De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

koekje schreef: Hier iemand nog tips voor een hongerig kind? Ik ben er zo moe van, bovenop mn slaapgebrek.
Hier de eerste 3 weken ook veel huilen, steeds wakker etc etc en dan maar happen en sabbelen op van alles en nog wat.
Heb haar vanaf de derde week laten slapen in de puckababy en dat scheelde voor 's nachts al vrij veel (sliep opeens 2.5 uur na een voeding ipv 1 uur).
Verder ben ik in de loop vd tijd steeds meer overgestapt van voeden op haar verzoek naar voeden op mijn verzoek.
Dus als ze na 1.5 uur alweer kwam proberen te rekken door te pinken/ speen/ gaan wandelen (ik leg haar op haar buik in de wandelwagen, slaapt ze veel beter) etc en proberen er minimaal 2.5 uur tussen te laten.
Geen idee of dit ook voor anderen werkt hoor......
Sieglinde schreef: Ik luister mee..

23u-02-04-06

En deze morgen om 8 en 10. Moeeeeee
tjemigdepemig, daar zou ik ook moe van worden als ze op haar leeftijd nog steeds zo vaak komt!!
Succes en hopelijk wordt het snel beter!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ivonne schreef: Wat krijgt ze nu dan?
Barf, uit eigen tiet en op haar verzoek.

Overdag wil ze zo om de 2 uur een tiet, 's nachts geregeld om het uur. Ik weet niet of het daar aan ligt, maar ik heb weer stuwing.
Fles wil ik toch echt liever niet aan beginnen, ondanks het steeds beter klinkt. Mogelijke allergische predispositie (ik ben eczemerig en meneer vindt dat hij allergisch voor oa cavia's), ze heeft aardig wat darmkrampen (scherpe kantjes zijn er vanaf door infacol) en lijkt ook al dan niet verborgen reflux te hebben.Dus voor haar het allerbeste. En voor mij denk ik ook. Ik zie er namelijk nog steeds behoorlijk zwanger uit  :( . En ik heb een verminderde arm- en handfunctie, dus meer handelingen (fles is meer dan tiet) wil ik liever niet.
Ik denk ook niet dat mn stuwing er beter op zal worden door een fles te geven.
Inbakeren en puckababy ga ik niet doen, ook vanwege nadrukkelijk negatief advies van de orthopeed.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

koekje schreef: Barf, uit eigen tiet en op haar verzoek.

Overdag wil ze zo om de 2 uur een tiet, 's nachts geregeld om het uur. Ik weet niet of het daar aan ligt, maar ik heb weer stuwing.
Fles wil ik toch echt liever niet aan beginnen, ondanks het steeds beter klinkt. Mogelijke allergische predispositie (ik ben eczemerig en meneer vindt dat hij allergisch voor oa cavia's), ze heeft aardig wat darmkrampen (scherpe kantjes zijn er vanaf door infacol) en lijkt ook al dan niet verborgen reflux te hebben.Dus voor haar het allerbeste. En voor mij denk ik ook. Ik zie er namelijk nog steeds behoorlijk zwanger uit  :( . En ik heb een verminderde arm- en handfunctie, dus meer handelingen (fles is meer dan tiet) wil ik liever niet.
Inbakeren en puckababy ga ik niet doen, ook vanwege nadrukkelijk negatief advies van de orthopeed.
Wat een gedoe voor je! Om het uur 's nachts had ik in het begin ook ja - best even vol te houden maar na een paar weken knap je daar wel echt totaal op af.... Jammer dat je de puckababy niet mag proberen. Leg je haar overdag (onder toezicht) wel eens op haar buik? Hier maakt dat echt een wereld van verschil op buik versus rug. Buikslapen vindt ze zoveel lekkerder. Ze slaapt dan gewoon in de box zodat ik haar goed in de gaten kan houden.
Ook bij krampjes helpt het liggen op de buik bij Suze.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Buikliggen vind ik toch eng. Ik kan niet constant mn oog op haar (of de babyfoon) houden en ze drukt zich al op vanaf haar geboorte. Opdrukken kan ze nog niet zolang volhouden natuurlijk en ze zou maar net plat op haar gezicht terecht komen. Ik denk dat buikliggen voor reflux ook niet zo bevorderlijk is.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Vond het eerst ook eng maar nu eigenlijk niet meer.
Bij ons staat de box midden in de kamer dus als ik beneden aan het klungelen ben dan kan ik elke minuut wel effies kijken hoe het gaat.
Kan me wel voorstellen dat buikslapen en reflux niet goed samen gaat.
Nou mijn tips zijn op helaas... hopelijk kan iemand anders je voorzien van tips waar je wel wat aan hebt!
Succes!
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Blijkbaar toch niet genoeg aan de voeding op eigen verzoek zou je denken. Misschien te weinig per keer? Hierdoor krijgen ze vaak alleen de begin melk en die voedt niet voldoende.

