Jaahaa, dat is zeker een bak gif. En dan moet hij dus eigenlijk nog een keer Lepto....
Dit kun je zo maar niet even ontgiften en denken dat daarmee de boel opgelost is. Als je hier al wat mee wilt, moet je een holistisch dierenarts vragen je te begeleiden.
Daar ben je toch zelf bij?
En voordat je je pup op de tafel zet, zeg je gewoon "je spuit niks in mijn pup zonder eerst goed te overleggen". En bovendien, cortisone mag je helemaal niet geven aan zo'n jonge hond. Ik mag aannemen dat jouw dierenarts dat weet.
[/quote]
Dat klopt, ik ben er zelf bij. En ik heb een andere dierenarts dan toen met Hope, want die man had hele andere ideeën. Nu ga ik naar de kliniek in Someren, waar ik in ieder geval al een pro-vers da heb.
Kent iemand een goede (wel beetje nuchtere
Dan lijkt me het toch beter als ik nu laat testen op mijten en daarna naar een holistisch da ga. Ik heb gewoon veel wantrouwen richting dierenartsen na alle ellende met Hope. Als dit forum er niet geweest was had die hond het simpelweg niet overleefd.
[quote="Kaela"]
Dat zou, als mijten uitgesloten zijn, mijn keuze zijn. Een holistische dierenarts hier naar laten kijken en zien wat je kan doen.
Oscar heeft momenteel ook jeuk en wij zijn nu bezig met een traject. Ik herken je gevoel ook wel van goh het lijkt allemaal nog niet dramatisch, maar je moet wel iets er mee gaan doen. Waarom wachten tot het erger is.
We hebben hem eerst ontgift met witte leem en zijn nu begonnen met guldenroede druppels. Maar we doen dit wel onder begeleiding, want er zit toch een heleboel kennis achter en zomaar wat doen kan averechts werken. We zijn nu net klaar met de ontgiftingskuur en begonnen met de druppels en het lijkt al minder geworden te zijn.
Als je naar de dierenarts gaat, kan je heel duidelijk zeggen: ik wil hem getest op mijten, ik hoor graag wat jij denkt qua oorzaak en mogelijke oplossing, maar ik beslis voor welke weg ik ga. Een beetje dierenarts hoort dat te respecteren, zeker als je het vriendelijk brengt.
[/quote]
Ik neem het zeer serieus. Zeker na mijn rotervaringen met Hope. Nu zal het niet zo vlot uit de hand lopen als toen, maar ook Hope had jeuk en uiteindelijk werd dat bijna zijn dood. Ik zoek alleen naar de juiste weg om het aan te pakken, en die weg ligt niet meer standaard bij de man in de witte jas die vindt dat hij alles weet.