De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik ga zelf al jaren naar de osteopaat. Naar die waar ik nu met Dwayne heen ga heeft mij al 2 jaar onder behandeling. Waarbij ik het laatste jaar enkel voor onderhoud is. Ik zou echt niet weten wat er niet positief aan zou zijn. Maar ik sta open voor informatie!

Vannacht ging erg goed, 21.30- 04.30 08.30
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Mijn KA wou de eerste 8-10 weken niets doen ad reflux zolang ze zelf geen last hebben. Dus niet overmatig huilen/slecht drinken. Heel veel baby's hebben de eerste weken namelijk last van teruggeven, komt oa gewoon doordat ze teveel drinken en het teveel gewoon teruggeven.
En dat betert vanzelf. Net als krampjes is het volgens haar iets wat 'erbij hoort'. Veel dragen was haar lapmiddel... En inderdaad, rond de 8-10 weken is alles op dat vlak hier enorm verbeterd.
Overgeven doet ze nog zelden, kwijlen daarentegen ::)

@nadia: jaloers op jouw nachten. Echt wel ::). 23.30-02-04-06-09 :sleep1: :sleep3: :sleeping:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Hihi. Niet alle nachten gaan zo als vannacht ;) maar we mogen ondanks niet klagen ;) gisternacht Was 23u - 3u en half 8 :)

Ik ben erg 'bang' voor een slokdarm ontsteking. Dus ga liever op tijd. De osteopaat zei al dat reflux veel voorkomt en goed te behandelen is. Nu wilde ik sowieso met Dwayne (en mezelf) naar de osteopaat. Ook zonder klachten. Zo'n bevalling is niet niks. Het vraagt veel van beide lichamen. Dat had ik me tijdens de zwangerschap al besloten ;)
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Evi is nu 8 maand, maar heeft ook nog geregeld dat ze melk terug geeft 's ochtends omdat ze dan een hele nacht niet drinken inhaalt :p (zit bijna te denken om een weekje een nachtvoeding in te lassen om dat te voorkomen...) Ook kramp heeft ze nog wel eens als ik iets gegeten heb waar ze slecht op reageert (te pittig ofzo :p)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Hoe lang wil jij bv geven?
Vanmorgen sinds lange tijd weer gaan hardlopen. Ik wil graag weer sporten maar 'durf' nog niet zo goed. Bang dat ik te vroeg begin. Wanneer zijn jullie weer gaan sporten?

Zojuist met beide hondjes tegelijk gaan wandelen met de wagen. Dat ging best heel erg goed :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik denk dat als jij je voldoende hersteld voelt, je best weer kan gaan sporten. Anders vraag je het aan de gyn als je weer op controle komt.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja dat zal ik zeker doen :) hersteld ben ik voor mijn gevoel al volledig.

Hoe gaan jouw nachten nu? Kun je al wat langer slapen?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Het wisselt heel erg, maar langer dan 3 uur slapen aan 1 stuk zit er nog niet in.
Ik merk wel dat ze er goed op reageert door 24/7 bij mij te zijn, maar dat is niet haalbaar. Natuurlijk Ouderschap is iets wat me zeker aanspreekt, maar ik wil 's avonds ook wel eens even een half uurtje zonder kind (al dan niet aan de tiet) op de bank zitten en zonder kind in mn armen douchen.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: Het wisselt heel erg, maar langer dan 3 uur slapen aan 1 stuk zit er nog niet in.
Ik merk wel dat ze er goed op reageert door 24/7 bij mij te zijn, maar dat is niet haalbaar. Natuurlijk Ouderschap is iets wat me zeker aanspreekt, maar ik wil 's avonds ook wel eens even een half uurtje zonder kind (al dan niet aan de tiet) op de bank zitten en zonder kind in mn armen douchen.

