Nelson's buikje jeukt. Oorzaak gevonden?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Nelson's buikje jeukt. Wordt steeds erger!

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Je pakt een wit laken. Je zet je honden erop. Je borstelt en kamt ze flink. Je pakt een plantenspuit. Spuit het laken licht vochtig. Als er rode bloedspetjes ontstaan op de donkere korreltjes die op het witte laken zijn gevallen: dan zijn dat vlooien poepjes.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lizzy schreef: Je pakt een wit laken. Je zet je honden erop. Je borstelt en kamt ze flink. Je pakt een plantenspuit. Spuit het laken licht vochtig. Als er rode bloedspetjes ontstaan op de donkere korreltjes die op het witte laken zijn gevallen: dan zijn dat vlooien poepjes.
Dat is idd stukken makkelijker! ;)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik moet zeggen dat de laatste 2 weken Maci zijn jeuk en plekken enorm verslechterd zijn. Nu weet ik dat ie mijten allergie heeft, maar vermoed ook hooikoorts aangezien hij nu ookwat pus in zijn ooghoeken heeft.
Wat me opvalt is dat er heel veel honden zijn die nu jeuk hebben ( heb je ook niks aan). Maar voor mensen was een nieuwsbericht dat het dit jaar heel erg was met hooikoorts, langer en veel heviger. Zoubdat dan bij honden ook zijn?
sella

Bericht door sella »

Kaio schreef: Ik moet zeggen dat de laatste 2 weken Maci zijn jeuk en plekken enorm verslechterd zijn. Nu weet ik dat ie mijten allergie heeft, maar vermoed ook hooikoorts aangezien hij nu ookwat pus in zijn ooghoeken heeft.
Wat me opvalt is dat er heel veel honden zijn die nu jeuk hebben ( heb je ook niks aan). Maar voor mensen was een nieuwsbericht dat het dit jaar heel erg was met hooikoorts, langer en veel heviger. Zoubdat dan bij honden ook zijn?
Dat weet ik wel zeker dat het bij honden dan ook erger is.
Paarden en katten ook. Zelfs de varkens schuren fors meer dit voorjaar.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Kaio schreef: Ik moet zeggen dat de laatste 2 weken Maci zijn jeuk en plekken enorm verslechterd zijn. Nu weet ik dat ie mijten allergie heeft, maar vermoed ook hooikoorts aangezien hij nu ookwat pus in zijn ooghoeken heeft.
Klopt,ik heb ook meer last van mijn hooikoorts,copd en astma,maar weet ook zeker dat de allergie "jeuk"honden nu veel meer last hebben! Kan ook niet anders met die rare winter,lente die we hebben gehad!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lizzy schreef: Mijten?

Ik vind het een goeie van Radja!
Dank je Lizzy :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Je pakt een wit laken. Je zet je honden erop. Je borstelt en kamt ze flink. Je pakt een plantenspuit. Spuit het laken licht vochtig. Als er rode bloedspetjes ontstaan op de donkere korreltjes die op het witte laken zijn gevallen: dan zijn dat vlooien poepjes.
Oke, dank je. Dan pak ik morgen de hond en daarna de konijnen aan. Want daar is de vlooienaanval begin dit jaar begonnen. Fijn, zo'n klus op hemelvaartsdag.  :biggrin2:

Bedankt voor het meedenken allemaal, erg fijn!
bosnimf1976
3-sterren
3-sterren

Bericht door bosnimf1976 »

Kan me aansluiten bij het meer jeuk hebben. Onze Golden is momenteel ook behoorlijk verslechterd, zowel qua huid om te zien als ook qua jeuk. Heb medicatie opgehoogd (Was ook al wat lager door entingenstop) maar merk dat het echt beter gaat. Ze is er op eens mee begonnen met het betere weer en het is een week weer een drama geweest. Ben wel blij te lezen dat er meer honden zijn en niet alleen bij ons alleen leuk is anders voor iedereen  :-\
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Hai,hoe gaat net nu met het buikje van Nelson?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Radja schreef: Hai,hoe gaat net nu met het buikje van Nelson?
Het is en blijft hetzelfde.

Het zijn geen mijten. Ook geen vlooien, geen vlooienpoepjes, geen acne, er is gewoon echt niks te zien.

