Hij had het al eerder, ik zou eerder de beloningsbrokjes verdenken die hij wel eens krijgt, maar zijn lippen en oren zijn mooi van kleur.Anne in Duitsland schreef: Misschien een relatie met die stukjes paardenhoef die je in Snackplaats noemt? Maar dan zou de jeuk waarschijnlijk ook ergens anders zitten, niet op zijn buik.
Nelson's buikje jeukt. Oorzaak gevonden?
Moderator: Lizzy
Re: Nelson's buikje jeukt
Vriendlief doet een goede ontdekking: hij krabt vooral in de bench en als hij daar net uitkomt.
Reactie op de deken misschien?n
Reactie op de deken misschien?n
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Yuma krabde en krabt zich als ze gestressed is. Misschien ook een mogelijkheid?
Alles kan natuurlijk.Annemarie Rijnveld schreef: Yuma krabde en krabt zich als ze gestressed is. Misschien ook een mogelijkheid?
Gisteren op cursus hadden we examen. 9 drukke honden tegelijk in een klaslokaal, examen lopen, lang wachten, en niet 1 x gekrabt. Dus ik denk van niet maar zal er eens op letten.
Misschien van zijn dekentje gewassen met waspoeder
Hij had sinds kort een grotere bench en dus een geheel andere deken. Met zijn oude deken (die nu wel te klein is, maar goed) is de jeuk echt al 70% minder. En dat na 1 dag!nicolette schreef: Misschien van zijn dekentje gewassen met waspoeder
De jeuk wordt met de dag erger. Eerder leek het de deken in zijn bench te zijn, maar dat is het dus toch niet.
We zijn niet meer in het gras geweest, alleen op het gemaaide gazon. Verder alleen aan de riem over de verharde weg.
Ik heb geen andere schoonmaakmiddelen, wasmiddelen of kussenhoezen. Aan de huid is niets te zien, al is de huid op het blote stukje op zijn buik een fractie roder geworden. Hij glimt, heeft geen schilfers. Geen schuimbekje, geen rode lippen, geen jeuk in de liezen, geen warme oren. Maar hij heeft jeuk. Véél jeuk. Hij krabt zich echt werkelijk waar een ongeluk, valt er zelfs wel eens bij om. Hij begint zich ook te bijten.
Ik heb hem gewassen met zilverteershampoo. Dat hielp echt totaal niets.
Berkenwater zonder vet verlicht de jeuk eventjes. Zalf smeren gaat lastig, pupmans vindt alles eetbaar
Ik wil niet overdreven reageren, maar er moet wel iets gebeuren. Ik weet alleen niet wat.
Er vanuit gaan dat ik een tweede allergie hond heb is ook wat kort door de bocht misschien, dus ik voer lekker afwisselend. Hij krijgt 2 x per week een visje. Verder geen toevoegingen.
Ik zit er aan te denken om de mc donalds beloningsbrokjes met graan eens een tijd te laten waar ze zijn, namelijk in de kast.
Nog andere tips? Ik krijg het toch wel warm...
We zijn niet meer in het gras geweest, alleen op het gemaaide gazon. Verder alleen aan de riem over de verharde weg.
Ik heb geen andere schoonmaakmiddelen, wasmiddelen of kussenhoezen. Aan de huid is niets te zien, al is de huid op het blote stukje op zijn buik een fractie roder geworden. Hij glimt, heeft geen schilfers. Geen schuimbekje, geen rode lippen, geen jeuk in de liezen, geen warme oren. Maar hij heeft jeuk. Véél jeuk. Hij krabt zich echt werkelijk waar een ongeluk, valt er zelfs wel eens bij om. Hij begint zich ook te bijten.
Ik heb hem gewassen met zilverteershampoo. Dat hielp echt totaal niets.
Berkenwater zonder vet verlicht de jeuk eventjes. Zalf smeren gaat lastig, pupmans vindt alles eetbaar
Ik wil niet overdreven reageren, maar er moet wel iets gebeuren. Ik weet alleen niet wat.
Er vanuit gaan dat ik een tweede allergie hond heb is ook wat kort door de bocht misschien, dus ik voer lekker afwisselend. Hij krijgt 2 x per week een visje. Verder geen toevoegingen.
Ik zit er aan te denken om de mc donalds beloningsbrokjes met graan eens een tijd te laten waar ze zijn, namelijk in de kast.
Nog andere tips? Ik krijg het toch wel warm...
-
KingCharlie
- 2-sterren

Re: Nelson's buikje jeukt. Wordt steeds erger!
Ben je echt zeker dat hij geen vlooien heeft? Misschien heeft hij wel vlooienallergie? Charlie heeft zo eens 2 volle weken met een jeukende buik rondgelopen (zijn buikje werd op verschillende plekken al kaal van het krabben) voor ik uiteindelijk ontdekte dat het vlooien waren.
Bij Charlie is 1 vlo al voldoende om veel jeuk te geven
chips zeg.
Hoe oud is hij nu?
Evt last van puppyvachtwissel?
of hormonaal, begint geloof ik bij 6 maanden, maar ja je ziet verder geen plekjes.
Ik zou ook voor de zekerheid die beloningskoekjes maar eens laten.
Hoe oud is hij nu?
of hormonaal, begint geloof ik bij 6 maanden, maar ja je ziet verder geen plekjes.
Wat heb je tot nog toe met hem gedaan qua entingen, ontwormen en ontvlooien? Jullie hadden kort geleden toch een vlooienplaag? Misschien heeft hij inderdaad een vlooienallergie. Maar waar ik ook aan denk is dat hij als pup al veel chemische middelen heeft binnen gekregen. Misschien is dat teveel voor zijn lijfje en wordt het eruit gewerkt. Dan zou ontgiften geen verkeerd idee zijn.
Bij vlooien zou ik eerder denken aan jeuk op rug/staart en niet specifiek de buik. Zie je bultjes op de vacht? Hoe ruikt de huid daar? Misschien een rare vraag maar ik vraag het vanwege mogelijke gisten. Bij zulke heftige jeuk denk ik dat voeding best een rol zou kunnen spelen. Dat eerder eigenlijk dan een allergie voor iets anders, aangezien dat in de regel pas tussen pas na 6 maanden symptomen van ziet.
Die koekjes zou ik zeker laten staan.
Misschien toch bij de dierenarts ook even laten kijken of Nelson mijt heeft? Dat is een simpel onderzoek.
Lees deze ook even door misschien? http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=2
Misschien toch bij de dierenarts ook even laten kijken of Nelson mijt heeft? Dat is een simpel onderzoek.
Lees deze ook even door misschien? http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=2
Ik heb hem volledig gekamd met een vlooienkam, niet 1 vlo tegen gekomen. Ook de konijnen gehad, en niet 1 vlo gezien. Maar ik pak hem vandaag gewoon nog een keer met de kam!KingCharlie schreef: Ben je echt zeker dat hij geen vlooien heeft? Misschien heeft hij wel vlooienallergie? Charlie heeft zo eens 2 volle weken met een jeukende buik rondgelopen (zijn buikje werd op verschillende plekken al kaal van het krabben) voor ik uiteindelijk ontdekte dat het vlooien waren.Bij Charlie is 1 vlo al voldoende om veel jeuk te geven
Hij is nu 21 weken. Zijn puppyvacht lijkt hij kwijt, ik vind ook vrijwel geen haren in huis.Kaio schreef: chips zeg.
Hoe oud is hij nu?
Hij heeft gehad:Kaela schreef: Wat heb je tot nog toe met hem gedaan qua entingen, ontwormen en ontvlooien? Jullie hadden kort geleden toch een vlooienplaag? Misschien heeft hij inderdaad een vlooienallergie. Maar waar ik ook aan denk is dat hij als pup al veel chemische middelen heeft binnen gekregen. Misschien is dat teveel voor zijn lijfje en wordt het eruit gewerkt. Dan zou ontgiften geen verkeerd idee zijn.
Vijf dagen panacur bij de fokker + enting op 6 weken (hondenziekte, parvo levend)
9 weken: parvo c
10 weken: ontwormd, 4 dgn later frontline pup tegen vlooien
12 weken: dhp
14 weken: kennelhoest (voor de cursus)
17 weken: weil
Ja, het is veel. Wat zou ik kunnen geven ter ontgifting?
Nee, geen bultjes. Wel grotere reacties dan bijvoorbeeld Hope na een tekenbeet. Die bultjes blijven een week, maar hij is niet gebeten in zijn buik.Lizzy schreef: Bij vlooien zou ik eerder denken aan jeuk op rug/staart en niet specifiek de buik. Zie je bultjes op de vacht? Hoe ruikt de huid daar? Misschien een rare vraag maar ik vraag het vanwege mogelijke gisten. Bij zulke heftige jeuk denk ik dat voeding best een rol zou kunnen spelen. Dat eerder eigenlijk dan een allergie voor iets anders, aangezien dat in de regel pas tussen pas na 6 maanden symptomen van ziet.
Mijt kan ik laten checken. Ik wil best met hem naar de da, maar wil gewoon niet meteen rotzooi er in. En ik ken ze voortaan, een heftige zalf of cortisone zijn zo gegeven
Je link ga ik lezen, thx!
