Weigert bot te eten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Weigert bot te eten

TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

oke, dan knip ik hem in de helft (de kwartel) en krijgt Noppie 's ochtends een helft en 's avonds een helft en laat ik hem voor de rest heel.
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

Ik hak hier panklare soepkwartels ( 200-250 gram ) in de lengte door,dan krijgen ze hier ieder een halve.
Die knip ik dan wat creatief in.
Hoe gaat het nu met Noppie ?
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Hij eet inmiddels weer volop bot, gisteren en eergisteren fazant en vandaag eendennek, morgen krijgt ie een hele kwartel en wat hart verdeelt over 2 maaltijden. Kwartel weegt 210 gram.

Ik vermoed dat ie meer van wild houd dan van de tamme diersoorten.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op za 24 mei 2014, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Dat is goed nieuws. Met Noppie heb je dus een echte "gourmet" in huis gehaald ;-)
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

Dat is zeker goed nieuws. Nu maar hopen dat ie ervan blijft smullen.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Hij heeft vanochtend 80 gram van de halve kwartel gegeten, de helft woog 105 gram.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Zo, dat is erg netjes als ontbijt.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Een hele kwartel is ook wel veel voor 1 dag he.
Of eet hij altijd zoveel?

Klinkt toch positief.  :)
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Noppie eet 220 gram per dag. Hij weegt 6,5 kg
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

wow , dat eten de dames hier nog niet  :o  :)
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Hij past zich aan Pixie aan  :biggrin2: die eet met haar 30 kg ook 1100 - 1200 gram per dag
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

TMG1961 schreef: Hij eet inmiddels weer volop bot, gisteren en eergisteren fazant en vandaag eendennek, morgen krijgt ie een hele kwartel en wat hart verdeelt over 2 maaltijden. Kwartel weegt 210 gram.

Ik vermoed dat ie meer van wild houd dan van de tamme diersoorten.
Ah..fijn om te horen..Ik had hier hetzelfde probleem..vleesbot laten ze liggen of ze kauwen er alles af dat bot overblijft..En daarbij hadden ze hier ook weer voorkeuren qua diersoorten..Ik voer nu dus overwegend wild..dan weet ik ten minste zeker dat het gegeten wordt door allemaal.

Tamme diersoorten voer ik af en toe wel maar ik weet dat niet alle katten het hier even geweldig vinden...Ik vind belangrijk dat met name de oude katten wel dagelijks hun porties krijgen..De jongere generatie kan buiten ook nog wel wat vangen..Die komen echt niet zomaar om van de honger...En ik heb ook wel gemerkt dat het soms wat tijd nodig heeft om te wennen aan bepaalde diersoorten...Tam konijn vonden ze hier in begin ook niet geweldig, maar ondertussen wordt dat redelijk gegeten..Maar wilde diersoorten staan hier echt bovenaan wensenlijstje..Wild konijn barfen ze bijvoorbeeld wel goed weg maar vele andere soorten weer niet..Ik maal tegenwoordig alles maar..
Laatst gewijzigd door wijkje op wo 28 mei 2014, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

wijkje schreef: Ah..fijn om te horen..Ik had hier hetzelfde probleem..vleesbot laten ze liggen of ze kauwen er alles af dat bot overblijft..En daarbij hadden ze hier ook weer voorkeuren qua diersoorten..Ik voer nu dus overwegend wild..dan weet ik ten minste zeker dat het gegeten wordt door allemaal.

Tamme diersoorten voer ik af en toe wel maar ik weet dat niet alle katten het hier even geweldig vinden...Ik vind belangrijk dat met name de oude katten wel dagelijks hun porties krijgen..De jongere generatie kan buiten ook nog wel wat vangen..Die komen echt niet zomaar om van de honger...En ik heb ook wel gemerkt dat het soms wat tijd nodig heeft om te wennen aan bepaalde diersoorten...Tam konijn vonden ze hier in begin ook niet geweldig, maar ondertussen wordt dat redelijk gegeten..Maar wilde diersoorten staan hier echt bovenaan wensenlijstje..Wild konijn barfen ze bijvoorbeeld wel goed weg maar vele andere soorten weer niet..Ik maal tegenwoordig alles maar..
Ik maal inderdaad ook omdat Mowgli zo'n zeikerd is. Ik kan niet zo goed aan wild komen, en moet dus ook tamme diersoorten gebruiken. Door te malen kan ik Mowgli foppen en weet ik dus zeker dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Ik bestel de volgende keer ook eens wilde konijn voor Noppie, eens kijken wat ie daar van vind.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Geen idee wat ik nog kan doen, hij weigert nu resoluut alles waar bot in zit. Hij heeft geen last van z'n tanden of mond, is verder ook actief, speels, rebels, hij eet wel orgaan en spiervlees alleen bot dus niet.

Plaats reactie