De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Niet zo leuk Koek, dat je flesvoeding met brok vergelijkt. :-\
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Kom op, grapje moet kunnen. We weten allemaal dat het niet hetzelfde is.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nee maar het is wel erg jammer dat borstvoedingsmama's zich nog altijd verheven voelen. En de vergelijking met brok vind ik niet echt een redelijke, het spijt me wel, jij wel blijkbaar. Iedereen maakt daar met bepaalde redenen zijn keuze in, als je al een keuze hebt.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Jantina schreef: Nee maar het is wel erg jammer dat borstvoedingsmama's zich nog altijd verheven voelen. En de vergelijking met brok vind ik niet echt een redelijke, het spijt me wel, jij wel blijkbaar. Iedereen maakt daar met bepaalde redenen zijn keuze in, als je al een keuze hebt.
Maar dat is toch niet verheven voelen? Ieder doet waar zij zich het beste bij voelt. Of dat nu voor de baby of de hond is.  Ik heb liever een brokkenbaas die erg goed voor de hond zorgt dat een versvoerder die er nauwelijks naar kijkt. In de ogen van je kind ga je sowieso de beste mama zijn die er bestaat. Dat is niet afhankelijk van wat je hem/haar te eten gegeven hebt.
Je kan en mag je in mijn ogen niet verheven voelen om zoiets.

De vergelijking brok en fles heeft in mijn ogen te maken dat beiden een soort van minder natuurlijke oplossing zijn. En we mogen blij zijn dat die oplossingen bestaan toch? Niet elke moeder is in staat of wil bv geven, dus maar best dat dit er is.

Robyn slaapt trouwens ook bij ons in bed. In de midden, in haar eigen dekentje. Naarmate de ochtend dichterbij komt durven we ook samen soezelen onder het dekbed, maar dan ben ik dus halfwakker.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@ Koek: waarom laat je het tongriempje dan niet knippen??
Suze had ook niet een heel lang tongriempje maar ook niet mega kort.
Verloskundige heeft dat in de eerste week toch maar doorgeknipt voor de zekerheid omdat ik zere tepels had.
Suze merkte er werkelijk niets van, 1 mini huiltje wat binnen 10 sec over was.
Heeft voor mijn tepels veel gescheeld.

Hier heeft Suze de eerste week bij ons in bed geslapen (omdat ze het anders op een schreeuwen zette) daarna 2 weken in de wandelwagenbak (lekker klein bedje wat toch nog wat beter ging dan in haar wiegje) naast het bed 's nachts en overdag in de box/ bij mij op de borst/ schoot.
Nu slaapt ze 's nachts in haar wiegje, nog wel bij ons op de kamer, en soms 's middags ook in haar wieg.
Tussendoor slaapt ze geregeld in de wandelwagen bak/ box omdat ze dan op haar buik slaapt en ik dichtbij haar blijf.
Daarnaast valt ze ook vaak tijdens de wandeling in slaap in de wandelwagenbak en dan laat ik haar daarna gewoon daarin verder slapen.

@ Sieglinde: blij dat jij ook even je voed tijdstippen noemt: dan voel ik me weer gezegend  :worthy:

Tav fles/ bv geven. Ik heb veel mensen in mijn omgeving die bewust kiezen voor flesvoeding omdat ze het een erg naar idee vinden om borstvoeding te geven. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik zou het juist andersom hebben en het naar/ jammer vinden om flesvoeding te moeten geven.
Iedereen maakt zijn eigen keuzes, ik heb daar geen mening/ oordeel over. Jantina als ik jouw was zou ik je niet aangevallen voelen, denk niet dat t zo bedoeld wordt!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Else! schreef: @ Koek: waarom laat je het tongriempje dan niet knippen??
Suze had ook niet een heel lang tongriempje maar ook niet mega kort.
Verloskundige heeft dat in de eerste week toch maar doorgeknipt voor de zekerheid omdat ik zere tepels had.
Suze merkte er werkelijk niets van, 1 mini huiltje wat binnen 10 sec over was.
Heeft voor mijn tepels veel gescheeld.

