Vandaag de workshop Herken de Emotie gedaan bij Monique. Zonder hond, met filmpjes. Was vooral heel veel herkenning, wat ook wel mag inmiddels. Ik heb inmiddels bijna al haar lezingen en workshops gedaan, de teamclinic en destijds natuurlijk het persoonlijke consult waar het voor ons mee begon. Als het kwartje nu nog niet gevallen was!
Wat voor mij vanavond vooral van belang was, was het filmpje "blij". Wij focussen ons enorm op de emotie angst, want die is gewoon heel vaak en heel veel aanwezig. En als Oscar dan eens blij is, dan zijn we daar wat voorzichtig in. Want als je dan toch een eventueel stukje angst over het hoofd ziet, dan is dat niet handig. En dat past ook gewoon bij onze aard, wij zijn vrij voorzichtige mensen, willen het zo graag goed doen enz. Dus het is voor ons juist wel moeilijk om ook gewoon eens onbezorgd te genieten van zijn blij zijn. Dus heb ik mijn filmpje nog laten zien en de conclusie was: Oscar was op dat filmpje hartstikke blij! En ondanks dat ik dat ook wel wist, wilde ik dat bevestigd hebben, zodat ik er iets onbezorgder van genieten kan!
Voor wie het filmpje leuk vindt, hier een blije Stinker: