Ik zal karkassen bijbestellen. Heb nog een hoop te leren
Met bestellen was ik hier vanuit gegaan:
Inslikken van nekken: De meeste middelgrote en grote honden slikken kippennekken en eendennekken in 1 keer door. Schrik daar niet van. Maar dit is dus de reden waarom we aanraden de nekken te pletten met een hamertje. Kippen en eendennekken zijn namelijk bedoeld de hond vleesbot te leren verteren. Als ze in 1 keer worden ingeslikt: kan dat geen kwaad. Zodra de nekken goed worden verteerd, kun je overstappen naar grotere vleesbotten van kleinere dieren, die niet in 1 keer ingeslikt worden.
Volgende stap na de nekken : Als de nekken goed verteren, stap dan over op andere vleesbotten van kleinere dieren. Zoals kippenvleugel (deze kan goed geplet met een vleeshamer of snoeischaar ook als beginnersbot gegeven worden in plaats van nekken), kipkarkas, eendkarkas, parelhoenkarkas, konijnkarkas, hele konijnen of parelhoenen, hele kwartel, etc.
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat je juist met nekken moet beginnen en daarna pas de karkassen. De kalkoennek kan ik inderdaad beter achterwege laten. Boris wil ik (nog) geen kip geven dus die zal extra eendennekken moeten hebben dan.
Zou het erg kwaad kunnen? Alle 4 de honden zijn sowieso gewend aan kluiven op botten.