Wat te doen met stoofvlees?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wat te doen met stoofvlees?

Lil

Bericht door Lil »

Geef maar hier, ik heb al een tijdje enorme zin in zuurvlees.
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Jantina schreef: Hmmm het blijft dus vlees wat een tijdrovend klusje is. Dank voor de ideeen!
In de ochtend: wat het ook voor kruiden zijn die doe ik in boter bakken, komen de smaken goed vrij. Daarna braad ik het vlees hierin aan.
Altijd iets van een zuurtje en uien gebruiken en niet teveel water.
Zo wie zo geen koude vloeistof erbij dat zorgt dat het vlees taai wordt. Zet het op een warm houdt plaatje en rond etenstijd is het klaar.
Behalve een paar keer omdraaien en de jus erover heen druipen doe ik er niets aan.
Lil

Bericht door Lil »

Stoofvlees is iets dat ik op het vuur mik en pas na lange tijd eens kijk hoe het ermee staat. Niets bewerkelijk aan.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Je kunt er inderdaad altijd gehakt van maken. Dat is niet veel werk en overal voor te gebruiken. Zelf zou ik er rendang van maken. Zoooo lekker!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb laatst stoofvlees in de oven bereid en dat was nog veel lekkerder dan op het vuur. Kruiden, rondom bruin bakken, afblussen met bouillon en dan 5 uur in de oven op zo'n 120 graden.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Het kan nog makkelijker: laag vlees in de pan, teentjes knoflook, rozemarijn peper en zout erop doen. Dit laag voor laag tot het vlees op is/de pan vol is. Een fles rode wijn (chianti) erbij gieten en aanvullen met water tot het vlees net onder staat. Dit aan de kook brengen. De pan afdekken met dubbel aluminiumfolie en dan de deksel erop. Zo in de oven zetten op 120 graden. Een uurtje of 8. Zaaaalig!!

Plaats reactie