De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Iemand ervaring met een draagdoekconsult? Ik heb het idee dat ik nog steeds te onhandig ben met mn doek. Ik ben best nog altijd even bezig met dat ding om te doen en te knopen en hij zit niet altijd even goed gelijk, waardoor het nog langer duurt. Hier in de huis is het snel te warm, dan sta ik Vera te koken. Maar als we boodschappen gaan doen, zit ze wel in de doek. Ik sta toch altijd nog even te hannesen op de parkeerplaats en ik denk dat het sneller zou moeten kunnen.
Laats was ik met zus en ze was echt niet overtuigd van het praktische nut ervan.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Geen ervaring mee. Ik heb wel verschillende filmpjes bekeken. Sommige zijn zeer logisch.
Maar anders gewoon doen. Je verliest er niks mee
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nou, het is niet gratis, dus ik verlies er mogelijk geld mee. Filmpje kijken kan ik namelijk zelf ook en dat is wel gratis.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Zit je op het dragen en voeden forum? Daar worden ook vaker bijeenkomsten gedaan ( borstvoedingscafe enz). Dan is het wel gratis.
Hoe knoop je? Welke knoop? Heb je een geweven doek?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Had je nog geen filmpjes gekeken? Dat heeft mij wel erg geholpen :)
Ik knoop nu op een andere manier dan voorheen. Doe het nu een stuk makkelijker. Binnen 5 minuten heb ik Dwayne stevig tegen me aan.
Maar het is idd even oefenen. En doe het als Vera rustig is. Ik dacht in het begin zo slim te zijn om Dwayne in te knopen als hij onrustig was. Maar das nog meer zweten dan.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Dit vind ik echt een goed filmpje voor met geweven doek
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nee, ik kijk daar soms wel eens even, maar ben zelf geen lid. Er zit hier in de stad geen borstvoedingscafé, de dichtstbijzijnde is een stad verder en dat is in een babywinkel/outletsore. Dus niet of ingewikkeld bereikbaar met OV. En ik heb genoeg babyrommel en -spullen, dus kom ook liever niet in de verleiding.
Ik heb een hoppediz timbuktu en dat is een geweven doek. Ik knoop eigenlijk altijd de front wrap cross carry. Ik heb het idee dat Vera daar het meest stevig inzit en ik kan makkelijk extra ondersteuning voor de nek aanbrengen.
Ik zou ook wel handig(er) willen zijn met de double cross carry. Die heb ik eens geprobeerd, maar dat ging mis met voeten erin steken enzo. En ik krijg hem niet goed stevig genoeg. Ik denk dat een rugknoop ook wel handig zou zijn, dan kan ik meer koken en ook eens strijken.
Sieglinde schreef:

Dit vind ik echt een goed filmpje voor met geweven doek
Dankzij dat filmpje is de front wrap cross carry eindelijk eens goed gelukt.

Ik zit ook veel de weg kwijt te raken met die lange slierten eraan. Ik heb gewoon maat 6 (4,6 meter) en dat is ruim passend bij mn lengte en breedte. Thuis is over de grond slepen tijdens het knopen niet zo'n ramp, maar buiten vind ik dat vies.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: Nee, ik kijk daar soms wel eens even, maar ben zelf geen lid. Er zit hier in de stad geen borstvoedingscafé, de dichtstbijzijnde is een stad verder en dat is in een babywinkel/outletsore. Dus niet of ingewikkeld bereikbaar met OV. En ik heb genoeg babyrommel en -spullen, dus kom ook liever niet in de verleiding.
Ik heb een hoppediz timbuktu en dat is een geweven doek. Ik knoop eigenlijk altijd de front wrap cross carry. Ik heb het idee dat Vera daar het meest stevig inzit en ik kan makkelijk extra ondersteuning voor de nek aanbrengen.
Ik zou ook wel handig(er) willen zijn met de double cross carry. Die heb ik eens geprobeerd, maar dat ging mis met voeten erin steken enzo. En ik krijg hem niet goed stevig genoeg. Ik denk dat een rugknoop ook wel handig zou zijn, dan kan ik meer koken en ook eens strijken.
Dankzij dat filmpje is de front wrap cross carry eindelijk eens goed gelukt.

