Terug uit Duitsland, Dalmatiner Clubshow Bochum
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
nikèdog2000
- 5-sterren

Re: Terug uit Duitsland, Dalmatiner Clubshow Bochum
wat lieeeeeeeeeeeeeeeeef
lekker klef hoor 
Heel mooie die foto zag hem op Fb bij Chantal al, (de fokker van Nina.)Lizzy schreef: Deze foto, it says it all
![]()
Gefeliciteerd met de mooie resultaten!
- -Annemarie-
- 5-sterren

Wat is dit een geweldige dag geweest voor jullie! Fijn dat we het hier ook een beetje kunnen meebeleven, en van harte gefeliciteerd met de mooie resultaten! 
Ahhh, toch ook even een mooi fotootje van Fritzi laten zien hoor 

-
nikèdog2000
- 5-sterren

echt strak in pak
Wat een geweldig resultaat!
En mooie foto's
En mooie foto's
Wauw, gefeliciteerd!
En wat een lieve en mooie foto's van het setje!
En wat een lieve en mooie foto's van het setje!
Gefeliciteerd met de mooie resultaten!
Gefeliciteerd!!! Super resultaten zeg!
Enneh... mooie reuen kijken? Voor 1 van de jonge dames al?
Enneh... mooie reuen kijken? Voor 1 van de jonge dames al?
Thanks all 
Ja Jantina,voor de jonge dames
Allemaal nog heel vaag hoor. Maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met rondkijken
. Als ik een nestje ga fokken (2de of misschien het 3de nestje, hangt er ook vanaf met welke van de 2 ik eerst een nestje ga fokken), hoop ik in ieder geval dat de aanstaande reu een LUA reu is. Dat is een Dalmatische Hond waar lang geleden een Pointer is ingebracht om het uraat-probleem (blaasgruis) bij de Dalmatische Hond op te lossen. Deze LUA reuen dragen 1 kopie van het normale (goede) gen waardoor (in theorie) 50% van de nakomelingen tussen zo'n reu en een "gewone Dalmaat" (HUA genoemd) vrij zijn van het aanmaken van uraatgruis. Er waren daar meerdere LUA reuen aanwezig en ik wilde vooral graag kennis maken met Caprilli's Justin Time (LUA):

Allemaal nog heel vaag hoor. Maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met rondkijken

super zeg! gefeliciteerd!
Leuk hoor! En weet je al wie van de jonge dames eerst mag of tsja, hoe maak je eigenlijk zo'n keuze? Zeker nu ze het beiden op de show goed doen!Lizzy schreef: Thanks all
Allemaal nog heel vaag hoor. Maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met rondkijken. Als ik een nestje ga fokken (2de of misschien het 3de nestje, hangt er ook vanaf met welke van de 2 ik eerst een nestje ga fokken), hoop ik in ieder geval dat de aanstaande reu een LUA reu is. Dat is een Dalmatische Hond waar lang geleden een Pointer is ingebracht om het uraat-probleem (blaasgruis) bij de Dalmatische Hond op te lossen. Deze LUA reuen dragen 1 kopie van het normale (goede) gen waardoor (in theorie) 50% van de nakomelingen tussen zo'n reu en een "gewone Dalmaat" (HUA genoemd) vrij zijn van het aanmaken van uraatgruis. Er waren daar meerdere LUA reuen aanwezig en ik wilde vooral graag kennis maken met Caprilli's Justin Time (LUA):
![]()
Wordt dat inmiddels veel gedaan de LUA combinaties?
Speciaal voor jou Rita!