Idee voor een uit de hand lopende histiocytoom? Het verslag op pagina 5

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Wie heeft er nog een goed idee voor een uit de hand lopende histiocytoom?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Ja, gewoon de droge poeder, zo uit het pakje. Wond ziet al nattig, dus een papje wordt het dan vanzelf. Maar dan is wel je wondje op dat moment droog.
OK, check.
Morgen zit er vast weer een korst op en die wordt dan weer zo hard dat ie breekt :-\. Ik smeer er dan wel weer honing op (en ga ik gelijk wandelen).
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Jeetje dat ziet er niet fijn uit. Arm smurfje!
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

wanneer gaat ze onder het mes Lizzy ? tot dan ...pappen en nat houden vrees ik ik hoop wel dat ze snel aan de beurt is zeg dit ziet er weer niet zo aangenaam uit zeg maar
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Ale heeft in zijn oor een rare plek die niet dicht gaat, ik probeer het nu met druppels Drakebloed.  (Croton Lechleri google er maar eens op)
sella

Bericht door sella »

Diego heeft dat ook gehad ook op die rotplek. Niets hielp >:( Het werd alleen maar dieper en dieper en groter qua bult. Wegsnijden, er op letten dat de hechtingen niet zo zitten dat je een pompwerking krijgt. Die oren blijven bewegen he. Uiteindelijk is er gekramd omdat het wondvocht de hechtingen teveel verweekten.
Het was een grote wond, diep en niet goed te dichten, maar het is met honingzalf smeren goed geheeld met 5 weken was het dicht, en gezien het feit dat het tot het schedelbot toe diep was, en een cm  of 4 lang is het mij niet afgevallen, de heeltijd.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Ik heb helaas geen tips, maar wil je wel sterkte wensen, het ziet er niet fijn uit  :-X :-X

Dikke knuffel voor Biscuit en jou  :-* :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sella schreef: Diego heeft dat ook gehad ook op die rotplek. Niets hielp >:( Het werd alleen maar dieper en dieper en groter qua bult. Wegsnijden, er op letten dat de hechtingen niet zo zitten dat je een pompwerking krijgt. Die oren blijven bewegen he. Uiteindelijk is er gekramd omdat het wondvocht de hechtingen teveel verweekten.
Het was een grote wond, diep en niet goed te dichten, maar het is met honingzalf smeren goed geheeld met 5 weken was het dicht, en gezien het feit dat het tot het schedelbot toe diep was, en een cm  of 4 lang is het mij niet afgevallen, de heeltijd.
In eigenlijk bijna alle gevallen gaat een histiocytoom vanzelf in remissie. Wat is dan in hemelsnaam het voordeel van verwijderen...?  :-\ (aangezien het dus echt op een rot plek zit en de genezing ongeveer even lang duurt als dat het ding vanzelf weg trekt?).
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

He jakkes. Wat een rot plek.  :-* voor Bisq.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik zou toch ook zorgen dat ze er zelf niet aan kan komen (dus een kap op) en ik zou ook zorgen dat de andere dames er niet bij kunnen.
Dus ik denk dat ik een sok of beenwarmer ofzo over dr kop zou trekken... 2 gaten erin voor de oren.....
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Of een elastische haarband
sella

Bericht door sella »

Lizzy schreef: In eigenlijk bijna alle gevallen gaat een histiocytoom vanzelf in remissie. Wat is dan in hemelsnaam het voordeel van verwijderen...?  :-\ (aangezien het dus echt op een rot plek zit en de genezing ongeveer even lang duurt als dat het ding vanzelf weg trekt?).
Omdat het na 2 jaar nog niet helen wou en het alleen maar groter werd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sella schreef: Omdat het na 2 jaar nog niet helen wou en het alleen maar groter werd.
Maar 2 jaar voor een histiocytoom is wel erg lang. Was het wel een histiocytoom? In de regel zijn die met een paar maandjes weer uit zichzelf vertrokken!
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

he bah,  bultjes zij  niet zo populair. :-\

ik las  op IN dat een zalfje met corticosteroïden  de situatie tot rust kan brengen
Sterkte
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

nova schreef: he bah,  bultjes zij  niet zo populair. :-\

ik las  op IN dat een zalfje met corticosteroïden  de situatie tot rust kan brengen
Sterkte
Ja, dat had ik ook gelezen en hoewel niet zo dol op dat soort zalfjes, ben ik van ellende ook corticodruppels gaan gebruiken. Met slecht resultaat mag ik wel zeggen :-X
sella

Bericht door sella »

Lizzy schreef: Maar 2 jaar voor een histiocytoom is wel erg lang. Was het wel een histiocytoom? In de regel zijn die met een paar maandjes weer uit zichzelf vertrokken!
Volgens de patholoog anatoom wel.
Geen idee wat het was voor de ok, omdat de dierenartsen het niet goed aan konden prikken.
Ten einde raad hebben we gezegd haal dat kreng er maar weg voor er helemaal geen huid meer is om te hechten.

Plaats reactie