De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Tja. Dat is dan in mijn ogen een zeer onkundige behandelaar! Bij baby's en kinderen mag er absoluut niet gemanipuleerd worden! Dat is ook helemaal niet nodig. Dus is het imo niet te wijten aan de therapie (nu is cranio sacraal heel iets anders dan osteopathie) maar alles te wijten aan de behandelaar.
Daarom Is het erg belangrijk om naar een goede te gaan. Zowel voor het slagen van de behandeling als voor dit soort rare praktijken.
Daarom Is het erg belangrijk om naar een goede te gaan. Zowel voor het slagen van de behandeling als voor dit soort rare praktijken.
Net als bij westerse geneeskunde. Alsof daar nooit iets mis of iemand dood gaat.Nadia schreef: Tja. Dat is dan in mijn ogen een zeer onkundige behandelaar! Bij baby's en kinderen mag er absoluut niet gemanipuleerd worden! Dat is ook helemaal niet nodig. Dus is het imo niet te wijten aan de therapie (nu is cranio sacraal heel iets anders dan osteopathie) maar alles te wijten aan de behandelaar.
Ja was voor jouwenche schreef: Als je dat tegen mij bedoeld... Ik ben van plan bv te geven tot Evi het niet meer wil...
Voor nu genieten we er nog te veel van samen![]()
Ook dat ja.Kaela schreef: Net als bij westerse geneeskunde. Alsof daar nooit iets mis of iemand dood gaat.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Oja en koekje... Dat pinterest plaatje klopt
Vandaag eindelijk weer eens mijn avond eten kunnen eten zonder baby op mijn buik 
Ik had Dwayne in de box op zijn buik gelegd. En wanneer hij normaal zijn 'huil uurtje' heeft en dus constant bij mama is heeft hij nu super geslapen
Ik had Dwayne in de box op zijn buik gelegd. En wanneer hij normaal zijn 'huil uurtje' heeft en dus constant bij mama is heeft hij nu super geslapen
Vannacht ging weer super
21.30 - 00.30 - 06.30 
Soms liggen ze gewoon graag op de buik

Ja dat klopt
vind ik ook niet erg. Zolang ik er toezicht op kan houden 
Oei Nadia wil je niet van die jaloersmakende tijdstippen steeds neerzetten 
Nou mag ik ook niet echt klagen met 1-2 x per nacht maar wel altijd max 4 uur ertussen.
Ik ben van plan om bv te geven totdat ze over kan op gewone melk (wanneer is dat met een maand of 9 ofzow?).
Maar goed eerst maar eens kijken hoe combi bv-werken straks gaat.
IK vind t idd super makkelijk om zelf te voeden, denk dat het na een week of 3-4 langzaam omsloeg van gedoe naar juist handig.
@ koekje; blij dat je zelf niet in je broek gekakt hebt

Nou mag ik ook niet echt klagen met 1-2 x per nacht maar wel altijd max 4 uur ertussen.
Ik ben van plan om bv te geven totdat ze over kan op gewone melk (wanneer is dat met een maand of 9 ofzow?).
Maar goed eerst maar eens kijken hoe combi bv-werken straks gaat.
IK vind t idd super makkelijk om zelf te voeden, denk dat het na een week of 3-4 langzaam omsloeg van gedoe naar juist handig.
@ koekje; blij dat je zelf niet in je broek gekakt hebt
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Tess sliep tot 5 maanden door (op de eerste maand na, toen moesten we haar wekken), maar sinds een maand of 5 wordt ze dus meerdere keren per nacht wakker.
Ik wil ook BV blijven geven tot ze er zelf mee stopt.
En het wordt inderdaad steeds makkelijker, alhoewel mevrouw het me nu soms knap lastig maakt. Ze gaat in de meest onhandige standjes liggen en is heel erg snel afgeleid want alles is interessant. En in plaats van 3 kwartier is ze nu vaak binnen 5 minuten klaar. In die tijd heb je niet eens een flesje gemaakt
Ik wil ook BV blijven geven tot ze er zelf mee stopt.
En het wordt inderdaad steeds makkelijker, alhoewel mevrouw het me nu soms knap lastig maakt. Ze gaat in de meest onhandige standjes liggen en is heel erg snel afgeleid want alles is interessant. En in plaats van 3 kwartier is ze nu vaak binnen 5 minuten klaar. In die tijd heb je niet eens een flesje gemaakt
Willen jullie ook door gaan als ze tandjes krijgen? Dat is voor mij persoonlijk wel de max.
Kwestie van ook de andere kant te tonen:
20-21-22-23-00-02-04-07-08
Hier wou ik bv geven tot een jaar of 2. Laat ons zeggen dat haar uren mij al lang anders hebben doen beslissen. Bovendien wil ik snel een 2e... En wil dus snel mn regels
Neen, ik ga bv geven tot ik ga werken. Dan ga ik proberen s ochtends en s avonds nog bv te geven maar heb geen zin in kolven

