Jeetje, hoe groot is jouw moestuin wel niet ???Nynke schreef: Quote van moestuinforum.nl :
Zaaien in juni
[...]
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ik kom ook af-en-toe in dit topic spieken [emoji6] We hebben wel geen moestuin, maar wel een tuinkasje sinds een maand.
Nou de champignonbakken staan in de schuur! Lekker donker en warm...
Watermeloenplantjes staan in hun definitieve hokje
En ik ga volgende week 2 bakken bij maken
Vind het iets te leuk..
Vind het iets te leuk..
Mijn moestuintje is ongeveer 2 bij 3 meterRuisje schreef: Ik kom ook af-en-toe in dit topic spieken [emoji6] We hebben wel geen moestuin, maar wel een tuinkasje sinds een maand.
Jeetje, hoe groot is jouw moestuin wel niet ???
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Wat is het verschil tussen koolraab en koolrabi?
Koolraap is groot, geel en lekker met kaassaus. Koolrabi zijn kleiner, er groeit blad uit en kan goed in de nasi (of met kaassaus)
Ik heb voor het eerst courgettes en aubergines staan. MOet ik die ook dieven en toppen?
Hoe doe je dat, champignons?Vivianneb schreef: Nou de champignonbakken staan in de schuur! Lekker donker en warm...
Vind het iets te leuk..
Genoeg te zaaien nog dus, leuk!
Lida: courgette niet toppen. aubergine weet ik niet, ik heb ze ook staan en het beginnen al hele plantjes te worden, leuk!
Lida: courgette niet toppen. aubergine weet ik niet, ik heb ze ook staan en het beginnen al hele plantjes te worden, leuk!
Ik heb het hier vandaanJantina schreef: Hoe doe je dat, champignons?
http://www.famme.nl/10-x-groente-die-je ... t-groeien/
3. Champignons
Voor het kweken van een eigen champignonfamilie heb je er eigenlijk maar ééntje nodig om mee te beginnen. Best wel voordelig dus! Snijd het steeltje van een champignon en plant hem in een pot onder ongeveer 2 cm natte, koele grond. Belangrijk is om de pot uit de zon te houden en ergens neer te zetten waar het relatief donker is. Binnen een paar weken komen de nieuwe paddenstoelen vanzelf naar boven.
Staan wel hele bizarre dingen op die blog!!!
Whaha maar wel leuk om uit te proberen..
Wie o wie gaat de ananasboom testen
Wie o wie gaat de ananasboom testen
- Aurora Borealis
- 4-sterren

- Contacteer:
ikke, ik maak zelf snoep voor mijn zoon van oa ananas. heb elke week wel een aantal van die kronen dus ga het mooi uitproberen.Vivianneb schreef: Whaha maar wel leuk om uit te proberen..
Wie o wie gaat de ananasboom testen![]()
ja zeker leuk om te proberen. Ik hoef geen ananasboom, lust geen ananas! Maar champignons gebruik ik wel elke week 1 of 2 bakjes van. Ik begrijp het dus goed he? Je doet het steeltje onder de grond? En hoe veel zou 1 steeltje gaan geven dan? Kan je niet beter 10 steeltjes onder de grond stoppen?Vivianneb schreef: Whaha maar wel leuk om uit te proberen..
Wie o wie gaat de ananasboom testen![]()
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Wij hebben dat 2 jaar geleden geprobeerd met die ananas. Is niet gelukt.
Nee, het bolletje. Daar zitten de sporen in.Jantina schreef: ja zeker leuk om te proberen. Ik hoef geen ananasboom, lust geen ananas! Maar champignons gebruik ik wel elke week 1 of 2 bakjes van. Ik begrijp het dus goed he? Je doet het steeltje onder de grond? En hoe veel zou 1 steeltje gaan geven dan? Kan je niet beter 10 steeltjes onder de grond stoppen?
Nooit op school gedaan? Een champignon op een wit vel en dan wachten tot ie 'rijp' is en de sporen eruit vallen.