Ik heb de veldsla eind feb gezaaid en die heeft het prima gedaan.Nynke schreef: Veldsla verdraagt geen warmte heb ik gehoord, is dus een echte koudekiemer.
Je kunt je courgette na afharden best buiten zetten Nadia, ik heb er ook 2 buiten staan.
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
En wat was de temperatuur toen??Lida. S schreef: Ik heb de veldsla eind feb gezaaid en die heeft het prima gedaan.
Tja, dan gaat mijn veldsla het voorlopig niet meer doen. Of zaaien en dan de bak in de koelkast zetten? Tenslotte is het groente toch 
Volgens mij was t vandaag kouder dan in feb, maar ik zou met de veldsla toch nog maar even wachten, want ik hoop toch echt dat we hogere temperaturen krijgen.
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Wanneer dan de veldsla zaaien? Oktober?
-
hannabelgje
- 5-sterren

In de donkerste maanden (half november tot half januari) veldsla zaaien heeft niet zo veel nut; door koude maar vooral de korte donkere dagen duurt het kiemen lang en het groeien nog langer. Zaai dus vooral in september en oktober voor oogst in de donkere maanden, en dan vanaf half januari weer.
FF van het net geplukt
FF van het net geplukt
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Gaan we dat proberen 
Mijn veldsla was allang al doorgeschoten. Dat heb ik volgens mij richting oktober/september gezaaid
Morgen ga ik mijn tomaten en pepers naar buiten verplaatsen
Ik heb al 8 pepertjes aan 3 planten zitten terwijl ze nog binnen staan

Bij de Lidl aankomende week tomatenplanten ed voor 0,99€ Ik denk dat ik maar ga halen. Mijn tomaten willen niet erg.
Had je ze wel op tijd gezaaid Mara ?? Ik heb anders wel een paar zaadjes voor je, maar ja, daar heb je waarschijnlijk ook niks aan voor deze zomer

Ik heb op moederdag mijn gezaaide mini tomaten plantjes al bij mijn ma geplant. Zij zijn dol op tomaten, ik niet 
Ja, ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om ze in andere potten te doen. Denk gewoon voedingstekort. Blaadjes zijn ook licht. Kijken of het vanavond lukt ze om te potten. Maar een paar extra planten is niet slechtNynke schreef: Had je ze wel op tijd gezaaid Mara ?? Ik heb anders wel een paar zaadjes voor je, maar ja, daar heb je waarschijnlijk ook niks aan voor deze zomer![]()
![]()
-
Mandarijn
- 5-sterren

Vandaag is de laatste dag van de ijsheiligen 
Kunnen we eindelijk alles buiten zetten.
Ik heb er niet zo vreselijk stipt naar gekeken, meer naar de kansen op nachtvorst bij de vooruitzichtenMandarijn schreef: Vandaag is de laatste dag van de ijsheiligen