Veel drinken en nog meer plassen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Veel drinken en nog meer plassen

lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Ik maak me wel zorgen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat er uitslag is van de biopt. Echo zou ik meteen moeten krijgen.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Zowel bij Prudence als bij Phoebe de hepatitis A overgegaan, ik heb dus geen ervaring met blijvende hepatitis A. Het kan wel steeds terugkomen. Prudence heeft het inmiddels 2x gehad.

Ze gaan hier dan direct op streng dieet, omdat ik weet als ik rauw blijf voeren gaat het probleem niet over. Ik ga dan meteen koken, witvlees/witvis, koolhydraten (sweet patato, quinoa etc.) en groene groentes.

We zetten dan meteen Mariadistel in (en de laatste keer alpha liponzuur) en ze was er zo bovenop.
lightning schreef:
Kunnen ze hier goed mee leven?

Hiermee goed te leven? Of kort? Of lastig? Als er zo iets uit komt beginnen ze gegarandeerd over speciaal voer brokken bla bla bla... Dat word hem niet. Geen idee wat ik dan moet geven...
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Vandaag is het dan zover. Ik ben benieuwd. Gisteren viel er ook een stuk tand uit haar bek. Geen idee hoe dat kan. Ook een stukje vlees van haar zelf ging mee zeg maar. bloede als een rund het vieze is dat ze haar eigen vlees op at :P jak.
karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

flodder en dwarrel schreef: de hond van mijn vriendin krijgt t als oogdruppel
Dat kan ook idd maar Jim kreeg daar last van dus neusdruppels.
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Nou echo is wel geweest. Haar lever is wel erg klein, maar ze zeiden ook dat er geen standaard maat is voor een hond hoe groot de lever moet zijn. Ze zagen op zich geen rare dingen, maar dat het niet wil zeggen dat er niks in zit. Biopt is genomen. 2 keer, eerste keer lukte niet daar de lever klein is en hij daardoor meer onder de ribboog zit prikt dat blijkbaar erg lastig. Maar 2de keer wel gelukt. We hopen einde van de week daar de uitslagen van te hebben.

Is er kvv die lever sparend is? Vind wel dingen van BARF maar ze eet geen BARF. Ze eet overigens ook steeds slechter en minder smaken/dingen, maar wil haar wel ondersteunen als dat met ander voedsel kan. Wil er ook niks in hebben van granen want dat geeft haar weer dat eeuwen oude probleem en dat is haar darmen.

Daar er blijkbaar ook een kies is afgebroken moet die er misschien uit, maar de DA wil wachten of dat nog wel zinvol is aangezien narcose worden uitgescheiden via de lever en ze weet niet of die lever dat (nog) wel aan kan.

We hebben wel besloten haar geen prednison te geven daar ze dat 8 jaar geleden ook kreeg en ze toen zelf depri werd en zelf op gaf en wij haar bijna hadden laten inslapen en toen met vlees in aanraking kwamen is vlees haar redding toen geweest. prednison heeft haar nooit goed gedaan en zelfs schildklier probleem bezorgd. Ik zie haar dan liever hoe ze nu is dan met prednison. Enige voordeel bij haar van de pred is dat ze beter eet. Verder niks...

Ben dus benieuwd naar de uitslag :-\
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Bij mijn weten is er geen lever-kvv, maar volgens mij is het vooral het toevoegen van groente en koolydraat, dus dat is opzich wel aan te passen denk ik. Even met de zoekfunctie het leverdieet opzoeken en kijken of je dat met kvv voor elkaar kan krijgen  :)
50% vlees en vleesbot van kip, kalkoen, parelhoen zonder vel, witvis en konijn. Ei, geitenyoghurt en hutenkase.
30% havermout.
20% groenten waardoor ook knoflook en zeewier.
Elke dag Mariadistel ter ondersteuning.
Ik kwam deze in de gauwigheid tegen, dus vertaald naar kvv heb je dan 50% kvv aangevuld met 30% havermout en 20% groente.
En van kvv dan gevogelte (kon zo snel niks vinden over diersoorten, alleen over vet en vel beperken maar dat is dan weer lastig als je kvv voert)
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op wo 11 jun 2014, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Toen wij nog niet wisten wat er aan de hand was en de leverwaardes toch enigzins afwijkend waren, werd ons geadviseerd om voorlopig 'schone eiwitten' te voeren.

