Vanmiddag hebben ze hier nog een zalmkop gehad, ze krijgen tegenwoordig een hele gaat prima , geen last van diarree of verstopping , dus scheelt een boel werk met doormidden hakken.
En dat voor hondjes van 13 kilo.
Ik denk dat ze het gewoon niet lekker vinden..
en zalm lijven?
zalmkoppen niet kunnen eten
Moderator: Lizzy
Re: zalmkoppen niet kunnen eten
Ik heb nog heel wat koppen in de vriezer liggen. Heb besloten deze 1 keer in de week te gaan geven aan die ene die ze wel eet. Dan komen ze vanzelf wel op 
Hier eentje die verzot is op zalmkoppen. Hij krijgt er één om de twee weken. Meestal weegt die iets van een 500 à 600 gr. Soms wat meer, soms wat minder maar ik ga écht niet zitten hakken in die vieze, vettige kop om het exacte aantal gr te hebben. 
Mijn hond weegt 28kg en krijgt dagelijks 800 gr te eten.
De laatste tijd gaf hij geregeld 's ochtends over wanneer hij de avond voordien een 'zware' zalmkop had gegeten. Deze week kreeg hij een zalmkop (met een beetje lijf nog aan) van pakweg 1kg ineens. Alles netjes opgegeten en niet overgegeven. Nu vraag ik me af of dit misschien komt door de kokosolie? Sinds enkele weten eet hij hiervan dagelijks een koffielepeltje, dit tegen de vlooien en teken. Ik las nl. ergens dat dit ook prima helpt voor de spijsvertering. Iemand hier ervaring mee?
Mijn hond weegt 28kg en krijgt dagelijks 800 gr te eten.
De laatste tijd gaf hij geregeld 's ochtends over wanneer hij de avond voordien een 'zware' zalmkop had gegeten. Deze week kreeg hij een zalmkop (met een beetje lijf nog aan) van pakweg 1kg ineens. Alles netjes opgegeten en niet overgegeven. Nu vraag ik me af of dit misschien komt door de kokosolie? Sinds enkele weten eet hij hiervan dagelijks een koffielepeltje, dit tegen de vlooien en teken. Ik las nl. ergens dat dit ook prima helpt voor de spijsvertering. Iemand hier ervaring mee?
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Gisteren voor het eerst gegeven en 2 van de 3 lusten het ab-so-luut niet. En het zijn makkelijke eters, die met gróót plezier zalmlijven eten. Ik heb de koppen ook gehalverd en toen dat niets veranderde aan het niet-willen-eten, in stukjes. Verder dan hooguit wat likken (maar de ander, een heel goede eter, wilde zelfs dat niet) kwam het niet. Alleen de jongste heeft zonder te aarzelen en zonder zich af te laten leiden door het gemust van de 2 anderen, de hele kop soldaat gemaakt.Naat schreef: Dat zou ook kunnen. Ik ben benieuwd of er meer honden zijn die het niet eten.