Ik ben de fles erbij gaan geven omdat ik ook niet kon voldoen aan de vraag; en ook wij hadden een baby met darmkramp en reflux. Het vraagt heel veel aandacht en zorg van je. Er is geen pasklare oplossing (ik ben de fles erbij gaan geven (friso tegen darmkrampjes en spugen, heb Juliette heel veel gedragen in een zak of op de arm en bij liggen alles schuin tot aan de wieg en het aankleedkussen aan toe). Tijd tijd tijd.... en misschien toch een fles erbij overwegen. Wat wij niet prettig vonden (leek de krampen ook te verergeren) was het toevoegen van Johannesbroodpit aan de flesvoeding.

Juliette heeft ook veel op haar buik gelegen (oftewel opgetrokken knietjes, koppie opzij en speentje erin). Een speen schijnt er ook nog voor te zorgen dat ze niet kunnen stikken als ze op het gezicht zouden gaan liggen. Niet dat dat je 100% vertrouwen moet geven maar ik vond het wel een soort van geruststellend... Buikliggen is voor de krampjes heel prettig, voor de reflux maakt het niet uit is mijn ervaring.

Een baby is een hele onderneming!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ik heb het over 1x 1 flesje hè Koek  ;) Bij ons deed dat het hem. En ook hier allergieën, dus hypoallergene voeding gebruikt.
Maar ik heb eerst nog 3 weken aangeklooid tot ik echt geen andere oplossing meer zag  :biggrin2:

Als je stuwing hebt, kun je overwegen om te kolven (kan ook zelf met de hand, vergeet niet erbij te loeien dan  :biggrin2:). Niet teveel kolven want dan gaat je productie nog veel meer omhoog. Wat je kolft kun je Vera dan extra geven nog. Misschien dat ze dan wat beter slaapt en meer voldaan is?

Buikslapen was hier ook zo'n ding. De eerste weken zo veel mogelijk bij / op mij, met toezicht dus. Zonder toezicht durfde ik niet.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

koekje schreef: Barf, uit eigen tiet en op haar verzoek.

Als ze 's nachts vaker komt dan overdag dan heeft ze het dag- en nachtritme eigenlijk omgedraaid. Helpt het niet om haar 's avonds voor het slapen in bad te doen? David werd daar lekker rozig van en sliep dan langer door. Ik masseerde hem ook wel eens met wat babyolie met een drupje lavendelolie er door.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Kan je met de hand kolven? Dan kan je proberen een klein flesje te kolven. Kan meneer koekje 1 voeding geven en kan je al even wat langer slapen. Rond die leeftijd hebben wij dat ook gedaan. Dat hielp trouwens ook wel wat tegen de krampjes/verborgen reflux.. We hebben zo'n fles van tommee tippie anti kolieken. We deden dat ook maar af en toe maar die nachten deden zo veel deugd dat ik er weer beter tegen kon.

Wat hier toen wel hielp was niet echt inbakeren maar zo'n lodger wrapper. En een doomoo seat voor overdag. Dat hielp tegen de verborgen reflux. Als we een uurtje of 2 wouden dutten sliep ze in de wrapper op de doomoo seat...

De flesvoeding is hier ook heel verleidelijk hoor. Als we er gaan geven dan wel van hipp.,biologisch en zonder suiker. Maar ik blijf het uitstellen tot het echt niet meer anders kan. Voor mezelf dan.

Bovendien hebben de 3 bullen hier beslist niet meer met elkaar overeen te komen. Heel erg tof allemaal... ::)

Gelukkig komt ze wel goed bij http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ ... 63908/-1/1

Heb je een bepaalde routine voor s avonds? Zodat ze door heeft dat het 'nacht' is?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Slaapt ze bij jullie op de kamer? Wellicht dat ze jou dan ruikt en daardoor vaker wilt? Ik denk ook maar wat.
Ik zou idd kolven en dan meneer een aantal nacht voedingen laten geven. Zodat jij 4/5 uurtjes kan slapen aan een stuk.

Of van je eigen melk een papfles geven. Weet je ongeveer hoeveel melk je geeft? Of dat wel voldoende is?
Ook zou ik naar de osteopaat gaan. Ik ga met Dwayne ook. Ondanks er niks is. Zo'n bevalling heeft ook op zo'n kleintje een hele impact.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Anders contact opnemen met een lactatiekundige?
Evi kwam in het begin ook zo veel, bleek dat ze te weinig dronk per keer, waardoor ze sneller weer dorst had...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja dat is ook heel fijn. Heb ik ook laten komen omdat ik wat vragen/twijfels had.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vandaag is Dwayne mee geweest naar de uitvaart van de tante van Yordi. Hij heeft de hele dienst zoet liggen slapen.
sella

Bericht door sella »

Ah het zoeteke. Sterkte Nadia en Yordi.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dankje :) vanmorgen wilde hij niets slapen. Om half 8 gevoed. Hij is tot kwart over 2 wakker geweest. Zowel ontspannen wakker als schreeuwen en huilen.
Voedingen, schone luiers, niets hielp. Kleine hazen slaapjes tussendoor. Maar niet voldoende. Misschien pikte hij toch mijn rusteloosheid op??
Eenmaal in de auto viel hij als een blok in slaap (half 3) en heeft hij tot ruim 6 uur geslapen :)

Gesloten