inslapen (en het gebruik van tramadol v.a. pag.6)
Moderator: Lizzy
Re: inslapen
Heb ook wisselende ervaringen, maar geen 1 is ooit in het hart geprikt. Meestal beide prikken in een ader en niet in een bil. Lightning ging al op de operatie tafel en joey overleed ook al bij de dierenarts. De rest heb ik in laten slapen. bij een andere Da ging het wel 1 in de bil dat was bij sheila. ze gleed wel weg maar kreeg een longbloeding, nou hoop ik dat ze die niet meer bewust heeft mee gemaakt want de laatste prik zat er toen net in bij haar. En champ, tja die vocht zo hard om te blijven leven die heeft het ruim een half uur vol gehouden na de laatste prik zo sterk was zijn hartje... a wel... vervelend iets dit. ik wens je succes en sterkte met de nare beslissing.
Hier altijd het spuitje thuis gegeven, wat ook al basis rust gaf.
Twee keer had de hond moeite met het spuiten in de poot, waardoor er toch een korte worsteling ontstond, niet fijn, maar daarna wel snel onder zeil.
Remi wilde duidelijk niet "weg"en je zag hem kort knokken, maar zijn hart was zo slecht, dat hij echt in een paar seconden knock out ging.
Ramses had al Temgesic tegen de pijn, en voordat de dierenarts kwam, heb ik hem die middag een extra dosering gegeven. Hij lag heel tevreden rond te kijken en heeft helemaal niet gemerkt dat hij een spuitje kreeg, zakte daarna heel snel weg en kreeg toen de definitieve spuit. Dat was heel vreedzaam.
Joy is een syringo-hondje maar zo'n vechter en zo gericht op controle houden, dat ik nu al vrees dat ook zij niet weg wil aan het eind.
De katten kwamen in hun laatste uur met spoed bij de dierenarts, die heel snel een verdoving gaf om de benauwdheid en het lijden te couperen. Ze waren erg snel weg en kregen toen de definiteve spuit in de buikholte waardoor ze insliepen.
Twee keer had de hond moeite met het spuiten in de poot, waardoor er toch een korte worsteling ontstond, niet fijn, maar daarna wel snel onder zeil.
Remi wilde duidelijk niet "weg"en je zag hem kort knokken, maar zijn hart was zo slecht, dat hij echt in een paar seconden knock out ging.
Ramses had al Temgesic tegen de pijn, en voordat de dierenarts kwam, heb ik hem die middag een extra dosering gegeven. Hij lag heel tevreden rond te kijken en heeft helemaal niet gemerkt dat hij een spuitje kreeg, zakte daarna heel snel weg en kreeg toen de definitieve spuit. Dat was heel vreedzaam.
Joy is een syringo-hondje maar zo'n vechter en zo gericht op controle houden, dat ik nu al vrees dat ook zij niet weg wil aan het eind.
De katten kwamen in hun laatste uur met spoed bij de dierenarts, die heel snel een verdoving gaf om de benauwdheid en het lijden te couperen. Ze waren erg snel weg en kregen toen de definiteve spuit in de buikholte waardoor ze insliepen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier was mijn eerste ervaring ook een hele akelige. Geen narcose vooraf en de hond had een open buikwond(alleen afgeplakt, niet gehecht) de euthenasievloeistof ging in de achterpoot, zonder narcose. Maar door de buikwond deed dat pijn en die hond heeft alles bij elkaar gegild en mij in mijn duim gebeten. Als ik daaraan terug denk springen de tranen nog in mijn ogen. Dat was echt verschrikkelijk.
Nu wordt er nooit meer iets ingeslapen zonder eerst narcose te geven. Onze andere honden (3) zijn heel rustig en respectvol ingeslapen.
Mijn katten worden altijd extreem misselijk van de narcose en dat vind ik ook altijd erg zielig.
Nu wordt er nooit meer iets ingeslapen zonder eerst narcose te geven. Onze andere honden (3) zijn heel rustig en respectvol ingeslapen.
