Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Bio compost van jelle van de makkelijkemoestuin.nl
Dus niet in een winkel gekocht.
Dus niet in een winkel gekocht.
Dat bedoel ik er ook mee. Ik kan ze wel buiten zetten maar dan gaan ze het toch niet doensella schreef: teveel tomaten is niet mogelijk in mijn opinie, te kort aan beschikbare grond wel![]()
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Jammer dat je zo'n eind weg woonttess06 schreef: Dat bedoel ik er ook mee. Ik kan ze wel buiten zetten maar dan gaan ze het toch niet doen
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het gaat hier als een trein. De sla en spinazie kan gewoon al geoogst worden zelfs. Morgen maar weer nieuwe inzaaien dan.
ik heb 2 lege bakken staan
, onee niet helemaal leeg de bieslook van vorig jaar staat nu in de bloei, en voor de rest wat onkruid 
Ik kwam er net achter dat de komkommerplanten door slakken opgevreten zijn. En ik ontdekte een heleboel slakken onder de overhangende rand van potten. Die mogen nu fijn in de groenbak verder eten.
En daar eitjes leggen en dat je dan nog meer slakken krijgt ???Mara M schreef: Ik kwam er net achter dat de komkommerplanten door slakken opgevreten zijn. En ik ontdekte een heleboel slakken onder de overhangende rand van potten. Die mogen nu fijn in de groenbak verder eten.
Volgens mij volgende week geleegd... Hmmm eitjes heb ik niet aan gedacht. Enfin de volgende gooi ik in het veld ah eind vd straat.
Hier wordt het jong spul (vooral de radijd) ook door iets opgegeten.
We denken dat het voorals snachts gebeurt, we hebben alleen geen idee waardoor.
Doen pissebedden en mieren dat ook?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Klinkt als slakken.....petralita schreef: Hier wordt het jong spul (vooral de radijd) ook door iets opgegeten.
ik heb pissenbedden nog nooit iets groente-achtigs zien eten
Ik heb net bloemkool en spruitjes gezaaid. Ik wilde de tomaat ook gaan verpotten, maar ik was potgrond vergeten. Alles groeit mooi, er komen alleen 2 soorten kruiden niet op maar dat is geen ramp.
Nieuwe sla en krulsla gezaaid en nieuwe romeinse sla. Ze hebben de katten niet overleefd. Ook basilicum en thym gezaaid. Ook nog een paar extra erwten. Ik wil nog rucola zaaien. Maar moet nog ff zaad halen.
MMMM heerlijke bloemkool gegeten van de volkstuin zoveel lekkerder dan uit de supermarkt..
Huh? Ik heb gister net bloemkool gezaaid, volgens de instructies. Is deze van vorig jaar ofzo?*Marga* schreef: MMMM heerlijke bloemkool gegeten van de volkstuin zoveel lekkerder dan uit de supermarkt..