Ik zit ook veel de weg kwijt te raken met die lange slierten eraan. Ik heb gewoon maat 6 (4,6 meter) en dat is ruim passend bij mn lengte en breedte. Thuis is over de grond slepen tijdens het knopen niet zo'n ramp, maar buiten vind ik dat vies.
Dat is eigenlijk de reden waarom ik voor de beco ben gegaan. Voornamelijk voor ergens anders. Als ik thuis vertrek op een wandeling dan knoop ik de doek, maar de beco gaat mee in de auto...

Of de kangaru, is minder warm denk ik

Is een ringsling niets voor jou?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Die rugknoop ziet er heel handig uit, op een ander  8)
Vera is veel beweeglijker dan de baby op het filmpje en ik vind dat laten zakken op de rug gewoon eng. Ik ben heel lenig en kan overal bij, maar ik heb ook een hele slechte propioceptie. Ik vind dat risicovol met dingen doen en knopen waar ik dat zelf niet kan zien.
Vera is nog veel te klein voor de kangaroo.
Ringsling is het niet voor mij. Dat is druk op 1 schouder en dat kan ik niet hebben. Zelfs een draagzak kan al teveel druk op de schouders zijn, vandaar dat met doek ik het ook echt moet hebben van de verdeling over ook heupen en rug.
Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

Ik kom weinig meer op bp, zie nu ineens een hoop baby's erbij.
Gefeliciteerd allemaal!

Jelka is inmiddels bijna 2 alweer, heb wel kriebels voor een 2e.

Wat leuk om te lezen dat meerdere ouders gebruik maken van een draagdoek/ergonomische drager.
Wij hebben Jelka veel gedragen in een Storchenwiege babycarrier. Een ergonomische drager die al vanaf de geboorte mag. Inmiddels ook een Tula erbij, erg fijn, voornamelijk voor op de rug. Daar kan ik makkelijk een paar uur mee dragen zonder last te krijgen. En voor korte stukjes een ringsling. Zit ook standaard in de fietstas, geen gedoe met buggy op de fiets.

Aangezien ik hier ook wasbare luiers, dragen, borstvoeding, samenslapen en rapley voorbij zag komen, misschien een leuke tip http://oudersnatuurlijk.nl Is 14 juni.
Wij zijn vorig jaar geweest en gaan dit jaar weer.
Er is een gratis workshop buikdragen en rugdragen. Was vorig jaar ook. Is minder uitgebreid dan een consult, maar wel leerzaam.

@koekje
Wat betreft het rugdragen met een kleine baby: de meeste consulenten raden het af als je niet ervaren bent met knopen. Ik snap dus helemaal dat je het eng vindt.
Wat betreft een draagconsult:
Er zijn ook consulenten die een kort draagconsult aanbieden. Voor mensen die wel kunnen knopen, maar nog wel wat tips willen. Ik zag het oa op deze site http://www.dragenkunjeleren.nl/Dragen_kun_je_leren/Draagconsult.html (dacht me te herinneren dat je een beetje in die regio woont, kan me ook zwaar vergissen).
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Ik heb net sinds vandaag een manduca binnen.
http://www.manduca-baby-carrier.eu/mand ... eblue.html
Hij is heel makkelijk om te doen en Suze zit er goed in door de ingebouwde verkleiner.
De banden geven nog wel wat meer druk dan de tricot slen die ik tot nu toe heb gebruikt.
Moet nog een beetje uitvinden hoe strak ik de banden moet doen en of ik ze beter wel of niet gekruist op m'n rug ga dragen. Maar ben er super blij mee  :)!

Ga denk ik pas op de rug dragen als ze nog iets groter is.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Is die Ouders Natuurlijk beurs erg zweverig of...? Ik heb er ook wel aan zitten denken om te gaan.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Leonike schreef:
Er zijn ook consulenten die een kort draagconsult aanbieden. Voor mensen die wel kunnen knopen, maar nog wel wat tips willen. Ik zag het oa op deze site http://www.dragenkunjeleren.nl/Dragen_kun_je_leren/Draagconsult.html (dacht me te herinneren dat je een beetje in die regio woont, kan me ook zwaar vergissen).
Daar zal ik tzt een consult aanvragen  :P
Is een kennis van schoonzus.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

IK voel me alleen nu :P VL slaapt (gaat zo de nacht in) en Dwayne ligt ook KO in de box te slapen..
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wat nieuwe foto's :)
Koekje plaats jij ook nog eens nieuwe foto's ? Vind ik leuk :)

Afbeelding

Bij overgroot oma
Afbeelding

Afbeelding

Bij de VK in de ouderwetse weegschaal
Afbeelding

:p
Afbeelding

Gesloten