Ik heb heel veel gelezen en heb cursussen gevolgd. Ik lees nog steeds veel en volg nog steeds cursussen. Daarnaast heb ik zelf een kat op barf. Daar basseer ik mijn mening op
Maar kijk vooral naar je kat.
Moderator: Lizzy
Ben ik nog steeds benieuwd hoe je aan die 50% komt, is dat niet gebaseerd op het bot% van natuurlijke prooien?Roosj schreef: Ik zei ook dat je naar je kat moet blijven kijken
Ik heb heel veel gelezen en heb cursussen gevolgd. Ik lees nog steeds veel en volg nog steeds cursussen. Daarnaast heb ik zelf een kat op barf. Daar basseer ik mijn mening op
Maar kijk vooral naar je kat.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen de percentages heb onthouden.. :sMartine-Tom schreef: Ben ik nog steeds benieuwd hoe je aan die 50% komt, is dat niet gebaseerd op het bot% van natuurlijke prooien?
Ik weet niet wat je niet snapt, maar we voeren ongeveer hetzelfde qua vleesbot %pearlsofpassion schreef: Ik snap er niets van.
Maar goed, je mag geloven en denken wat je wil. Ik houdt het op 40-50% vleesbot voor katten.
Laat ik vooropstellen ik weet helemaal niets van katten, kom normaal ook niet in de kattenhoek, maar dit is in de hondenhoek en ik ben wel nieuwsgierig dus zat dit te lezen.Roosj schreef: Ik heb idd het gemiddelde genomen. Kvv is vaak 15% kaal bot, dus 30% vleesbot.
Het advies van 70% vleesbot.
30+70=100 100:2= 50% vleesbot.
Waarom maak je nou weer bijna 90% van die 85%?Roosj schreef: Zo ver ik weet word er bij barf uit gegaan van 50-50 vleesbot. Je weet idd niet of er kaal bot in de kvv zit, maar dat maakt helemaal niet uit in mijn rekensom.. Het vlees percentage zit er immers toch wel in, dat word niet ineens vervangen voor lucht.
Dit is overigens het 2e onderwerp waarbij op carnivoer iets anders staat als hij op zijn lezingen zegt.
En er vanuit gaan dat bijna 90% vleesbot uit komt op 20% bot is wel merkwaardig te noemen.. Ik kan geen voorbeeld geven van die verhouding..
Hier heb je volgens mij de nagel op de kop.Roosj schreef: Zo ver ik weet word er bij barf uit gegaan van 50-50 vleesbot. Je weet idd niet of er kaal bot in de kvv zit, maar dat maakt helemaal niet uit in mijn rekensom.. Het vlees percentage zit er immers toch wel in, dat word niet ineens vervangen voor lucht.
Dit is overigens het 2e onderwerp waarbij op carnivoer iets anders staat als hij op zijn lezingen zegt.
En er vanuit gaan dat bijna 90% vleesbot uit komt op 20% bot is wel merkwaardig te noemen.. Ik kan geen voorbeeld geven van die verhouding..
Ai. Ik ben niet van plan Erwin te gaan verdedigen, als hij dat nodig acht kan hij dat het beste zelf. Maar, Roosj weet niet wat voor getalletjes ze waar gelezen heeft, dat kan ze zich maar niet goed herinneren, ook weet ze niet precies niet wat ze heeft gehoord. Ze verandert ook gelijk de getallen die ik citeer. Dat is lekkerpearlsofpassion schreef: Hier heb je volgens mij de nagel op de kop.
Dus laat ons gewoon stoppen met te discussieren over wat een zelfuitgeroepen wetenschapper loopt te beweren of niet te beweren.
Laat ons gewoon even naar betrouwbare bronnen kijken en kijken waar de katten het goed op doen.