Ja, dat denk ik wel maar dat vind ik teveel werkeelke schreef: En als je die gekookte groente dan vervolgens nog blenderd, maakt dat dan nog verschil?
groenten koken
Moderator: Lizzy
Re: groenten koken
Ah oke! Want dat zou dan voor Maci misschien ook beter zijnLizzy schreef: Ja, dat denk ik wel maar dat vind ik teveel werk![]()
Goed, dus sinds een tijd groenten gaarder gekookt. Op vakantie had Maci te veel zeewater gedronken dus toen kwam er weer wat uit, daar zaten de worstjes van net ervooor in en alllemaal stukken wortel van de vorige dag. Ook had dus Fozz laatst ook iets eruit gegooid en daar lagen dus nog de onverteerde gekookte knolselderstukken in.
M.a.w. vind gekookte groenten ook niet voldoende verteren. Dus van de week een staafmixerd aangeschaft, dan moet het wel ok zijn.
M.a.w. vind gekookte groenten ook niet voldoende verteren. Dus van de week een staafmixerd aangeschaft, dan moet het wel ok zijn.
Ik stoom en pureer de groenten, pompoen maak ik in de oven gaar. Hier weigeren ze rauwe groenten, dus dan maar 'gekookt'. De knoflook doe ik er wel rauw door, maar ook weer niet te veel want te veel knoflook wordt ook niet gewaardeerd. Ik pureer het in de magimix, dan is het zo gebeurd.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 05 jun 2014, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jura&Mahru
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik kook het niet maar pureer het wel.
Wortels en andere harde dingen giet ik soms wat kokend water overheen waar het dan een paar minuutjes in weekt, en dan giet ik dat weer af. Maar dat is zodat de staafmixer het beter aan kan.
Wortels en andere harde dingen giet ik soms wat kokend water overheen waar het dan een paar minuutjes in weekt, en dan giet ik dat weer af. Maar dat is zodat de staafmixer het beter aan kan.
Ook ik stoom de hardere groenten eerst tot het beetgaar is en nadat ze afgekoeld zijn pureer ik het met de rest. Toevallig gisteren weer voor een kleine 3 weken gemaakt en in ijsblokjesvorm ingevroren. Hier eten en verteren ze het prima en zelfs 2 van de poezels doe ik een groot plezier door een half groentenmixblokje door hun eten te doen.