Gezocht: kleine zuinige auto...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gezocht: kleine zuinige auto...

tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Nee hoor, een megane scenic niet, die is echt niet groot, maar wel ruim :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

de Meiden schreef: Kijk ook eens naar de Twingo, best een ruim auto`tje.
Twee honden en kind worden hem niet. Heb hem met 2 honden altijd zonder achterbank gehad en een vouwwagen is veel te zwaar om te trekken met een Twingo. Verder en heerlijke auto en erg goedkoop, maar voldoet niet aan de gevraagde eisen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

nikèdog2000 schreef: toyta yaris
Mijn ouders hadden tot vólle tevredenheid een Toyota Yaris, inclusief trekhaak tbv de aanhanger.
Deze auto is écht zuinig in gebruik!!!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

http://www.autoweek.nl/autotests?merk=Toyota&model=Yaris

Misschien dat je hier wat aan hebt...de Toyota Yaris is er met verschillende motoren, van 1.0 tot 1.8
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik vind persoonlijk de toyota erg prijzig.
arenda
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door arenda »

Prijzig? In aanschaf dan zeker? Geen idee, manlief kreeg m gratis  ::) Zn pa kocht een andere en wat ie ervoor terug kreeg van de garage vond ie niet de moeite waard. Ging er ook af met een oud wrak inleveren zeg maar. Dus t ouwe brakkie van mn husband ingeleverd, dat rijp was voor de sloop...
Maar in gebruik en in onderhoud is ie echt niet prijzig hoor, manlief is echt goedkoper uit dan ik met mn panda... Rijdt ook vooral langere afstanden dat scheelt natuurlijk ook, maar zuinig!!!  :-X
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

mijn yaris is 12,5 jaar oud
nooit geen mankementen
het is net een vrachtwagen
en rijd 1 op 18,6 nu
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Ik vind het grappig wat mensen zuinig vinden.. Vroeger was een auto die 1 op 15 reed zuinig, nu vind ik dat echt niet meer zuinig.
Voor mij is een auto die meer dan 1 op 25 rijdt pas zuinig  :biggrin2:
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Ik had voor mijn Peugeot ook een oud yarissie... Mijn vriend ook. (Een nieuwe).
Ik wilde toen zelf wat groters omdat die van mij een driedeurs was en ik me een breuk tilde aan t kind wat in zijn stoeltje op de achterbank gehesen moest worden.
Ik wilde graag iets waar kind, hond, kinderwagen met gemak in kon en waar ik ook nog spullen in mee kon nemen. Dat werd een P 206 SW. Wat een klöte  ding zeg!! Nooit meer een Franse auto!!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Wat vinden jullie van de Mitsubishi space star 1.0?
Die is veel goedkoper in de wegenbelasting dan de yaris (en dus zeker lager dan de Corolla) we gaan dan van 45 euro per maand naar 55 euro per kwartaal. :-X
En hij mag een aanhanger en hij zou 1:20 makkelijk redden. Zelfs bij 120 km op de snelweg? (Ik geleuf t niet)
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Lil schreef: Twee honden en kind worden hem niet. Heb hem met 2 honden altijd zonder achterbank gehad en een vouwwagen is veel te zwaar om te trekken met een Twingo. Verder en heerlijke auto en erg goedkoop, maar voldoet niet aan de gevraagde eisen.
Dat weet ik niet, want jouw honden zijn wel een maatje groter als die van Spreeuw, en je kan een bankgedeelte neerklappen, dan heb je ook een stukje bagageruimte erbij..
Wat hij trekken kan/ mag weet ik niet maar het is wel een 4 cilinder, de andere genoemde kleine auto`s zijn vaak 3 cilinders.....
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

de Meiden schreef: Dat weet ik niet, want jouw honden zijn wel een maatje groter als die van Spreeuw, en je kan een bankgedeelte neerklappen, dan heb je ook een stukje bagageruimte erbij..
Wat hij trekken kan/ mag weet ik niet maar het is wel een 4 cilinder, de andere genoemde kleine auto`s zijn vaak 3 cilinders.....
Bmw rijdt tegenwoordig ook vaak met 3 cylinders, dus dat zegt niets. Als je een 80+pk hebt, kun je meestal wel wat qua aanhanger, vanaf 100-120 gaat het lekker :biggrin2:
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Een Yaris bestaat volgens mij pas sinds 1999. Wat is bij jou een oud autotje?
*rijdtineenMicravan20jaar* en je zou het er niet aan afzien. Stof onder de motorkap. haha
Lil

Bericht door Lil »

de Meiden schreef: Dat weet ik niet, want jouw honden zijn wel een maatje groter als die van Spreeuw, en je kan een bankgedeelte neerklappen, dan heb je ook een stukje bagageruimte erbij..
Kiek is even groot als Boris. Cayley woog maar 21 kg. En zelfs toen moest dus de achterbank eruit. Dus de twee honden van spreeuwtje is evenveel als Boris en Cayley en waar laat je Sano dan? Dat er nu naast Boris  een minipony in past is een godswonder.  :P :biggrin2:

Gekeken in het instructieboekje: geremd 350 kg. Dat is aanhanger PLUS lading. Heel veel succes met dat te vinden.  :-\
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Er zitten altijd een heleboel kanten aan (het kiezen van) een auto:
1) wat zijn de meest voorkomende mankementen van een bepaald merk/type (hoeft niet te zijn dat je daar mee te maken krijgt) ? *is o.a. op te zoeken bij de Consumentenbond (mijn Peugeot 307 SW kwam echt slecht uit de bus maar in de 3 jaar dat ik die auto heb gehad heeft geen van die mankementen gehad, maar het is altijd goed om het te weten ;) )
2) zijn de onderdelen (relatief) duur/goedkoop ?
3) hoeveel wegenbelasting betaal je ? (ik ging van 58€ per maand  :-X naar 21€ per maand)
4) hoe zuinig is ie? (mijn Picanto zou 1:22 moeten halen, nou echt nooit...al rij ik honderden kilometers in z'n 5, zuiniger dan 1:16 wordt ie nooit) verkijk je niet op wat de fabriek zegt...
Ik heb 3!!! maanden naar een kleinere auto naar mijn zin gezocht én heb er 1 gevonden maar er zijn altijd dingen die je niet van tevoren kunt inschatten...
5) kies een betrouwbare garage als je die kunt vinden...ik ben al jaaaren bij een garage van 2 'jongens' die met me meedenken en evt. gereviseerde onderdelen er in zetten, me geen poot uitdraaien...zij hadden geen geschikte auto voor mij anders had ik 'm zeker bij hun gekocht !!!

Een Japanner is vaak duurder in aanschaf/onderdelen zijn wat duurder maar ze komen (vaak) als beste uit de bus omdat ze het blijven doen!

Plaats reactie