarna nog niet helemaal verdwenen, voorzichtig deppen met wat warme alcohol of azijn.
Oude fruitvlekken weken in een bad van karnemelk waaraan u een scheutje citroensap toevoegt. Bij tere weefsels werken ook ammonia en zeepspiritus.
Banaan:
Eerst uitspoelen met koud water en pas daarna met een lauwwarm wasmiddelpapje insmeren (direct met zeep insmeren geeft heel gauw bruine vlekken). Lange tijd laten inwerken en daarna wassen volgens wasvoorschriften van de stof.Of onmiddellijk uitwassen met een wolwasmiddel of een vloeibaar wasmiddel.
Van de website PoetsAdvies:
Directe behandelmethode:
Vlekken van fruit kunnen verwijderd worden door het textiel een dag in melk te laten weken. Daarna op de gebruikelijke manier wassen. Of de vlek voorzichtig deppen met azijn, citroensap of verwarmde alcohol. Daarna op zo hoog mogelijke temperatuur wassen.
In het geval van witte en gekleurde kleding, zijn fruitvlekken gemakkelijk te verwijderen door met toiletreiniger de vlek te behandelen. Een alternatief hiervoor is ongeveer 75 ml toiletreiniger in een wasbol doen en de kleding met wasbol op gebruikelijke manier wassen
Behandeling achteraf:
Oude vlekken eerst laten weken in een bak met karnemelk en citroensap. Daarna wassen volgens wasvoorschrift
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Bedankt voor de tips Else
Hier inderdaad ook flessendrama's. Met 6 weken begonnen, maar het lukte echt niet. Uiteindelijk is het met hulp van een prelogopedist gelukt. Ze snapte gewoon niet hoe het moest. Sindsdien gaat het eigenlijk goed, behalve dus als ze niet helemaal fit is. Heb nu 2 keer een periode van een aantal weken gehad dat ze heel slecht dronk. Ze dronk dan meestal wel, maar vaak nog geen halve fles. Inmiddels gaat het weer goed. Met de Rapley methode leren ze structuren goed herkennen, het is goed voor de motoriek en eten is leuk voor ze. Wil ze niet dan eet ze niet. Als ze nog niet toe zijn aan vast voedsel zullen ze dus niet eten terwijl gepureerd eten er als het ware in wordt gestopt ook als het kind er zelf niet klaar voor is. De baby bepaalt dus wanneer er met vast voedsel wordt gestart.
Jantina, met Vanish (de gewone denk ik) kreeg ik het er niet uit. Een slab met mouwen heeft geen zin, want het zijn vooral de broekjes die erg vies zijn. Ik denk dat ik haar maar een regenpak aan moet doen
Jantina, met Vanish (de gewone denk ik) kreeg ik het er niet uit. Een slab met mouwen heeft geen zin, want het zijn vooral de broekjes die erg vies zijn. Ik denk dat ik haar maar een regenpak aan moet doen
Ik zit al even met de handen in het haar.
Robyn weent aan de borst erg veel en wordt boos.
Kolven lukt ook niet meer terwijl dat voorheen erg vlot ging.
Heb even op het punt gestaan hipp flesvoeding te bestellen maar anderzijds komt ze wel nog supergoed bij.
Woensdagavond 4kg830, deze morgen 4kg960. Dus ze krijgt wel genoeg...
Robyn weent aan de borst erg veel en wordt boos.
Kolven lukt ook niet meer terwijl dat voorheen erg vlot ging.
Heb even op het punt gestaan hipp flesvoeding te bestellen maar anderzijds komt ze wel nog supergoed bij.
Woensdagavond 4kg830, deze morgen 4kg960. Dus ze krijgt wel genoeg...
Geen tips voor je, maar sterkte!!! 
Te weinig productie lijkt me niet, als ik zo de gewichten bekijk. Honderd gram aankomen op een dag, dat is niet weinig hoor!
Huilen aan de tiet en boos doen kan zoveel oorzaken hebben. Van darmkrampen tot juist teveel productie.
Niet overgaan op kunstvoeding! Ik ben van mening dat het daar niet beter van wordt.
Huilen aan de tiet en boos doen kan zoveel oorzaken hebben. Van darmkrampen tot juist teveel productie.
Niet overgaan op kunstvoeding! Ik ben van mening dat het daar niet beter van wordt.
Neen ik ga niet over zolang ze zo blijft bijkomen. Ze komt echt heel erg veel bij nu dus ik hoop dat ze gewoon een of andere groeispurt heeft.
Maar ze huilt wel omdat er gewoon geen melk is op dat moment
. Die momenten krijg ik er ook geen drup uit, maar blijkbaar krijgt ze op andere momenten wel meer dan genoeg binnen
Maar ze huilt wel omdat er gewoon geen melk is op dat moment
Stress bij jou omdat er niks komt? Dan komt er daardoor juist niks. Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn (is lastig I know!)
Kan het zijn dat ze spruw heeft? Dan doet drinken pijn en dan lukt het haar niet om effectief te drinken.
Mocht het spruw zijn, ik heb heel goede ervaringen met Gentiaan violet. Te bestellen bij Eurolac. Met de middelen van de dokter ging het niet over. Het nadeel is wel dat alles blauwpaars wordt...
Kan het zijn dat ze spruw heeft? Dan doet drinken pijn en dan lukt het haar niet om effectief te drinken.