Het is alleen zijn buik. Hij is niet meer in het bos geweest, hij heeft een tijd geen kleedjes meer gehad alleen katoenen handdoeken gewassen met neutral wasmiddel. Hij krijgt geen hondenkoekjes meer alleen gedroogd spiervlees.
Ik ben op zoek naar een holistische da. Ik vind dat heel, heel erg moeilijk. Ik wil gaan ontgiften maar echt onder begeleiding.

Overigens hebben we sinds vier dagen nog iets anders: Nelson poept en plast tegelijk.
Echt een drama, want hij plast nu dus tegen zijn eigen buik aan. Ik vind dit erg raar, heb een hond het nog nooit zien doen.
Ik was hem schoon met lauw water en droog hem met een handdoek. Maar het zal de jeuk er zeker niet beter op maken.  :-\
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ach jee wat naar dat er nog geen verbetering is en dan ook nog een naar raar probleem erbij! Dat is idd niet leuk!

Ik ga het toch vragen,loop er al een tijdje mee,maar weet jij toevallig iets over de grond rondom het huis waar jij woont? Wat heeft er vroeger gestaan fabriek ofzo,is er afval gedumpt. Ik vraag dit om dat ik me afvraag of de grond misschien vervuild zou kunnen zijn? Dit ook met jouw mini paardje in mijn achterhoofd! En was het Hope die ook ernstige jeuk heeft gehad,of vergis ik me?
Laatst gewijzigd door Radja op do 12 jun 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Radja schreef: Ach jee wat naar dat er nog geen verbetering is en dan ook nog een naar raar probleem erbij! Dat is idd niet leuk!

Ik ga het toch vragen,loop er al een tijdje mee,maar weet jij toevallig iets over de grond rondom het huis waar jij woont? Wat heeft er vroeger gestaan fabriek ofzo,is er afval gedumpt. Ik vraag dit om dat ik me afvraag of de grond misschien vervuild zou kunnen zijn? Dit ook met jouw mini paardje in mijn achterhoofd! En was het Hope die ook ernstige jeuk heeft gehad,of vergis ik me?
Hoi, klopt, zowel Dinky het minipaardje als Hope hebben jeuk. Dinky heeft jeuk, Hope had jeuk.
Dinky had al jeuk toen ik haar kocht, ruim twee jaar geleden. En Hope zijn jeuk werd zes jaar geleden plots fiks erger. Ik denk niet dat het aan de grond ligt, maar vind het wel echt tof dat je zo meedenkt!  :-*

Het huis waar wij wonen was vroeger een kleinschalig kippen en varkensbedrijf. Er zit een schone-grond verklaring bij.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Oke gelukkig dat de grond schoon is! En ik denk graag mee hoor,weet hoe verschrikkelijk jeuk is,Radja en zelf ook veel jeuk gehad en het is erger dan pijn! En ik vind het zo zielig voor jouw dieren!

Hoop dat je snel een goede holistische DA vindt en dat ze kan helpen om ervan af te komen!

Succes en toch ook weer beterschap
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

Hope schreef: Het is en blijft hetzelfde.

Het zijn geen mijten. Ook geen vlooien, geen vlooienpoepjes, geen acne, er is gewoon echt niks te zien.

Het is alleen zijn buik. Hij is niet meer in het bos geweest, hij heeft een tijd geen kleedjes meer gehad alleen katoenen handdoeken gewassen met neutral wasmiddel. Hij krijgt geen hondenkoekjes meer alleen gedroogd spiervlees.
Ik ben op zoek naar een holistische da. Ik vind dat heel, heel erg moeilijk. Ik wil gaan ontgiften maar echt onder begeleiding.

Overigens hebben we sinds vier dagen nog iets anders: Nelson poept en plast tegelijk.
Echt een drama, want hij plast nu dus tegen zijn eigen buik aan. Ik vind dit erg raar, heb een hond het nog nooit zien doen.
Ik was hem schoon met lauw water en droog hem met een handdoek. Maar het zal de jeuk er zeker niet beter op maken.  :-\
http://scwd.nl/index.php
Pluto
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pluto »

Misschien heb je hier iets aan:  http://www.maasduyn.nl/
Heijen is goed te doen vanuit Deurne  ;) (Jeroen werkt in Heijen namelijk)

Plaats reactie