Hier heeft Suze de eerste week bij ons in bed geslapen (omdat ze het anders op een schreeuwen zette) daarna 2 weken in de wandelwagenbak (lekker klein bedje wat toch nog wat beter ging dan in haar wiegje) naast het bed 's nachts en overdag in de box/ bij mij op de borst/ schoot.
Nu slaapt ze 's nachts in haar wiegje, nog wel bij ons op de kamer, en soms 's middags ook in haar wieg.
Tussendoor slaapt ze geregeld in de wandelwagen bak/ box omdat ze dan op haar buik slaapt en ik dichtbij haar blijf.
Daarnaast valt ze ook vaak tijdens de wandeling in slaap in de wandelwagenbak en dan laat ik haar daarna gewoon daarin verder slapen.

@ Sieglinde: blij dat jij ook even je voed tijdstippen noemt: dan voel ik me weer gezegend  :worthy:

Tav fles/ bv geven. Ik heb veel mensen in mijn omgeving die bewust kiezen voor flesvoeding omdat ze het een erg naar idee vinden om borstvoeding te geven. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik zou het juist andersom hebben en het naar/ jammer vinden om flesvoeding te moeten geven.
Iedereen maakt zijn eigen keuzes, ik heb daar geen mening/ oordeel over. Jantina als ik jouw was zou ik je niet aangevallen voelen, denk niet dat t zo bedoeld wordt!
Graag gedaan :D
Overdag trouwens ook om het uur en een half a 2 uur. Ze komt wel vrij goed bij dus maak me maar geen zorgen
Afbeelding
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zojuist naar het CB geweest. Dat viel me alles mee ? hij is goed gegroeid. 3825 gram 53 cm. Ze waren zeer tevreden over zijn alertheid. Ze was sowieso erg te spreken over hem ? reflexen waren goed. Zijn markeringstechnieken functioneerde ook goed. Had mijn sjaal waar hij ingewikkeld in lag onder geplast
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fijn Nadia, wij hebben ook een fijn CB. Ik heb toen nog overwogen naar het antroposofische over te stappen ivm de entingen, maar ik vond het zonde om dan mijn CB te moeten verlaten. Lees je vooral in over de BMR als je twijfels hebt (en een zoon hebt...).
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Bij mij ook relaxte dames op het CB. Fijn Nadia dat alles goed was; dan ben je helemaal trots toch??
Tjemig Suze is wel groot in vergelijking met Robyn die woog laatst met 8 weken 5.5 kg. Ze heeft ook spekjes aan alle kanten. Krijg hele dagen de vraag of het een jongetje is  ::)

Pfieuw jij moet wel echt vaak voeden.
Dat vraag ik me af hoe iedereen dat doet. Wanneer zie jij dat je je kindje moet voeden??
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ja ze is klein he. 53 cm ofzo.

Hier sabbelt ze op handjes, begint te smakken en als ik dat niet gemerkt heb dan gooit ze de keel open.
Ja veel voeden. Ze drinkt nochtans vrij veel. Soms een gekolfde fles van 100cc en dan nog de borst. Maarja...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Mij lijkt het heel akelig bv met tanden :o  maar denk dat je daar ook in moet groeien. Dwayne kan ook flink op mijn tepels bijten zonder tanden. :o
Het aanhappen deed in het begin echt pijn. Toen dacht ik ook echt dat ik het niet kon volhouden. Nu voelt het nog steeds niet prettig, maar pijn kan ik het niet meer noemen.
Als het eenmaal 'Loopt' doet het geen pijn meer. Purelan heeft bij mij goed geholpen bij fikkende tepels.