Mocht het spruw zijn, ik heb heel goede ervaringen met Gentiaan violet. Te bestellen bij Eurolac. Met de middelen van de dokter ging het niet over. Het nadeel is wel dat alles blauwpaars wordt...
Dat was mijn eerste gedacht... Ze heeft namelijk een witte tong. Maar die heeft ze al van de geboorte af en is al meermaals door de KA gecontroleerd. Ze drinkt ook sochtends en smiddags wel gewoon goed en ontspannen. Ik vermoed dat moest het spruw zijn ze dat niet zou doen, en ook niet zoveel zou bijkomen.
Laten we maar hopen op 1 of ander sprongetje
Laten we maar hopen op 1 of ander sprongetje
Van melk kan het ook gewoon wat wittig zijn hoor
Hier geen duidelijke symptomen, maar na behandeling met gentiaan violet ging het echt stukken beter.
Hier geen duidelijke symptomen, maar na behandeling met gentiaan violet ging het echt stukken beter.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Kan het zijn dat het te lang duurt voordat je een toeschietreflex krijgt (of misschien helemaal niet?)
Dat is hier wel eens het probleem... Heb daarvoor syntocinon neusspray... Dan duurt het niet te lang voor Evi kan drinken :p
Evi eet ook via de rapley-methode, maar door vervelende werktijden en vervelende slaaptijden wordt er niet zo veel gegeten... Paar hapjes van het een of het ander, maar nog lang niet genoeg om voedingen te vervangen
Vandaag een cm of 5 bietjes en een halve druif...
Dat is hier wel eens het probleem... Heb daarvoor syntocinon neusspray... Dan duurt het niet te lang voor Evi kan drinken :p
Evi eet ook via de rapley-methode, maar door vervelende werktijden en vervelende slaaptijden wordt er niet zo veel gegeten... Paar hapjes van het een of het ander, maar nog lang niet genoeg om voedingen te vervangen
Vandaag een cm of 5 bietjes en een halve druif...
@ esthertjuh - prelogopodist - wist niet eens van het bestaan daarvan af.... Fijn dat die heeft kunnen helpen.
@ Sieglinde : hoe lang is dat al zo? Wanneer kolf je? Tussen de voedingen door of direct na het voeden?
Suze drinkt de ene keer veel langer en intensiever dan de andere keer.
Heb ook het idee dat m'n borsten de ene x meer produceren dan de andere keer.
Als ze genoeg heeft gehad (tenminste zo interpreteer ik dat) gaat ze ook altijd jengelen en wordt ze heel onrustig met vaak aanhappen en loslaten en boos worden en dan stop ik met voeden en wordt ze weer rustig. Soms ben ik dus met 5-6 minuten voeden al klaar. Aan haar spekwangetjes en onderkin te zien krijgt ze wel genoeg binnen dus het zal wel goed zijn denk ik dan.
Mmm niet fijn als het niet goed loopt..... Hopelijk wordt het snel beter.
@ Sieglinde : hoe lang is dat al zo? Wanneer kolf je? Tussen de voedingen door of direct na het voeden?
Suze drinkt de ene keer veel langer en intensiever dan de andere keer.
Heb ook het idee dat m'n borsten de ene x meer produceren dan de andere keer.
Als ze genoeg heeft gehad (tenminste zo interpreteer ik dat) gaat ze ook altijd jengelen en wordt ze heel onrustig met vaak aanhappen en loslaten en boos worden en dan stop ik met voeden en wordt ze weer rustig. Soms ben ik dus met 5-6 minuten voeden al klaar. Aan haar spekwangetjes en onderkin te zien krijgt ze wel genoeg binnen dus het zal wel goed zijn denk ik dan.
Mmm niet fijn als het niet goed loopt..... Hopelijk wordt het snel beter.
Je geeft dus niets gepureerd met Rapley? Of gaat dat naast elkaar: gepureerd spul en hele stukken?
Ga er eens wat over lezen (al duurt t nog effies voordat Suze vast voedsel mag eten).
Met welke leeftijd zijn jullie daarmee begonnen?
Verslikt een baby zich niet in die hele stukken?
Hihi soms denk ik wel dat we een beetje vago's zijn hier met z'n allen
Ik ken niemand in mijn omgeving die aan wasbare luiers doet en hier zitten er zowaar meerdere, geen een van mijn vriendinnen dragen hun kindje in een draagdoek en hier wel, onze honden krijgen vers te eten (ken ook niemand die dat doet) en een heel aantal hier geven hun baby ook op een bijzondere manier eten (of is daar weinig bijzonders aan dat rapley gebeuren?).
Blijkbaar ben je van een bepaald 'slag' als je je hond laat barfen???
Al ben ik best heul normaal dacht ik zo
.
Ga er eens wat over lezen (al duurt t nog effies voordat Suze vast voedsel mag eten).
Met welke leeftijd zijn jullie daarmee begonnen?
Verslikt een baby zich niet in die hele stukken?
Hihi soms denk ik wel dat we een beetje vago's zijn hier met z'n allen
Ik ken niemand in mijn omgeving die aan wasbare luiers doet en hier zitten er zowaar meerdere, geen een van mijn vriendinnen dragen hun kindje in een draagdoek en hier wel, onze honden krijgen vers te eten (ken ook niemand die dat doet) en een heel aantal hier geven hun baby ook op een bijzondere manier eten (of is daar weinig bijzonders aan dat rapley gebeuren?).
Blijkbaar ben je van een bepaald 'slag' als je je hond laat barfen???
Al ben ik best heul normaal dacht ik zo