wat eten jullie bij BBQ
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Pauline
- 5-sterren

Re: wat eten jullie bij BBQ
Ik ga van de week kip op een bierblikje maken op de buitenkeuken, ben benieuwd. Verder eet ik alles wat van de BBQ komt....
Zolang het niet met lam te maken heeft, want dat lust ik dus niet.
Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
Daarna opdienen met ijs

Daarna opdienen met ijs
pienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
Daarna opdienen met ijs![]()
![]()
![]()
mmm,
krijg gelijk trek
Dat wil ik ook eens doen, maar mijn wederhelft vindt het stom als ik een hele kip voor mezelf maak. Die snapt het concept koude kip niet, dat is zoooooo jammie! Ik wil gewoon dolgraag een keer een blikje bier in een kip zijn reet douwenPauline schreef: Ik ga van de week kip op een bierblikje maken op de buitenkeuken, ben benieuwd. Verder eet ik alles wat van de BBQ komt....Zolang het niet met lam te maken heeft, want dat lust ik dus niet.
Zooo, dit klinkt lekkerpienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
![]()
![]()
Lekker stukje vlees, liefst roodvlees of wild, hamburgers, merquez (van lam (sorry Pauline
)) met sambasaus of iets anders pittigs. Mocht ik daarna nog honger hebben, een beetje groente en een ijsje toe 
- Pauline
- 5-sterren

Eddie wil wel bij jou eten! Of euhhhh je mag ook bij ons, want al lust ik het niet ik zal mijn grote liefde nooit wat ontzeggen (ahum.....).Mini's 3-tal schreef: Lekker stukje vlees, liefst roodvlees of wild, hamburgers, merquez (van lam (sorry Pauline)) met sambasaus of iets anders pittigs. Mocht ik daarna nog honger hebben, een beetje groente en een ijsje toe
![]()
- Angelique
- 5-sterren

Vandaag sateetje, filetlapjes en compleet afgefike hamburgers met rauwkost, turks brood en wat sausjes.
Ikke ikke ikke! Zo lekker ben dol op hele kip.Kaela schreef: Dat wil ik ook eens doen, maar mijn wederhelft vindt het stom als ik een hele kip voor mezelf maak. Die snapt het concept koude kip niet, dat is zoooooo jammie! Ik wil gewoon dolgraag een keer een blikje bier in een kip zijn reet douwen. Oplossing: mensen die ook wel van kip houden uitnodigen!
-
marjan23
- 3-sterren

- Contacteer:
Voor mij voornamelijk veel groenten zoals courgette, champignons en aubergine met daarbij wat halve stukjes vlees.
Een lekkere salade die verschilt van tomaat, komkommer, sla uit eigen tuin tot een van alles wat salade.
Af en toe met een gepofte aardappel (uit eigen tuin) vind ik wel lekker. Wij BBQ veel, dus voor mij bestaat het voornamelijk uit groenten en vlees, echter van alles wat, maar zulke kleine stukjes dat ik uiteindelijk maar 1 stuk vlees op heb
Een lekkere salade die verschilt van tomaat, komkommer, sla uit eigen tuin tot een van alles wat salade.
Af en toe met een gepofte aardappel (uit eigen tuin) vind ik wel lekker. Wij BBQ veel, dus voor mij bestaat het voornamelijk uit groenten en vlees, echter van alles wat, maar zulke kleine stukjes dat ik uiteindelijk maar 1 stuk vlees op heb
- Angelique
- 5-sterren

Zo dan....en bedankt hépienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
![]()
![]()
Bananen check!
Likeur check!
Chocola check!
Morgen maar weer barbeknoeien
Hahaha, als ik dan ook nog wat mag proevenbloemetje schreef: Ikke ikke ikke! Zo lekker ben dol op hele kip.
- - Judith -
- 5-sterren

Hier gisteren verse in olijfolie, knoflook en peterselie gemarineerde sardines op de bbq en vandaag zeebaars (in zilverfolie met olijfolie, knof, citroen, platte peterselie, munt, gemalen zout en zwarte peper ) 
Met couscoussalade en een desembroodje.
Met couscoussalade en een desembroodje.
Ik geloof dat het oorspronkelijke recept met Toffifee is maar ach, als het lekker is dan is het lekkerpienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
![]()
![]()
Zorg er wel voor dat de bananen goed op het rooster liggen/staan, anders loopt de blub eruit.
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

vanavond gaat de BBQ aan,ik maak gekruid deeg en maak daar dunne broodjes van,binnen 3-4 minuten heb je dan warme(pita) broodjes gebakken op de BBQ(wel steeds draaien)
ook gepofte aardappels is standaard en veel rauwkost.
vanavond staat er zelfgemarineerde kalkoenfilet en beenham als vleesjes op het menu.
ook gepofte aardappels is standaard en veel rauwkost.
vanavond staat er zelfgemarineerde kalkoenfilet en beenham als vleesjes op het menu.