De operatie zal niet makkelijk zijn, maar jee dit is beter dan wat het was
van zwaar bewolkt naar mooi zonnetje naar zware donderwolken-update pag 10
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: van zwaar bewolkt naar mooi zonnetje naar zware donderwolken-upd p4,7,8
Oh wow, wat super zeg!!
Mijn buurvrouw heeft een paar jaar geleden een dergelijke operatie gehad. Ze is bijna helemaal hersteld en werkt ook weer gewoon. Alleen slikken is wat moeilijk gebleven.
- Anne87
- 2-sterren

Wat een positief nieuws (in vergelijking met de andere optie)! Ken jullie niet, maar ben wel blij voor jullie!
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Even de update gelezen:
Wat een geweldig nieuws!!! Er zit zeker een spannende periode aan te komen maar dit is wel even een heel andere diagnose dan jullie de afgelopen weken voor ogen hadden zeg. Ik ben enorm blij voor jullie!
Wat super!! Geheel onverwachts toch positief nieuws en vooruitzichten. Geniet van jullie vakantie en sterkte met de komende operatie.
Ik hoop dat na de operatie al jullie dromen voor de toekomst uitkomen!
Nog erg ingrijpend maar wel nieuws met toekomst! Wat heerlijk zeg 
lees het nu pas, maar gefeliciteerd met deze uitslag. 
Wat fijn dat het goed te opereren is en er geen acuut gevaar is en jullie lekker samen op vakantie kunnen!
Lees de update nu pas 
Het zal nog zwaar worden maar de vooruitzichten zijn een stuk positiever, ben
blij voor jullie!!
Het zal nog zwaar worden maar de vooruitzichten zijn een stuk positiever, ben
blij voor jullie!!
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Pffffff.... Wat een opluchting!! Zo heeft mijn peetoom ooit een agressieve vorm van darmkanker gehad, 2 maanden te leven, bleek na onderzoek één of ander iets dat maar bij 6 (daarna 7) mensen op de wereld voorkwam en goedaardig bleek...
Ik hoop dat je man goed door de operatie komt, geniet eerst maar lekker van jullie vakantie..
Ik hoop dat je man goed door de operatie komt, geniet eerst maar lekker van jullie vakantie..
Re: van zwaar bewolkt naar mooi zonnetje naar zware donderwolken-update pag 10
We hebben weer wat nieuws. Na genoeg opgezocht te hebben erover en genoeg gepraat met chirurg en zaken als autorijden ed. uitgezocht te hebben, hebben we van de week de knoop doorgehakt.
Er komt voorlopig geen operatie. Waarom? Nou dit soort gevallen bestaan er niet veel van op de wereld, en normaal gesproken grijpen ze niet in, wel evt als een zenuw bekneld raakt, is bij Ronald zo. Maar dan nog helpt het vaak niks meer, ofwel je bent in een klap blind aan dat oog. Maar omdat er zo weinig mensen dit hebben kunnen geen enkele voorspelling geven. Daarnaast weten ze vantevoren ook niet welke snee ze moeten maken, een ervan zou over het voorhoofd over hoofd en dan terug via slaap kunnen zijn. Euh ja dat is nogal iets zeker zonder haartjes. En dan nog kan het zijn dat je er dus niks mee opschiet. En alle risico's van een operatie in dat gebied.
Het is een langzaamgroeiend iets, echt heel langzaam, en de grootste groei vindt plaats in de pubertijd, na je 20ste weinig of niets, aldus de literatuur. Maar pech kun je alsnog hebben, dat het toch doorgroeid. Nu dus maar gekozen voor het meten traject, eens in de zoveel tijd (niet te vaak ivm rontgen) meten met een precieze scan (ook minder rontgen dan een gewone CT), in oktober de 1e en tevens ogen na laten meten bij oogarts. En dan zien we verder. Dit om in de gaten te houden dat het niet het andere oog in gevaar brengt. Maar goed gewoon duimen dat dat ding niet groeit en dan is het zo en blijft het zo zoals het nu is. Dus
Dus nu verder met ons leven, betekent ff drukdrukdrukdruk, want dan moeten we het huis en tuin verkoopbaar maken.....
Er komt voorlopig geen operatie. Waarom? Nou dit soort gevallen bestaan er niet veel van op de wereld, en normaal gesproken grijpen ze niet in, wel evt als een zenuw bekneld raakt, is bij Ronald zo. Maar dan nog helpt het vaak niks meer, ofwel je bent in een klap blind aan dat oog. Maar omdat er zo weinig mensen dit hebben kunnen geen enkele voorspelling geven. Daarnaast weten ze vantevoren ook niet welke snee ze moeten maken, een ervan zou over het voorhoofd over hoofd en dan terug via slaap kunnen zijn. Euh ja dat is nogal iets zeker zonder haartjes. En dan nog kan het zijn dat je er dus niks mee opschiet. En alle risico's van een operatie in dat gebied.
Het is een langzaamgroeiend iets, echt heel langzaam, en de grootste groei vindt plaats in de pubertijd, na je 20ste weinig of niets, aldus de literatuur. Maar pech kun je alsnog hebben, dat het toch doorgroeid. Nu dus maar gekozen voor het meten traject, eens in de zoveel tijd (niet te vaak ivm rontgen) meten met een precieze scan (ook minder rontgen dan een gewone CT), in oktober de 1e en tevens ogen na laten meten bij oogarts. En dan zien we verder. Dit om in de gaten te houden dat het niet het andere oog in gevaar brengt. Maar goed gewoon duimen dat dat ding niet groeit en dan is het zo en blijft het zo zoals het nu is. Dus
Dus nu verder met ons leven, betekent ff drukdrukdrukdruk, want dan moeten we het huis en tuin verkoopbaar maken.....
Klinkt spannend en ook fijn!
Zal wel even raar voelen denk ik, als je je voorbereid op een lange periode niks met operatie en herstel enzo, om dan ineens weer BAM vol met het leven verder te gaan.
Zal wel even raar voelen denk ik, als je je voorbereid op een lange periode niks met operatie en herstel enzo, om dan ineens weer BAM vol met het leven verder te gaan.
Hé... da's best een opluchting. Het klinkt trouwens wel heel erg als wat Tjerk had. Botwoekering achter het oog, waarbij niet alleen de oogzenuw bekneld raakte, maar waarbij ook het oog uit vorm geraakt is. Wel iets om in de gaten te houden, dus...
Is misschien een verstandig besluit, want de ontwikkelingen in de gezondheidszorg op verfijnde technieken gaan snel en wellicht kunnen ze over een aantal jaren wél behandelen.
Mijn moeder heeft járen op een operatie moeten wachten (niets levensbedreigend) maar de huisarts zei elke keer; wacht nog een paar jaar; dan is de techniek beter, zijn er nieuwe ontwikkelingen, en kan het wel.
Fijn dat jullie de draad weer gewoon kunnen oppakken na alle spanning.
Mijn moeder heeft járen op een operatie moeten wachten (niets levensbedreigend) maar de huisarts zei elke keer; wacht nog een paar jaar; dan is de techniek beter, zijn er nieuwe ontwikkelingen, en kan het wel.
Fijn dat jullie de draad weer gewoon kunnen oppakken na alle spanning.