Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

zonet heb ik zomerworteltjes, die ik volgens de Deno-methode gezaaid had als testje, geplant. Wat een klerewerkje is dat !! :thumbdown: Maar hopen dat het wat oplevert  :P
Nadia
5-sterren
5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Bericht door Nadia »

Vertel!!
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Nadia schreef: Vertel!!
Deno: http://www.mooiemoestuin.nl/zaaien-en-z ... hode/ 

Ik heb het alleen zo gedaan:  een laagje keukenpapier, wortelzaadjes erop, nog een laagje keukenpapier, water en dan plat in een plastic zakje  :) :)
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Gister alles naar buiten verhuist en boerenkool gezaaid. Ook wat nieuwe ruccola gezaaid.

Maar heb nog genoeg te doen ;)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb gister nieuwe aardbeiplantjes geplant. Kleintjes nog. De grote die we gekregen heeft krijgt aarbeien die er vooralsnog heel raar uit zien, alsof ze beschimmeld zijn. Maar even zien wat dat wordt. De kleintjes moeten nog flink groeien en bloeien, dus het bijt elkaar sowieso niet.
En ik heb parijse worteltjes gezaaid. Ik wilde toch graag iets in de bakken waar ik de veldsla in had staan.

Nog een vraagje, weet iemand wat dit is? Groeit in mijn kruidentoren en ik heb geen flauw idee:

Afbeelding
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Kaela schreef: Ik heb gister nieuwe aardbeiplantjes geplant. Kleintjes nog. De grote die we gekregen heeft krijgt aarbeien die er vooralsnog heel raar uit zien, alsof ze beschimmeld zijn. Maar even zien wat dat wordt. De kleintjes moeten nog flink groeien en bloeien, dus het bijt elkaar sowieso niet.
En ik heb parijse worteltjes gezaaid. Ik wilde toch graag iets in de bakken waar ik de veldsla in had staan.

Nog een vraagje, weet iemand wat dit is? Groeit in mijn kruidentoren en ik heb geen flauw idee:

Afbeelding
Dille?
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

DE tuinbonen staan prachtig te bloeien, maar met de peultjes lukt het niet. De plantjes zijn nu ca 20 cm hoog, maar ze groeien nauwelijks en er zit nog geen bloempje in.  Volgens mij had ik ze nu al kunnen oogsten. Waar kan dit aan liggen?
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Lida. S schreef: DE tuinbonen staan prachtig te bloeien, maar met de peultjes lukt het niet. De plantjes zijn nu ca 20 cm hoog, maar ze groeien nauwelijks en er zit nog geen bloempje in.  Volgens mij had ik ze nu al kunnen oogsten. Waar kan dit aan liggen?
Mss wat brandnetel gier geven?

Mijn andijvie wilde eerst ook niet, net als mn sla. Nu schiet het omhoog.. Zal ook wel aan het weer liggen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik denk dat dat dille is.

Hier gaat alles als een tiet. De peulen zijn even hoog als ik. Bom vol met bloemen. En ook al kleine peultjes.
Kunnen er volgende week van oogsten.
De erwten gaan ook goed. Alleen die overwoekeren een beetje. Hebben toch wat ondersteuning nodig.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier gaat het redelijk. De sla en erwten doen het goed, de andijvie is bijna oogstbaar.
Helaas zijn mijn zaailingen in de kas gevallen door de hevige wind van vorige week. Geen udee meer wat wat is nu. Het zijn komkomners, augurken, courgettes en pompoenplantjes.  Iemand een tip om te zien wat wat is?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vervelend zeg. Ik heb geen idee. Vergelijken met plaatjes op internet?

Ik heb net de eerste peultjes geoogst. 4 stuks 8) denk dat ik wat kom weg geven. Anders hebben we te veel :p
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

4 peultjes is net een lekker groentehapje voor je zoon Nadia !  :P

OT: Gisteren heerlijk paksoi uit eigen tuin gegeten en vanavond lekker snijbiet.  :wiggle: :wiggle: :wiggle:
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Die maarten.. mensen poep en plas voor je tuin.. Mijn opa plaste wel altijd in zijn tuin en leegte er de kattenbakken, maar of hij er ook in poepte? Ik denk het niet ;)
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Dat groen uit de pot dat ziet er een beetje uit als het groen van bospeen. Of zeg ik nu hele rare dingen.

Maarten niet gezien deze keer, poepen in je eigen tuin. Hmmm, ik weet ut niet hoor.  :puke:
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Neally schreef: Dat groen uit de pot dat ziet er een beetje uit als het groen van bospeen. Of zeg ik nu hele rare dingen.
Dat lijkt ook best wel op elkaar, hoewel naar mijn idee peen wat dikker loof, en dille, net als asperges, wat fijner  ;)

Gesloten