Regelmatig een paar uur ziek...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Regelmatig een paar uur ziek...

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Joep eet trouwens maar 1x per dag.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Laat je Joep af en toe vasten?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lizzy schreef: Laat je Joep af en toe vasten?
Nee, zou dat in zijn voordeel kunnen werken?

Joep is heel erg kien op eten.....  Joris zou ik makkelijk een dag kunnen laten vasten, maar Joep lijkt me lastiger en dan vooral omdat ik merk dat hij echt heel graag eet. :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, soms kan dat helpen, vasten. Dan krijgt de maag even een dagje helemaal rust. En dat kan positief uitwerken. Hoeft niet, maar kan zeker wel.
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

Het gele slijm en het spoortje bloed komt wel degelijk uit haar anus? en niet uit de vagina?
Teske
1-ster
1-ster

Bericht door Teske »

Dank voor de reacties.

Zou het ook mogelijk zijn om langzaam het ontbijt af te bouwen? Het idee dat ze elke ochtend ziek zou zijn ervan...

Ik zit er dan nog wel mee dat ik snackjes gebruik in de training bij elke wandeling. Dat is wel nodig omdat ze erg voergericht is en erg reactief. Dus ik oefen altijd met haar buiten zodat ook haar stress level hopelijk wat verlaagt. Stembeloning en spelbeloning werkt niet. Ook hersenwerk doe ik dagelijks met haar om dezelfde reden.

Vasten durf ik sowieso niet goed. Ik hoor namelijk regelmatig verhalen over chihuahua's die dan problemen krijgen met hun bloedsuikerspiegel.

Even een extra vraagje; zou iets als puur onrust haar kunnen helpen met haar stress gevoeligheid en daarmee ook mogelijke ibs?
Teske
1-ster
1-ster

Bericht door Teske »

Het slijm en bloed komt zeker weten uit haar anus.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Berre was ook enorm gevoelig, naar de trimster gaan gaf hem bij thuiskomst diarree, niet eten....... Bach bloesem die voor hem was samengesteld hielp iets maar 't was zeker niet zo dat hij echt rustig was. Vasten heb ik meerdere keren geprobeerd......dan ging 't helemaal mis, 's morgens een beetje en de rest 's avonds.......mis.....twee maal per dag voeren.....mis......vier maal eten ging goed. Hij had de minste problemen wanneer zijn maag niet te lang leeg was. Vraag me niet waarom, 't is puur uit ervaring.
KingCharlie
2-sterren
2-sterren

Bericht door KingCharlie »

Stress werkt bij Charlie ook snel op de darmen, we zijn al 2 keer met hem op vakantie naar het buitenland geweest en telkens hadden we "prijs". En die diarree kan dan gerust een week aanhouden..
Inni, waar liet jij die bachbloesems samenstellen voor Berre?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Teske schreef: Dank voor de reacties.

Zou het ook mogelijk zijn om langzaam het ontbijt af te bouwen? Het idee dat ze elke ochtend ziek zou zijn ervan...

Ik zit er dan nog wel mee dat ik snackjes gebruik in de training bij elke wandeling. Dat is wel nodig omdat ze erg voergericht is en erg reactief. Dus ik oefen altijd met haar buiten zodat ook haar stress level hopelijk wat verlaagt. Stembeloning en spelbeloning werkt niet. Ook hersenwerk doe ik dagelijks met haar om dezelfde reden.

Vasten durf ik sowieso niet goed. Ik hoor namelijk regelmatig verhalen over chihuahua's die dan problemen krijgen met hun bloedsuikerspiegel.

Even een extra vraagje; zou iets als puur onrust haar kunnen helpen met haar stress gevoeligheid en daarmee ook mogelijke ibs?
Mogelijk zijn er trainingsmanieren die effectiever werken en zonder voerbeloningen. Ik denk dan aan BAT, waarbij de beloning voor de hond hem zit in het verder weg gaan van de prikkel (even heel kort door de bocht gezegd). Hersenwerkjes zou je dichter op de maaltijd kunnen doen, zodat het voor haar lichaam meer onder 1 eetmoment valt.
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door yvette_van_alert »

En heilaarde geven?
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

KingCharlie schreef: Stress werkt bij Charlie ook snel op de darmen, we zijn al 2 keer met hem op vakantie naar het buitenland geweest en telkens hadden we "prijs". En die diarree kan dan gerust een week aanhouden..
Inni, waar liet jij die bachbloesems samenstellen voor Berre?
Bij mijn hol. dierenarts.

Plaats reactie