Je hebt er niet veel aan maar het wordt beter... ( al blijven de nachten hier vreselijk)
Maar overdag kan ze nu rustig al een uurtje liggen spelen in haar park
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik hoop dat het waar is, het pinterestplaatje. Ik ben juist bv gaan geven omdat ik het mezelf niet aan wilde doen de moeilijkdoenerij van flessen klaarmaken en er dan nog instoppen. En daarna pas dat het beter is voor de baby  :-[  :biggrin2:
Tot nu toe lijkt de bv juist moeilijkdoenerij...

Ik wilde vandaag allerlei dingen gaan doen, om de laatste dag van mn kraammaand te vieren. Plastiek wegbrengen, was doen (incl strijken en opgestapelde hopen wegwerken), koken, misschien nog een klein boodschapje bij de lokale groenteturk tussendoor. En natuurlijk zelf ook slapen.
Nu is de dag nog niet om, maar er is helemaal nog niets daarvan gebeurd. Ik heb Vera inmiddels wel aangekleed en een mooie jurk aangedaan, maar dat was meer omdat het nodig was. Er had een bepaald mannelijk iemand met de laatste verschoning de randjes van de pamper niet helemaal goed gedaan en ze had dus in haar romper gekakt. Dus er is weer extra was bijgekomen en ik heb een babykont extra kunnen wassen. Zelf zit ik nog wel in mn pyjama, ik heb niet in mn ondergoed gescheten.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

:D ;D
Robyn is ook een echte plakbaby. Die gaat echt wel in de draagdoek als ik wil opruimen/winkelen
Dat zijn overigens ook de enige moment dat ze er 3/4 uur tussenlaat. Anders 2 uur ofzo. Maximum.
Maar ik zie wel wat beterschap. En ik heb een pot kv in huis. Voor mocht ik het eens echt moe zijn.
De beterschap zit wel in kleine dingen hoor ;D. Zo ging ik de eerste weken in bad met haar. Dan dronk ze zelfs in bad ::). Nu zit ik er 10 min alleen in
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dan is het vandaag 'zo'n dag'. Ik heb er ook last van dat de tijd te snel gaat.
Heb Dwayne en mezelf verzorgd. Met de hondjes en Dwayne gaan wandelen, ondertussen naar de kleding bak gegaan. Want ben tussen de bedrijven door mijn kledingkast aan het opruimen. Dus kleding weg gooien.
Ik wilde nog even bij mijn moeder op het werk op visite gaan. Maar toen zag ik dat het al 1uur was. Heb gesport. En de planning was om de was in te ruimen, de was in de droger te strijken en beneden te poetsen.
Heb ondertussen de gang al gepoetst 8) Yordi is nu onderweg naar huis.
Ben nu bezig in de keuken. Vaatwasser is uit geruimd en de vuile vaat staat er weer in. Nu even snel alles afstoppen, zuigen en dweilen en dan eten koken.
Dan zal de batterij wel leeg zijn.
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Ik heb even aan mijn dochter gevraagd, waarom ze geen osteopaat behandeling voor een baby zou willen.
Haar zoontje heeft dat wel gehad, maar toen heeft het niet geholpen.
Ze had  al wel gelezen, dat er soms toch problemen met de longetjes kunnen ontstaan, later heeft ze daar nog meer over gevonden en besloten, dat ze nooit meer zo'n behandeling zou overwegen. Ergens vond ze ok, dat een kindje was overleden, maar je weet natuurlijk nooit wat en hoe. In ieder geval niet meer voor haar kinderen. De jongste is nu vier, dus dit speelt niet meer.

Hanny
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Nadia schreef: Hoe lang wil jij bv geven?
Vanmorgen sinds lange tijd weer gaan hardlopen. Ik wil graag weer sporten maar 'durf' nog niet zo goed. Bang dat ik te vroeg begin. Wanneer zijn jullie weer gaan sporten?

Zojuist met beide hondjes tegelijk gaan wandelen met de wagen. Dat ging best heel erg goed :)
Als je dat tegen mij bedoeld... Ik ben van plan bv te geven tot Evi het niet meer wil...
Voor nu genieten we er nog te veel van samen :)

Gesloten