Gisteren een berg onkruid gewied. Mèn een dagje regen en je kunt er weer tegenaan. De bonenplantjes groeien gestaag.
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Zou zo maar een reactie op jouw 'zaaibericht' kunnen zijn. 
Gisteren een berg onkruid gewied. Mèn een dagje regen en je kunt er weer tegenaan. De bonenplantjes groeien gestaag.
Kaela schreef: Huh? Ik heb gister net bloemkool gezaaid, volgens de instructies. Is deze van vorig jaar ofzo?
De planten zijn wel vorig jaar gezaaid, in februari geplant in een grote kas met plastic folie erover.
We hebben er "maar" 12...

Zijn er ook alweer staan op de volkstuin

En in de gewone tuin

De maretak groeit gestaag door
Laatst gewijzigd door *Marga* op ma 14 apr 2014, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, wauw, bloemkool uit eigen tuin. Dat ga ik ook proberen zeg.
En dan vandaag sla uit eigen tuin ook in de kas met plastic...
- -Annemarie-
- 5-sterren

Zometeen de mm bakken maar even afdekken. 
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
IK heb echt bewondering voor jullie moestuinmanieren. Jullie eten echt vaak en veel uit de moestuin. Dat wil ik ook!*Marga* schreef: En dan vandaag sla uit eigen tuin ook in de kas met plastic...
-
sella
Ons bloemkooltje begint te kroppen. Dus wij kunnen begin mei 1 keer bloemkool uit de tuin eten.
In augustus toch maar wat meer zaaien en ook de wintersla niet vergeten te zaaien.
In augustus toch maar wat meer zaaien en ook de wintersla niet vergeten te zaaien.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik moet meer eten geloof ik. De sla, spinazie en raapstelen zijn rijp voor de oogst. Raapstelen ga ik volgende week inplannen voor stoemp denk ik.
Ik wil ook spinazie uit eigen tuin
Heel veel!!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het zijn maar 32 plantjes, maar voor door de sla of smoothie wel handig. Nu ik aangesloten ben bij de voedselteams hier is mijn motivatie wel wat minder.
Ik snap spinazie kweken nogsteeds niet
Het word hier heeeeel veel gegeten.. Dus zou financieel best fijn zijn als ik het grote deel uit de tuin kan halen.
Het word hier heeeeel veel gegeten.. Dus zou financieel best fijn zijn als ik het grote deel uit de tuin kan halen.
Gewoon zaadjes in veel riggels strooien en dan komt daar spinazie uit.
Ja en dan verrot het of krijg ik maar 3 blaadjes.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik neem een mm vakje, verdeel dat in 16 stukjes en maak dan kleine gaatjes met mijn vinger. In ieder gaatje twee zaadjes en dan weer wat los zand erop. 100% succes. Zijn je zaden wel goed?
http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteel ... /spinazie/
Voor Nadia. Deze mevrouw heeft ook moeite met spinazie kweken. Maar! Het lukt wel. En ze geeft voor alle jaargetijden tips.
Succes.
Voor Nadia. Deze mevrouw heeft ook moeite met spinazie kweken. Maar! Het lukt wel. En ze geeft voor alle jaargetijden tips.
Succes.