Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Jawel, dat lijkt me best wel kunnen maar misschien even wachten op een bewolkte dag ? En goed bewateren natuurlijk 
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Jahoee!! De spinazie is binnen gekomen
je had de oogjes van vriendje moeten zien twinkelen toen ik zei dat ik toch nog spinazie ging proberen te zaaien.
En een aantal boosdoeners die het op de radijs en de sla hadden voorzien zijn vannacht om 12uur eindelijk gevangen: een 4tal knoeperts van slakken. Valt niet mee gifvrij tuinieren, je moet er wat voor over hebben
Nadia schreef: Jahoee!! De spinazie is binnen gekomenje had de oogjes van vriendje moeten zien twinkelen toen ik zei dat ik toch nog spinazie ging proberen te zaaien.
De eerste twee radijsje geoogst
ikke eentje en Duke eentje.
Dat Duke die lekker vind 
Nox lustte altijd graag radijzenblad : smitten:
Nox lustte altijd graag radijzenblad : smitten:
Is het te laat om in mei nog te beginnen met zo'n moestuinbakken?
We gaan binnen 10 dagen verhuizen. Daar hebben we wel wat plaats.
Maar ik ben een echte noob als het op tuinieren aankomt
maar ik wil dat dochterlief dat niet wordt 

Hier zouden we eventueel langs de muur ook wel wat willen doen
Maar ik ben een echte noob als het op tuinieren aankomt

Volgens mij kan dat best (ik heb ook geen groene vingers). Begin eenvoudig, met iets als tuinkers ofzo.
-
sella
Geen probleem.Sieglinde schreef: Is het te laat om in mei nog te beginnen met zo'n moestuinbakken?
Maar ik ben een echte noob als het op tuinieren aankomt![]()
maar ik wil dat dochterlief dat niet wordt
Jelle's Makkelijke Moestuin. Heel veel tips.
http://www.makkelijkemoestuin.nl Leuk dat je dochterlief aan een hobby helpt.
http://www.makkelijkemoestuin.nl Leuk dat je dochterlief aan een hobby helpt.
idd de makkelijke moestuin proberen. tuinkers is idd niet zo lastig.
wat jonge sla plantjes ed uit het tuincentrum en je kan al snel de buitenste bladeren gaan plukken.
radijs, wat worteltjes, wat keuken kruiden is ook niet zo moeilijk. gewoon met wat beginnen.
kolen zijn wat lastiger om mee te starten, die zou ik voor nu nog laten liggen.
wat jonge sla plantjes ed uit het tuincentrum en je kan al snel de buitenste bladeren gaan plukken.
radijs, wat worteltjes, wat keuken kruiden is ook niet zo moeilijk. gewoon met wat beginnen.
kolen zijn wat lastiger om mee te starten, die zou ik voor nu nog laten liggen.
en vergeet niet de kruiden zoals bieslook, tijm, rozemarijn etc sommige zijn goed winter hard en anderen gewoon elk jaar opnieuw poten of zaaien en opkweken 
Haha, Nadia, ja Duke houdt wel van een jong radijsje. En jong radijsblad vindt hij ook lekker. Volgens mijn schoonzus is (jong) radijsblad trouwens ook voor ons te eten. Ze gooit het door de salade heen.
Mijn worteltjes willen niet erg dit jaar. Mijn peultjes/erwtjes doen het wel erg goed. Binnenkort de purple queen bonen zaaien. Mijn moeder heeft ze binnen gekregen. Ik ga ze zaaien in een grote rechthoekige cementbak.
Ik heb besloten het stuk achterin de tuin, waar vroeger de vijver was, gewoon toch te betegelen. Het staat nu vol met onkruid en ik vermoed dat als ik het weghaal en er grond stort het binnen no-time weer vol staat met onkruid. En ik moet eerlijk zeggen dat het moestuinieren in bakken mij wel bevalt. Dus ik ga gewoon op zoek naar nog meer bakken waarin ik kan tuinieren en dan kan ik het gewoon zo neerzetten als ik wil. Maar voorlopig eerst de voortuin onkruidvrij maken. Dat ga ik maandag doen. Bij de Wibra net kleine tuinhandschoenen voor 1 euro gekocht. Ze hadden gelukkig een kleine maat want meestal verzuip ik in die dingen. En het waren brandnetelveilige handschoenen met zo'n groene laag. Ook fijn want mijn voortuin staat ook vol met brandnetel....

Mijn worteltjes willen niet erg dit jaar. Mijn peultjes/erwtjes doen het wel erg goed. Binnenkort de purple queen bonen zaaien. Mijn moeder heeft ze binnen gekregen. Ik ga ze zaaien in een grote rechthoekige cementbak.
Ik heb besloten het stuk achterin de tuin, waar vroeger de vijver was, gewoon toch te betegelen. Het staat nu vol met onkruid en ik vermoed dat als ik het weghaal en er grond stort het binnen no-time weer vol staat met onkruid. En ik moet eerlijk zeggen dat het moestuinieren in bakken mij wel bevalt. Dus ik ga gewoon op zoek naar nog meer bakken waarin ik kan tuinieren en dan kan ik het gewoon zo neerzetten als ik wil. Maar voorlopig eerst de voortuin onkruidvrij maken. Dat ga ik maandag doen. Bij de Wibra net kleine tuinhandschoenen voor 1 euro gekocht. Ze hadden gelukkig een kleine maat want meestal verzuip ik in die dingen. En het waren brandnetelveilige handschoenen met zo'n groene laag. Ook fijn want mijn voortuin staat ook vol met brandnetel....
deze week zal ik even kali op de knoflook doen, dat bevordert de knolvorming. Verder komen de winterwortels eindelijk op, bijna 3 weken geleden gezaaid, ik dacht dat ze overleden waren 
Morgen is de moestuinforumdag in het oosten des lands, dat wordt gezellig

Morgen is de moestuinforumdag in het oosten des lands, dat wordt gezellig
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier ook gezaaid. Bietjes, spinazie, babyleafsla en de erwten in het water gezet om vandaag te zaaien. Vandaag ook komkommer, pompoen enzo voorzaaien. En mijn bak nr vier schoonmaken. Ik heb alleen nog geen compost om hem weer op te vullen. Vandeweek maar eens een paar zakken halen. De biocompost is daar een beetje te duur voor.