De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O maar lekker naar buiten, kap omlaag zodat ze naar lucht kan kijken - daar werd Fedde toch wel erg rustig van hoor. Het wiegen van de wagen vinden ze toch wel heerlijk, Hij ging lang niet altijd slapen maar rustig werd hij er wel van. Hoe ga je nu naar buiten dan? Altijd in de doek?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Als we met de auto ergens naartoe gaan, dan ook in de mc natuurlijk. Verder altijd de doek.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Als je 'm toch hebt staan... Zou ik lekker de bekleding gaan wassen! Heerlijk voor haar ook om met mooi weer in de kinderwagen in de tuin te liggen ofzo.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

robyn wordt rustig van naar Michael Jackson te luisteren :-[ :biggrin2:

En in de wandelwagen ook. Als er veel beweging in zit tenminste
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier wordt Evi (momenteel) rustig/blij van fietsen met de bakfiets ;)
Of anders als ze bij me in de drager zit :)
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Ohh brr niets aan zo'n huildag. Arme minikoek.....
Jeetje alweer ongi ja? Ik nog niet (suze nu 4 mnd).
Geen idee wanneer dat komt.
En door de luier heen lekken?? Dan is ze wel met recht een kakfabriek ja  :D.
Hier gelukkig nog nooit kak ergens anders gehad dan in de luier of hooguit een mini lekje bij de beentjes.

Ben tegenwoordig aan het bijvoederen met kunstvoeding. Oppas geeft eerst de bv en als ze nog honger heeft kunstvoeding erbij.
Kolf op mn werk niet voldoende (100-150 ml per keer) om volledige voedingen te kunnen geven helaas en heb eigenlijk ook geen zin om op de andere dagen dan alsnog meer te gaan kolven.
Mijn borsten voelen heel vaak leeg aan de laatste tijd en soms zijn ze denk ik ook echt leger dan even terug.
Probeer nu maar als ik thuis ben om vaak aan te leggen in de hoop dat ik de productie een beetje op kan kalafateren.
Iemand nog tips???

En wat zijn jullie van plan: vanaf 4 of 6 mnd ander eten dan melk gaan geven??
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik hoop dat het mij het lukken om het Dwayne te laten beslissen. Dus wanneer hij er klaar voor is. Maar ik weet nog niet hoe dat in de Praktijk gaat uitpakken.
Hier ook geen lekkages.
Passen de luiers Vera goed?

Vanmorgen was Dwayne vroeg wakker. Kwart over 4 geloof ik.
Daarna met mama tot half 11 geslapen.
Nu gezellig met zijn allen naar de markt.

Borstvoeding opwaarderen. Extra water drinken. En bv thee met stimulerende kruiden.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

De pampers waar ze iedere keer lekkage bij had, waren maat 2. Meneer heeft gisteren maar eens maat 3 gehaald, in de hoop dat daar meer inpast en op advies van vrienden, die ook altijd een maat groter nemen. Het kwam er iedere keer langs de bovenkant uit, alsof de pamper zelf niet genoeg kon opnemen.

Ik ga pas met 6 maanden bijvoeding geven. Vera heeft verhoogde kans op allergie, dus niet te vroeg beginnen. En daar komt ook nog bij dat ze natuurlijk best klein is. BV bevat volgens mij meer calorieën dan een fruithapje.

Volgens kan je je productie boosten door zoveel mogelijk aan te leggen en te voeden. Of las zelf eens een regeldag in in het weekend. Hele dag bloot met blote baby in bed blijven en gezellig tegen elkaar aan en veel aan de tiet.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik hoop dat het lekken daarmee klaar is! Hier 2x een lekkage boven de luier gehad. Toen kwam het er met gigantische druk uit zetten. Omg!!

Wij zijn deze week pas overgestapt naar maat 2. Hij paste nog perfect in maat 1 met zijn kleine kontje :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ow, dan heeft Veraatje best een dik hol.
Ik moet wel zeggen dat ik maat 3 tot bijna aan haar oksels om kan doen, maar qua breedte zit hij niet verkeerd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

koekje schreef: Ik moet wel zeggen dat ik maat 3 tot bijna aan haar oksels om kan doen, maar qua breedte zit hij niet verkeerd.
Dan zou de stront er in ieder geval niet meer boven kunnen uitkomen lijkt mij...
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik hoop het ook, ik was laatst gewoon door de rompers heen. Maar het is een heel speciaal kind, dus je weet het nooit.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Robyn draagt al een maand of 2 maat 3 denk ik.
Veel verschil ook trouwens. De KV krijgt ze uitslag van. De pampers niet ::)

Hier ook flesvoeding aan het introduceren. Jeetje. Eerst nutrilon HA ( want verhoogde kans op allergie). Heb er van geproefd( jaaaa, alles wat mijn kind krijgt proef ik voor :P) en beslist dat die doos voor de vuilbak is. Jeetje zeg. Wat een viezigheid. Echt niet dat ze dat krijgt, ik ging bijna kotsen.
Dan nutrilon AR op aanraden van de apotheek. 2 dagen niet kunnen poepen. En krampen! Ook de vuilbak in dus ::)
Terug naar mijn eerste gedacht en wat ik ook al eens gegeven had. Hipp. Jups. Lekker, geen krampen. Wel stinkpampers maar goed :biggrin2:.

Ze is trouwens wel zo slim om bijna niet van de flesvoeding te willen drinken en ook steeds plaats over te laten voor de BV. Zo krijg ik het natuurlijk niet afgebouwd, maar goed. Geen probleem :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat hoor je best vaak dat baby's uitslag krijgen van kruitvat luiers.
De maat 2 van de DM is echt super fijn!! Maat 1 was het zelfde als die van de kruitvat. De 2 is precies als pampers. Maar dan voor de helft van het geld :)

Sieglinde, ik zou de KV niet weg gooien. Zullen heel veel organisaties erg blij mee zijn! En anders gratis op marktplaats.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Kunstvoeding bedoel je? Heb het op mn FB staan of iemand ze wil. Zie wel, komt niet echt reactie op.

Wij gaan proberen om tot 6 maand te wachten om bij te voeren maar heb wel het advies gekregen van de KA om als ik zie dat de BV snel mindert rapper aan de bijvoeding te beginnen. Ze zou graag hebben dat ik het merendeel introduceer terwijl ze nog bv krijgt... Zou er minder kans op allergie zijn

Hoeveel betaal je voor de DM luiers?
Laatst gewijzigd door Sieglinde op za 31 mei 2014, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten