Veel drinken en nog meer plassen
Moderator: Lizzy
Re: Veel drinken en nog meer plassen
Wij hebben recentelijk hetzelfde mee gemaakt en hier is na uitsluiten van alle andere mogelijkheden vast gesteld dat Aysa centrale Diabetes Insipidus heeft..., zelfde klachten een uitslagen als ik bij jullie lees, dus misschien even aangeven bij de DA als mogelijke optie.
Sterkte met de onderzoeken en hopelijk ontdekken ze snel wat er loos is.
Sterkte met de onderzoeken en hopelijk ontdekken ze snel wat er loos is.
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

K gloof dat Mirjam daar al rekening mee hield als mogelijke oorzaak van de klachten
Ik zag inderdaad diabetes voorbij komen, maar later kwam de opmerking dat het geen suiker is.
Diabetes Insipidus is geen suikerziekte, maar een probleem met het aanmaken of verwerken van het ADH hormoon, wat tot gevolg heeft dat de hond overmatig gaat drinken en dus ook plassen.
Diabetes Insipidus is geen suikerziekte, maar een probleem met het aanmaken of verwerken van het ADH hormoon, wat tot gevolg heeft dat de hond overmatig gaat drinken en dus ook plassen.
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

De hond van een vriendin van mij heeft diabetes insipidusIna schreef: Ik zag inderdaad diabetes voorbij komen, maar later kwam de opmerking dat het geen suiker is.
Ina schreef: Ik zag inderdaad diabetes voorbij komen, maar later kwam de opmerking dat het geen suiker is.
Nee het is geen suiker. Er is ook een verschil tussen suiker en diabetes, ook dat zei de da.
Oke, duidelijk..., heel veel succes met de verdere speurtocht, hopelijk gaan ze snel uitvinden wat er wel scheelt.
We gaan duimen!
- roksefloks
- 4-sterren

Onze Rika had nefrogene diabetes insipidus. Dan concentreren de nieren de urine niet. Bij haar was het drinken, plassen, drinken , plassen. 
Hier gaan we ook duimen, Prudence begon veel te drinken en te plassen toen ze hepatitis A had.
roksefloks schreef: Onze Rika had nefrogene diabetes insipidus. Dan concentreren de nieren de urine niet. Bij haar was het drinken, plassen, drinken , plassen.![]()
Kunnen ze hier goed mee leven?
charmed schreef: Hier gaan we ook duimen, Prudence begon veel te drinken en te plassen toen ze hepatitis A had.
Hiermee goed te leven? Of kort? Of lastig? Als er zo iets uit komt beginnen ze gegarandeerd over speciaal voer brokken bla bla bla... Dat word hem niet. Geen idee wat ik dan moet geven...
-
sella
Als het hepatitis is kun je een leverbesparend dieet vinden in de bieb, idem voor een nier dieet.
Dus dat kan je dan helpen als je de uitslag hebt.
Hepatitis kan weer rustig worden, maar kan ook chronisch zijn.
In ieder geval kan je in geval van hepatitis de lever ondersteunen met mariadistel en nog wat andere dingen.
Dus dat kan je dan helpen als je de uitslag hebt.
Hepatitis kan weer rustig worden, maar kan ook chronisch zijn.
In ieder geval kan je in geval van hepatitis de lever ondersteunen met mariadistel en nog wat andere dingen.
Aha ok dank je wel.
Ik heb een tekkeltje gehad met diabetes insipidus. Er is eigenlijk niet echt een test voor, behalve de dorst proef. En die is niet zo simpel uitbrengen voeren.
Mijn dierenarts stelde voor om een aantal dagen de medicatie voor DI te geven, vanaf dag 1 reageerde hij daar super op. Dus de diagnose was gesteld.
Behandeling bestond uit druppels geven die mensen ook krijgen. Bij mensen moet dat in de neus gedruppeld worden, dat was een beetje lastig omdat dit met een slangetje op gezogen moest worden en de dosering luistert heel nauw. We hebben toen een verdunning gemaakt die ik met een heel smalle injectiespuit (zonder naald!) waarmee je heel nauwkeurig af kon meten, op kon zuigen en in Jim zijn neus kon druppelen. Werkte super! En Jim heeft daar nog een aantal jaar prima mee kunnen leven.
Mijn dierenarts stelde voor om een aantal dagen de medicatie voor DI te geven, vanaf dag 1 reageerde hij daar super op. Dus de diagnose was gesteld.
Behandeling bestond uit druppels geven die mensen ook krijgen. Bij mensen moet dat in de neus gedruppeld worden, dat was een beetje lastig omdat dit met een slangetje op gezogen moest worden en de dosering luistert heel nauw. We hebben toen een verdunning gemaakt die ik met een heel smalle injectiespuit (zonder naald!) waarmee je heel nauwkeurig af kon meten, op kon zuigen en in Jim zijn neus kon druppelen. Werkte super! En Jim heeft daar nog een aantal jaar prima mee kunnen leven.
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

de hond van mijn vriendin krijgt t als oogdruppel
Ik wil ook nog even reageren , alhoewel ik denk dat je er niks aan hebt.
Onze hond , 14 jaar , was flink incontinent , gewoon water wat er uit kwam, en de pilletjes daarvoor werkten niet meer.
Ze was ook erg veel gaan drinken , maar dat is er sluipend ingeslopen....
Om andere pilletjes te kunnen geven , moesten we bloed laten prikken vanwege de bijwerkingen.
Daar kwam uit dat ze pancreatitis had.Nooit iets van gemerkt , altijd goede ontlasting , geen pijnklachten [dachten we]
Ze krijgt nu zymoral over haar eten , drinkt veel minder en is helemaal niet meer incontinent , zonder pilletjes!
Onze hond , 14 jaar , was flink incontinent , gewoon water wat er uit kwam, en de pilletjes daarvoor werkten niet meer.
Ze was ook erg veel gaan drinken , maar dat is er sluipend ingeslopen....
Om andere pilletjes te kunnen geven , moesten we bloed laten prikken vanwege de bijwerkingen.
Daar kwam uit dat ze pancreatitis had.Nooit iets van gemerkt , altijd goede ontlasting , geen pijnklachten [dachten we]
Ze krijgt nu zymoral over haar eten , drinkt veel minder en is helemaal niet meer incontinent , zonder pilletjes!