Dat zijn inderdaad havermout en groente...., aan vleessoorten zit je dan aan gevogelte (geen eend, is erg vet), konijn, haas, witte vis..., en het liefst biologisch zodat er geen extra belasting is van eventuele medicatie uit het slachtdier.
Vlees van grote grazers zoals paard, koe, schaap, geit enz. moet je gaan vermijden.

Zuivel is wel goed, dus huttenkase, kwark, magere yoghurt (liefst weer biologisch allemaal) en natuurlijk bio-eitjes

De havermout moet je afwegen in droge vorm en gewoon met heet water overgieten en een nachtje laten weken..., hier vond de dame het erg lekker  :biggrin2:
Qua groente is er ook een lijstje, maar die kan ik niet zo gauw terug vinden.

Sterkte met het wachten op de uitslag..., hopelijk gaat het allemaal meevallen !!
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Ik hoop het ook, ik heb al een paar nadelen met haar zie ik. Ze eet het meeste niet wat jullie hebben opgeschreven qua vleessoorten. Enige wat ik er daarvan in krijg is de kip. Granen (want neem aan dat havermout dat is) is een no no dat brengt haar weer op haar oude klachten en dat is non stop diarree, wat zo goed overging met vlees. Ik ben zo in dubio wat te doen en ik wil zo graag alles proberen, maar ik weet nu niet wat haar nu zieker maakt.

Ik was al gestart met enkelvoudig kvv te geven, maar ja meeste is dus met rund, moet gaan zoeken naar kipversie. Groente toevoegen kan ik wel proberen en yoghurt ook en ei lust ze ook.

Misschien is het beste om gewoon eerst te wachten op de uitslag, maar dacht ik ga vast rond zoeken en vragen, maar raak gefrustreerd omdat sommige dingen haar oude klachten weer teweeg brengt.

Ik was al bang dat er geen kvv bestond voor de lever.

Maar wel heel erg bedankt voor jullie input, ik ga zeker verder neuzen en dan maar proberen..
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Haver en (zilvervlies)rijst zijn inderdaad granen, maar zijn wel gluten vrij.., en regelmatig blijken honden eerder op gluten te reageren als echt specifiek op graan.
Misschien is het een poging waard, je zal snel genoeg ervaren hoe ze er op reageert.

Lust ze ook geen witte vis..., gewoon diep gevroren te koop in de supermarkt, koolvis bijvoorbeeld ?
Dit kan je ook gebruiken om deels het vleespercentage te verlagen.

Maar het is wel moeilijk.., wat is nu verstandig om te doen.
Persoonlijk zou ik hoe dan ook proberen zo 'schoon' mogelijk te voeren..., als ze dan niet alles lust van de lijst, dan in ieder geval de dingen die ze wel eet biologisch proberen te houden..., dan belast je de lever in ieder geval niet meer als nodig.
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Uitslag binnen. Geen onsteking of zo iets. Of het komt door cortisone (kan niet ze krijgt geen pred of zo ik kan het niet goed uitleggen) of een start van cushing. Dat gaan we testen. we gaan proberen urine op te vangen. Enkelt verwachten we dat ook weer niet. Ze heeft verder geen symptomen van dat, of ik ben er wel heel vroeg bij zei ze.... We gaan het mee maken.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Hé bah.., de zoektocht nog niet voorbij.
Zo vervelend zolang je in onzekerheid zit..., hopelijk gaan ze gauw ontdekken wat er nu echt mis is.

Sterkte!!
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Ja zeker vervelend. Volgens uitslag biopt kan het alleen 1 van die 2 zijn. 1 valt echt af, hond krijgt door vers vlees (nu 7 jaar ongeveer) geen prednison meer. Cushing tja.... behalve dan veel plassen en drinken en sloom (laatste kan ook leeftijd zijn) heeft ze niet echt. Ja ze eet matig. Dus ga 2 dagen iedere morgen achter haar kontje aanlopen om urine op te vangen :biggrin2:

Plaats reactie