De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Thurin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thurin »

Dames trek aub je eigen plan en volg daarbij je moeder instinct....

Mijn moeder volgde braaf de instructies van het CB maar dat heeft bijna mijn leven gekost. Dankzij ingrijpen van de HA heb ik het overleefd...

Dus blijf zelf ook nadenken en gebruik dat wat je denkt nodig te hebben.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Jantina schreef: Ik trek ook mijn eigen plan, maar ja, als hij dan is afgevallen ga je toch wel weer twijfelen of hij niet te kort komt... En of ik misschien iets minder strikt moet zijn.
Veel kinderen vallen op die leeftijd af omdat ze veel gaan bewegen en dus veel meer verbruiken. Zolang hij er gezond uit ziet en hij vrolijk is zou ik gewoon doorgaan zoals je al deed.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik geloof dat ik deze week de rompertjes maat 56 ga opruimen :(
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hier toevallig over gehad met mijn moeder van de week. Ik was als baby en kind heel lang en mager, qua lengte ver boven gemiddeld en qua gewicht ruim onder gemiddeld, omdat ik snel groeide kreeg ze het advies maar minder eten te gaan geven  :o Heeft ze gelukkig nooit gedaan, tot een jaar of 14/15 ben ik altijd heel lang geweest en mager, zelfs zo erg dat ze me ooit groeiremmers wilden gaan geven, gelukkig ook nooit gebeurd. Ben nu netjes 1.72 dus niks bizars aan, ik heb het alleen wat sneller gedaan dan de rest, op mijn 11e was ik al net zo lang als nu.
Cb is leuk hoor maar alles wat buiten de lijntje valt kunnen ze niet zo goed mee omgaan...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Tja, volgensmij is dat in de hele westerse wereld zo. Alles wat iets anders gaat, kan niet. "mijn" cb is tot nu toe super fijn :)
Morgen weer gaan. Ben benieuwd hoe groot en zwaar onze man is..

Zijn afgelopen weekend een weekendje weg geweest. Het was genieten voor ons allemaal :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Nadia schreef: Ik geloof dat ik deze week de rompertjes maat 56 ga opruimen :(
:o

Robyn heeft vandaag eentje aan 50-56 :P

Wat betreft het CB. Hier is dat K&G. Eenmaal zijn ze op huisbezoek geweest voor de gehoortest. Kreeg ik onder mijn voeten omdat ze niet sliep en dat moest voor de test.
Heb ze vriendelijk de deur gewezen, gezegd dat ik ook niet op de consultaties langskom en ik wel bij mijn KA achter de prikjes ga.

Robyn is klein en niet heel erg dik. Zouden ze mij al ongerust over maken.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O maar ik heb een prima consultatiebureau hoor. Ik vind ze juist super makkelijk (te makkelijk, haha), ben dus zelf een stuk strenger terwijl je vaak hoort dat een kind niks van het CB mag. :P
Ook over mijn aangepaste ent-schema hebben ze nog nooit moeilijk gedaan en volgen ze gewoon mijn wensen daarin zonder te zeuren.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Hoe ziet jouw aangepast entschema eruit?

Dwayne past ook nog wel in 50/56 maar erg strak. Sommige pakjes 56 passen gewoon niet meer :(
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Jantina schreef: Hoe doen jullie het nou met de vaste voeding?
Op het bureau en paar weken terug was Fedde afgevallen. Nog steeds Hollands glorie als je het mij vraagt, maar goed. Ze hameren er daar op dat hij lekker mag eten wat hij wil, diksap, vruchtensap, boterham met vruchtenhagel, koekje tussendoor enz. En mee eten met ons, ook kruiden etc. Nou zat ik behoorlijk met mijn oren te klapperen bij die arts en weet ik dat zo net nog niet. Ik probeer onnatuurlijke suikers te vermijden en houd mij eigenlijk aan het Rapley introductieschema en volledig biologisch. Vele malen voorzichtiger dus dan de consultatiebureau normen. Ik kook nog steeds apart voor Fedde, hij eet iedere dag een prakje aardappel/groente/vlees. Wel eens rijst geprobeerd maar hij vind dat ook niet super lekker. Diksap, Danoontjes, Liga's, vruchtenhagel e.d. ga ik echt niet aan beginnen zo lang hij er nog niet om vraagt. Ik heb nu een paar keer van die bio sapjes gekocht maar dat geef ik als siroop, een mini laagje en verder water. En een paar ongezwavelde rozijntjes of rijstwafeltje als tussendoortje en fruit mag hij zo veel als hij wil van mij, en daarvan zeggen zij dan weer dat dat een eenmalig tussendoortje moet zijn. Ook het met de pot mee eten vind ik nog geen goed idee. Ik geef liever zijn gezonde prak en het is altijd best een gevoelig kindje geweest qua darmen en wat is nou voor hem de toegevoegde waarde van een keer nasi of macaroni of specerijen? Ik wil hier eigenlijk zelf zo lang mogelijk mee wachten. Op de creche (1 dag per week) wijken we hier wat van af. Hij krijgt daar wel wat lekkers te drinken en een Liga, tsja, de andere kindjes krijgen het ook en mijn kind hoeft niet zielig aan een wortel te zitten daar  :P.
Wat zijn jullie 'normen' qua voeding en wat geef/gaf je op welke leeftijd?
Ik ben geen moeder en heb er verder weinig verstand van, maar uh  :o Hoe kunnen ze liga, vruchtenhagel en koekjes nu beter vinden dan (biologisch) groente en fruit???

Enige wat ik zou zeggen is dat als je veel groente en fruit geeft, je misschien nog iets kan toevoegen op het gebied van eiwitten en vetten in zijn dieet. Stukje kaas, zuivel, eitje, dat soort dingen. Maar dat is maar net of je zelf denkt of de verhoudingen nu goed zijn en ik zou ook niet overdrijven.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Kaela schreef: Ik ben geen moeder en heb er verder weinig verstand van, maar uh  :o Hoe kunnen ze liga, vruchtenhagel en koekjes nu beter vinden dan (biologisch) groente en fruit???

Enige wat ik zou zeggen is dat als je veel groente en fruit geeft, je misschien nog iets kan toevoegen op het gebied van eiwitten en vetten in zijn dieet. Stukje kaas, zuivel, eitje, dat soort dingen. Maar dat is maar net of je zelf denkt of de verhoudingen nu goed zijn en ik zou ook niet overdrijven.
Ik vind het wel grappig van mezelf dat ik hierover na ga denken en mijn mening geef. Ik ben niet gehinderd door enige kennis, dus neem het vooral niet al te serieus  :P
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Nadia wat een leuke foto's van Dwayne, wat een mooi kereltje!
Kaela schreef: Ik ben geen moeder en heb er verder weinig verstand van, maar uh  :o Hoe kunnen ze liga, vruchtenhagel en koekjes nu beter vinden dan (biologisch) groente en fruit???

Barf voor baby's  :biggrin2:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Leuke foto's  :)

Ik ben met Veraatje in de wagen even een paar boodschappen gaan halen. Het was succesvol in de zin dat ik haar niet heb staan koken, maar verder vond zij het ook niet zo overdreven leuk. En ze heeft er geen oog in dicht gedaan.
Dus als het weer het weer toelaat, gewoon weer in de doek.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Tijd staat niet stil...
Afbeelding

En in het rijtje van rare ligposities
Afbeelding
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

;D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vandaag bij cb geweest. Dwayne doet het goed. 62cm 5630 kg.
Eerste vaccinaties zijn gezet. Pff dat vond hij niet zo leuk was een understatement.

Gesloten