Dwayne slaapt in de nacht op zijn eigen slaapkamer in zijn eigen bedje. Omdat baby's nogal wat geluid maken tijdens het slapen word ik daar (Te) vaak wakker van. Als hij begint met huilen hoor ik dat over de babyfoon.
Ook heb ik gehoord dat baby's die bij hun moeder slapen vaker wakker worden ivm het ruiken van de melk.
De laatste voeding voor de nacht krijgt hij soms in bed. Dan kijken wij nog wat tv en slaapt hij een uurtje bij ons en gaat dan lekker zijn eigen bedje in. Smorgens idem. Als hij zich om half 7 meld dan slapen we de volgende reeks nog even lekker samen :) daar geniet ik dan ook dubbel van :) Als hij dan weer wakker word verzorg en voed ik hem gaat hij zijn bedje in en kan ik mezelf verzorgen. Die tijd dat rest gebruik ik om boven wat te poetsen en op te ruimen. Want overdag slaapt hij meeste van de tijd in de box (ik zeg trouwens heeeeeel vaak bench ::) ).
Of we zitten gezellig (zoals nu) samen op de bank. Dan slaapt hij op mij. Als hij in de box ligt ga ik boven niet poetsen want dan heb ik geen toezicht op hem. Ook met het ook op de honden die best in de box zouden kunnen ( al betwijfel ik of Kain dat snapt ::) ) wil dat risico niet lopen.
Na de wandeling slaapt hij nog lekker in de kinderwagen.

Ik heb me nog nooit bedacht om neer te kijken op ouders die voor flesvoeding kiezen.
In de nacht moet ik opstaan, doordat Dwayne op een andere kamer ligt kan ik hem niet aanschuiven. Ik bedenk me dan wel vaker dat ik blij ben niet een flesje te moeten maken.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Sieglinde schreef: Ja ze is klein he. 53 cm ofzo.

Hier sabbelt ze op handjes, begint te smakken en als ik dat niet gemerkt heb dan gooit ze de keel open.
Ja veel voeden. Ze drinkt nochtans vrij veel. Soms een gekolfde fles van 100cc en dan nog de borst. Maarja...
Echt respect hoor, voor die aantal voedingen. Zijn ze allemaal volwaardig?? Of ook 'tussendoortjes'.

Ik vind het wel echt een heeeeeel mooi poppetje :)
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Nadia schreef: Echt respect hoor, voor die aantal voedingen. Zijn ze allemaal volwaardig?? Of ook 'tussendoortjes'.

Ik vind het wel echt een heeeeeel mooi poppetje :)
9/10 zijn volwaardig. Als ik ff boodschappen moet doen durf ik aanleggen op mijn verzoek. Dan drinkt ze niet veel.
Thx :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zo, zit even aan de laptop :)

Kan ik ook wat foto's plaatsen. Via mijn mobiel lukt dat niet (makkelijk).

Nog in het ziekenhuis .. zo klein. Dat mutsje past nu bijna niet meer :D

Afbeelding

Zo word je dan wakker in het ziekenhuis :smitten:

Afbeelding

Verwend worden door de kraamhulp (deze 'cocktails' zijn blijven hangen. we maken ze nu bijna dagelijks ::) )

Afbeelding

Voor de eerste keer slapen in zijn eigen bedje  :-*

Afbeelding

Afbeelding

En samen slapen in het grote bed..  (dit was na een middag voeding)
Afbeelding

Bij Papa :) Die muts was hem daar nog echt veeeeeel te groot ;D ;D

Afbeelding

Afbeelding

Bij een vriendin van mij op de arm.. Ik vond het zo geweldig met zijn middelvinger :D ;D
Afbeelding

Weer na de middagvoeding KO
Afbeelding

Afbeelding

Grapje :) Omdat gezegd werd dat ik slagroom maak ipv melk omdat hij zo goed groeit ;D :p
Afbeelding

One love
Afbeelding

Bij mij in de draagdoek
Afbeelding

Vaya vind het ook wel gezellig :)
Afbeelding

Afbeelding

Dat plukje haar :smitten:
Afbeelding

Recharging :P
Afbeelding

Lekker jonk!
Afbeelding

Zo schattig!! Ik weet trouwens niet hoe het komt, maar mijn borsten lijken nogal raar .. beetje scheef ::)
Afbeelding

Wat is het toch genieten ohhh niet normaal!
Afbeelding

De eerste keer tijdens het eten slapen (op de buik in de box, deze foto was van gisteren. Het is vandaag weer gelukt :D )
Afbeelding

Naar de lamjes kijken is leuk :)

Afbeelding

3,5 week oud :)
Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje. Hij grijpt/duwt al gericht naar voorwerpen :)
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ooow :smitten: :smitten:
Wat heeft ie grote mooie ogen.
Knap ventje

Gesloten