Mijn katten worden altijd extreem misselijk van de narcose en dat vind ik ook altijd erg zielig.
Wat een nare verhalen lees ik hier over inslapen 
Mijn eigen ervaring met 4 honden en minstens 6 katten in laten slapen is "goed", eerst narcose en dan de definitieve injectie in lever of via ader in poot. Als het even kan laat ik de DA thuis komen, zodat het afscheid in alle rust kan gebeuren.
Mijn eigen ervaring met 4 honden en minstens 6 katten in laten slapen is "goed", eerst narcose en dan de definitieve injectie in lever of via ader in poot. Als het even kan laat ik de DA thuis komen, zodat het afscheid in alle rust kan gebeuren.
Dank jullie wel voor de reacties.
pfff daar zitten best heftige verhalen tussen. Dit had ik ergens wel verwacht, want ik zal ongetwijfeld (helaas) niet de enige zijn met slechte ervaringen op dat gebied.
Als ik alles zo lees, denk ik dat de beste optie dan misschien toch is om de narcose rechtstreeks in een bloedvat toe te dienen. En er in ieder geval op toe te zien dat het voldoende is om in een diepe slaap te geraken. In ieder geval wil ik van tevoren uitgebreid met de dierenarts overleggen over hoe of wat. Als ik er dan geen goed gevoel bij heb zoek ik een andere dierenarts.
Ik ken een jager, maar om hem te vragen is voor mij geen optie. Ik zou daar dan niet bij durven zijn, terwijl dat wél het laatste is wat ik dan voor hem kan doen. Ik wil hem beslist die laatste minuten steunen en hem zeker niet alléén laten gaan.
Mijn pony is in mei 23 geworden. Hopelijk kan hij nog heel lang mee.....
pfff daar zitten best heftige verhalen tussen. Dit had ik ergens wel verwacht, want ik zal ongetwijfeld (helaas) niet de enige zijn met slechte ervaringen op dat gebied.
Als ik alles zo lees, denk ik dat de beste optie dan misschien toch is om de narcose rechtstreeks in een bloedvat toe te dienen. En er in ieder geval op toe te zien dat het voldoende is om in een diepe slaap te geraken. In ieder geval wil ik van tevoren uitgebreid met de dierenarts overleggen over hoe of wat. Als ik er dan geen goed gevoel bij heb zoek ik een andere dierenarts.
Ik ken een jager, maar om hem te vragen is voor mij geen optie. Ik zou daar dan niet bij durven zijn, terwijl dat wél het laatste is wat ik dan voor hem kan doen. Ik wil hem beslist die laatste minuten steunen en hem zeker niet alléén laten gaan.
-
Lil
Klopt de narcose is waar ik bij was altijd in bloedvat gegeven en dan in behoorlijke overdosering (de kast overleed namelijk van de narcose, die had de definitieve spuit niet nodig).
Die kogel is zeker niet raar.. als klinkt t rot.. volgens mij zijn er geen laatste momenten waar je er voor hem zou kunne zijn dan?
Hope, mijn vader was vroeger slachter en hij heeft een keer een normale euthanasie van een paard bijgewoond. Ik heb de man nog nooit zo wit en triest gezien als toen..
Hier trouwens maar 1 ervaring. Hij werd straal misselijk van de narcose. Dat was erf triest ook al duurde t kort..
Hope, mijn vader was vroeger slachter en hij heeft een keer een normale euthanasie van een paard bijgewoond. Ik heb de man nog nooit zo wit en triest gezien als toen..
Hier trouwens maar 1 ervaring. Hij werd straal misselijk van de narcose. Dat was erf triest ook al duurde t kort..