Jaahaa, dat is zeker een bak gif. En dan moet hij dus eigenlijk nog een keer Lepto....Hij heeft gehad:
Vijf dagen panacur bij de fokker + enting op 6 weken (hondenziekte, parvo levend)
9 weken: parvo c
10 weken: ontwormd, 4 dgn later frontline pup tegen vlooien
12 weken: dhp
14 weken: kennelhoest (voor de cursus)
17 weken: weil
Dit kun je zo maar niet even ontgiften en denken dat daarmee de boel opgelost is. Als je hier al wat mee wilt, moet je een holistisch dierenarts vragen je te begeleiden.Ja, het is veel. Wat zou ik kunnen geven ter ontgifting?
Daar ben je toch zelf bij?Nee, geen bultjes. Wel grotere reacties dan bijvoorbeeld Hope na een tekenbeet. Die bultjes blijven een week, maar hij is niet gebeten in zijn buik.
Mijt kan ik laten checken. Ik wil best met hem naar de da, maar wil gewoon niet meteen rotzooi er in. En ik ken ze voortaan, een heftige zalf of cortisone zijn zo gegeven
Je link ga ik lezen, thx!
En voordat je je pup op de tafel zet, zeg je gewoon "je spuit niks in mijn pup zonder eerst goed te overleggen". En bovendien, cortisone mag je helemaal niet geven aan zo'n jonge hond. Ik mag aannemen dat jouw dierenarts dat weet.
En ik vroeg ook nog "hoe ruikt de huid?". Het zijn misschien huidgisten. En dat ruikt een beetje muffig. Heeft Nelson eigenlijk al veel gezwommen? Ik vertrouw veel waters namelijk ook voor geen meter.
[quote="Lizzy"]
Jaahaa, dat is zeker een bak gif. En dan moet hij dus eigenlijk nog een keer Lepto....
Dit kun je zo maar niet even ontgiften en denken dat daarmee de boel opgelost is. Als je hier al wat mee wilt, moet je een holistisch dierenarts vragen je te begeleiden.
[/quote]
Dat zou, als mijten uitgesloten zijn, mijn keuze zijn. Een holistische dierenarts hier naar laten kijken en zien wat je kan doen.
Oscar heeft momenteel ook jeuk en wij zijn nu bezig met een traject. Ik herken je gevoel ook wel van goh het lijkt allemaal nog niet dramatisch, maar je moet wel iets er mee gaan doen. Waarom wachten tot het erger is.
We hebben hem eerst ontgift met witte leem en zijn nu begonnen met guldenroede druppels. Maar we doen dit wel onder begeleiding, want er zit toch een heleboel kennis achter en zomaar wat doen kan averechts werken. We zijn nu net klaar met de ontgiftingskuur en begonnen met de druppels en het lijkt al minder geworden te zijn.
Als je naar de dierenarts gaat, kan je heel duidelijk zeggen: ik wil hem getest op mijten, ik hoor graag wat jij denkt qua oorzaak en mogelijke oplossing, maar ik beslis voor welke weg ik ga. Een beetje dierenarts hoort dat te respecteren, zeker als je het vriendelijk brengt.
Jaahaa, dat is zeker een bak gif. En dan moet hij dus eigenlijk nog een keer Lepto....
Dit kun je zo maar niet even ontgiften en denken dat daarmee de boel opgelost is. Als je hier al wat mee wilt, moet je een holistisch dierenarts vragen je te begeleiden.
[/quote]
Dat zou, als mijten uitgesloten zijn, mijn keuze zijn. Een holistische dierenarts hier naar laten kijken en zien wat je kan doen.
Oscar heeft momenteel ook jeuk en wij zijn nu bezig met een traject. Ik herken je gevoel ook wel van goh het lijkt allemaal nog niet dramatisch, maar je moet wel iets er mee gaan doen. Waarom wachten tot het erger is.
We hebben hem eerst ontgift met witte leem en zijn nu begonnen met guldenroede druppels. Maar we doen dit wel onder begeleiding, want er zit toch een heleboel kennis achter en zomaar wat doen kan averechts werken. We zijn nu net klaar met de ontgiftingskuur en begonnen met de druppels en het lijkt al minder geworden te zijn.
Als je naar de dierenarts gaat, kan je heel duidelijk zeggen: ik wil hem getest op mijten, ik hoor graag wat jij denkt qua oorzaak en mogelijke oplossing, maar ik beslis voor welke weg ik ga. Een beetje dierenarts hoort dat te respecteren, zeker als je het vriendelijk brengt.