De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Bericht door wenche »

Afbeelding

Afbeelding
Jantina
5-sterren
5-sterren

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Bericht door Jantina »

Lekker zeg die tomaat! :-*

Vanmiddag Fedde avocado gegeven, nou dat vond hij dus echt niet lekker. Ik zelf ook niet maar het is erg gezond dus ik dacht, ik doe een poging.  :P
Vanavond zelf doperwtjes laten eten. Was wel beetje sneu want zo'n fijne motoriek kan je met 7 maanden nog niet hebben. Wilde hij m pakken, schoot dat ding weer de nadere kant op! Hij was er wel heel zoet mee, duurde uuuuren! En voor het eerst een beetje tartaar door de prak, nou dat beviel wel! Ik vind het echt grappig al dat eten uitproberen!
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

[quote="koekje"]
Vera doet niet aan projectielbraken en geeft alleen zo een mondje op.
Ik wil best een poging doen mijn productie wat in te dammen, zodat ze er minder moeite mee heeft, maar als dat niet werkt, sta ik daar heel snel weer op de stoep.
Het is een beetje de kip en het ei. Heb ik grote productie doordat Vera vaak tiet wenst om het zuur te verminderen of heeft ze zuur doordat ik grote productie heb.
[/quote]

Als je zoveel melk hebt, dan kan dat idd problemen opleveren. Ook te makkelijk toeschieten is voor een baby niet prettig.  Onze oudste stikte er zowat in. Vlak voor het voeden liet ik de melk er even uitlopen (kind zien, uh, uh, uh,  was al genoeg  ::) zodat de spanning er af was.  Dan kon ze rustiger drinken. 
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

[quote="Jantina"]
Vanavond zelf doperwtjes laten eten. Was wel beetje sneu want zo'n fijne motoriek kan je met 7 maanden nog niet hebben. Wilde hij m pakken, schoot dat ding weer de nadere kant op! Hij was er wel heel zoet mee, duurde uuuuren! En voor het eerst een beetje tartaar door de prak, nou dat beviel wel! Ik vind het echt grappig al dat eten uitproberen!
[/quote]

Ik heb wel beeld ja... :biggrin2:
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

[quote="Nadia"]
Ik heb het idee dat Dwayne voorkeur houding voor links heeft. Eens even opzoeken wat ik daar mee moet.
[/quote]

David had ook wel een voorkeur, maar ik merkte dat dat vooral kwam doordat hij naar de kant van de deuropening bleef kijken. Dus draaide ik iedere dag zijn bedje om. Was de deuropening de ene dag links, en de andere dag rechts van hem.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Komt net die hiv reclame voorbij....het is een wonder, in 9 maanden tijd groei je vanuit 1 cel uit tot...(en toen nog meer tekst maar toen was ik hard aan het denken).

Je groeit toch vanuit twee cellen? ??? Da klop dan toch nie?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

[quote="K&D"]
Als je zoveel melk hebt, dan kan dat idd problemen opleveren. Ook te makkelijk toeschieten is voor een baby niet prettig.  Onze oudste stikte er zowat in. Vlak voor het voeden liet ik de melk er even uitlopen (kind zien, uh, uh, uh,  was al genoeg  ::) zodat de spanning er af was.  Dan kon ze rustiger drinken.
[/quote]

Jaaaa, afgelopen week stond Vera's wasmand nog in de badkamer, want ik had daarvoor babywas gedaan. Ik loop de badkamer binnen om te gaan douchen. En toen dacht ik even dat we een lekkage hadden, want ik voelde ineens nat en gedrup op mn buik en bovenbenen.
Ik lekte zelf, want ik moest door de wasmand aan Vera denken  :-[  :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="koekje"]
Jaaaa, afgelopen week stond Vera's wasmand nog in de badkamer, want ik had daarvoor babywas gedaan. Ik loop de badkamer binnen om te gaan douchen. En toen dacht ik even dat we een lekkage hadden, want ik voelde ineens nat en gedrup op mn buik en bovenbenen.
Ik lekte zelf, want ik moest door de wasmand aan Vera denken  :-[  :biggrin2:
[/quote] ;D ;D ;D
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

"Troost" ik heb na 8 maanden nog steeds lekkende borsten als ik aan Evi denk (nu moet ik wel zeggend at dat voornamelijk buiten de deur is, wanneer ik nog even denk snel een boodschapje te kunnen doen voor het kolven ;)
Ik krijg ook nog steeds een tsr als ik een andere baby hartverscheurend hoor huilen om voedsel :(
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

[quote="Nadia"]
Ik heb het idee dat Dwayne voorkeur houding voor links heeft. Eens even opzoeken wat ik daar mee moet.
[/quote]

Osteopaat en hem laten wisselen van houding. En zorgen dat zijn hoofd geen afplatting krijgt.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja naar de osteopaat gaan we zeker. Misschien heeft het wel een oorzaak. Spiertje die niet goed zit ofzo. En afwisselen deden we al.
Maar het viel me op dat als ik hem op zijn achterhoofd legt zijn hoofdje heel vaak naar links draait.
Het bedje staat met voeteneind naar de deur. Dus dat zou het niet zijn. En hij b doet het 'overal'.

Sonja is het niet handiger ipv het bed te draaien David gewoon aan de andere kant in bed leggen?
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

En als je een speeltje waar hij graag naar kijkt de andere kant hangt of legt??

Hij kon al aardig volgen op een foto te zien..
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

[quote="*Marga*"]
En als je een speeltje waar hij graag naar kijkt de andere kant hangt of legt??

Hij kon al aardig volgen op een foto te zien..
[/quote]

Ik ga de mobiel eens aan de andere kant hangen. Kijken of dat helpt. Ja volgen kan hij best goed. Als ik recht zit en hij ligt met zijn buik op de mijne met zijn hoofd op zijn schouder duwt hij zich zo staand in mijn handen!

Phoe, vanavond heeft hij een ruim half uur ontroostbaar gehuild. Ik kon hem nergens mee troosten. Nu is hij in slaap gevallen.

Jee wat doet je dat pijn :(
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="eelke"]
Komt net die hiv reclame voorbij....het is een wonder, in 9 maanden tijd groei je vanuit 1 cel uit tot...(en toen nog meer tekst maar toen was ik hard aan het denken).

Je groeit toch vanuit twee cellen? ??? Da klop dan toch nie?
[/quote]Sperma en eicel vormen toch samen 1 cel (half dna van papa half dna van mama is 1 cel)?
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Martine-Tom schreef: Sperma en eicel vormen toch samen 1 cel (half dna van papa half dna van mama is 1 cel)?
Klopt. Meiose deling  :)
Je groeit dus eigenlijk vanuit 2 celhelften  :biggrin2:

Gesloten