Mijn berners zijn thuis ingeslapen. Het zal nooit gemakkelijk zijn, maar thuis loslaten vind ik minder moeilijk en zal dus mijn voorkeur hebben
Ook met 2 spuiten, en in een hele hoge (over) dosis , zodat het snel gaat. M
Nova was al weg na de eerste spuit. Noxy had een tweede nodig. Bij mijn puppemeisje onlangs was een druppeltje domitor al genoeg
Ook met 2 spuiten, en in een hele hoge (over) dosis , zodat het snel gaat. M
Nova was al weg na de eerste spuit. Noxy had een tweede nodig. Bij mijn puppemeisje onlangs was een druppeltje domitor al genoeg
- Greet van Roon
- 1-ster

Om de hond rustig te maken zonder paniek: wietolie( high naar heaven
).
Eerst uitproberen hoe het dier er op reageert, om de dosering te weten, meestal is het een paar druppels....
Eerst uitproberen hoe het dier er op reageert, om de dosering te weten, meestal is het een paar druppels....
- Greet van Roon
- 1-ster

http://www.canna-pet.com/technical.html
Hier gewoon verkrijgbaar als cbd olie, ik gebruik het voor Raya om rustig naar de dierenarts te gaan.
Maar test eerst de dosering uit.
Hier gewoon verkrijgbaar als cbd olie, ik gebruik het voor Raya om rustig naar de dierenarts te gaan.
dank voor de tip. Ik zal me daar zeker eens in verdiepenGreet van Roon schreef: http://www.canna-pet.com/technical.html
- Greet van Roon
- 1-ster

Het is gewoon legaal in nederland online verkrijgbaar
wil toch nog even wat kwijt wat betreft het narcose middel zowel voor paard als hond/kat geef een grote over dosering,bij een paard hoeft het dus niet zo te gaan dat ze vechten de meeste da geven gewoon te weinig,geef van mijn part voor een olifant! dan is er niks aan de hand,ja je zal wat meer moeten betalen nou ja jammer dan
geld voor hond en kat of wat voor dier dan ook precies hetzelfde.
En als het even kan op de thuis locatie geeft rust
geld voor hond en kat of wat voor dier dan ook precies hetzelfde.
En als het even kan op de thuis locatie geeft rust
Wij hebben voor Shanny, de hond van mijn vriend de da bij ons thuis laten komen aan het eind van de dag. Zij kreeg een narcosemiddel direct in haar ader ingespoten. Omdat ze erg zwak was, heeft het narcosemiddel er al bijna voor gezorgd dat ze is ingeslapen. Hasr hartskag eerd er al heel zwak door. Van de 2e spuit heeft ze niets gemerkt.
Voor Pugsley moesten we de dierenambulance bellen (is commerciieel hier in Berlijn). Die is dus ook bij ons thuis geweest. Ik heb uitdrukkelijk gevrasgd om een narcosemiddel in de ader en pas als Pugsley zou slapen de 2e spuit. De da heeft dit ook gedaan, masr waarschuwde wel vantevoren, dat als ze niet in de ader zou kunnen komen, ze een spuit in zijn hart zou moeten geven. Gelukkig was de ader goed zichtbaar. Ook Pugsley is gelukkig heel rustig heengegaan.
Voor Pugsley moesten we de dierenambulance bellen (is commerciieel hier in Berlijn). Die is dus ook bij ons thuis geweest. Ik heb uitdrukkelijk gevrasgd om een narcosemiddel in de ader en pas als Pugsley zou slapen de 2e spuit. De da heeft dit ook gedaan, masr waarschuwde wel vantevoren, dat als ze niet in de ader zou kunnen komen, ze een spuit in zijn hart zou moeten geven. Gelukkig was de ader goed zichtbaar. Ook Pugsley is gelukkig heel rustig heengegaan.
shanny was destijds al zo zwak, dat het narcosrmiddel alleen al bijna genoeg was om haar te euthanaseren.Doranto schreef: Dank jullie wel voor de reacties.
Bij Pugsley heeft de da van de dierenambulance Pugsley genoeg tijd gegeven om in slaap te raken van het narcosemiddel en ook gecontroleerd of hij echt sliep voordat ze hem de euthanasie voeistof toediende.