20-21-22-23-00-02-04-07-08
Hier wou ik bv geven tot een jaar of 2. Laat ons zeggen dat haar uren mij al lang anders hebben doen beslissen. Bovendien wil ik snel een 2e... En wil dus snel mn regels
Neen, ik ga bv geven tot ik ga werken. Dan ga ik proberen s ochtends en s avonds nog bv te geven maar heb geen zin in kolven

Laatst gewijzigd door Sieglinde op di 15 apr 2014, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Tess heeft al sinds november 2 tandjes, maar daar heb ik geen last van. Heel soms bijt ze om vervolgens keihard te lachenNadia schreef: Willen jullie ook door gaan als ze tandjes krijgen? Dat is voor mij persoonlijk wel de max.
Ze is nu 10,5 maand en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Dat is dan weer het voordeel van nachtvoedingen.
Ik heb voor mezelf een soort mijlpaal bij een jaar gezet. Of ik dat ga kunnen volhouden, zien we dan wel, maar ik vind het wel een mooi streven. Tanden hoeft denk ik geen belemmering te zijn, maar dat kan wel. Is even kijken hoe het uitpakt.
Ik denk dat met bv je dat kunt volhouden als het voor jezelf nog goed voelt. Brokflesvoeding is geen vorm van falen. Ik heb het als thuisblijfmoeder natuurlijk ook nog eens best makkelijk; ik hoef niet te kolven, omdat kind anders zonder eten zit.
Ik zou ook wel een 2e willen, maar niet voordat Vera 2 jaar is.
Hier gaat de bv nog niet zo geweldig. Vera hapt niet altijd even geweldig aan, ze heeft een niet zo lang tongriempje. Ik zit met iedere voeding nog steeds met mn tanden op elkaar en daarna met spenen die in de fik staan. Ik weet alleen niet of dat aan haar drinktechniek ligt of aan mijn velletje wat weinig druk kan hebben. Soms laat ze gedeeltes van de voeding tijdens het drinken eruit stromen, om een uur later weer honger te hebben. Ik vind dat zo'n voedselverspilling en zo is het niet raar dat ik nog geregeld stuwing heb.
Waar laten jullie de baby slapen?
Eigen kamer met eigen bedje, co-sleeper, rooming in (eigen bedje los van grote bed, maar wel op dezelfde kamer) of samen in bed?
Wij doen, heel hippie, aan samen slapen. Vera slaapt, als ze 's nachts slaapt, in het midden. Op een eigen kussen of op het aankleedkussen in een slaapzak, zodat ze niet onder het dekbed zakt. Wij liggen iets lager in bed en slapen met 1 oog open.
In het zkh sliep ze in een bakje naast mijn bed en dan zette ik mijn bed op zn hoogst, zodat ik in haar bakje kon kijken. Weer thuis heeft ze eerst even in de oude wieg van meneer gelegen, maar ze vindt dat niet prettig. Ik ook niet overigens, want ik kan haar vanuit bed er niet zelf uittillen.
Ze slaapt alleen in ons bed als er iemand van ons bij is. Anders slaapt ze in de box (op schuingezet aankleedkussen) of ligt ze samen op de bank. Ze slaapt ook op de arm en in de doek.
Ik denk dat met bv je dat kunt volhouden als het voor jezelf nog goed voelt. Brokflesvoeding is geen vorm van falen. Ik heb het als thuisblijfmoeder natuurlijk ook nog eens best makkelijk; ik hoef niet te kolven, omdat kind anders zonder eten zit.
Ik zou ook wel een 2e willen, maar niet voordat Vera 2 jaar is.
Hier gaat de bv nog niet zo geweldig. Vera hapt niet altijd even geweldig aan, ze heeft een niet zo lang tongriempje. Ik zit met iedere voeding nog steeds met mn tanden op elkaar en daarna met spenen die in de fik staan. Ik weet alleen niet of dat aan haar drinktechniek ligt of aan mijn velletje wat weinig druk kan hebben. Soms laat ze gedeeltes van de voeding tijdens het drinken eruit stromen, om een uur later weer honger te hebben. Ik vind dat zo'n voedselverspilling en zo is het niet raar dat ik nog geregeld stuwing heb.
Waar laten jullie de baby slapen?
Eigen kamer met eigen bedje, co-sleeper, rooming in (eigen bedje los van grote bed, maar wel op dezelfde kamer) of samen in bed?
Wij doen, heel hippie, aan samen slapen. Vera slaapt, als ze 's nachts slaapt, in het midden. Op een eigen kussen of op het aankleedkussen in een slaapzak, zodat ze niet onder het dekbed zakt. Wij liggen iets lager in bed en slapen met 1 oog open.
In het zkh sliep ze in een bakje naast mijn bed en dan zette ik mijn bed op zn hoogst, zodat ik in haar bakje kon kijken. Weer thuis heeft ze eerst even in de oude wieg van meneer gelegen, maar ze vindt dat niet prettig. Ik ook niet overigens, want ik kan haar vanuit bed er niet zelf uittillen.
Ze slaapt alleen in ons bed als er iemand van ons bij is. Anders slaapt ze in de box (op schuingezet aankleedkussen) of ligt ze samen op de bank. Ze slaapt ook op de arm en in de doek.