nog een paar moeilijke dagen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: nog een paar moeilijke dagen
Soms kan een afscheid een waardevol proces zijn, belangrijk om later op terug te kijken.
Hopelijk geeft het jullie kracht om dit afscheid ook met de kinderen te verwerken.
Hopelijk geeft het jullie kracht om dit afscheid ook met de kinderen te verwerken.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Dit aan je hond vragen? Hier kan ik me niets bij voorstellen. Als ik dit aan mijn hondje van twee zou vragen krijg ik ook een lik hoor!Omdat ik met een cursus communiceren met dieren bezig was heb ik Angie een hele moeilijke vraag gesteld toen. Ik vroeg haar of ze mij een lik in mijn gezicht wilde geven als ze het leven op aarde wilde verlaten, dat heeft ze toen niet gedaan. Vanmorgen was ik in alle rust bij haar gaan zitten en vroeg ik haar of ze vrede had met ons besluit om haar in te laten slapen, vrijwel gelijk gaf ze me een lik in mijn gezicht. Moest gelijk aan mijn vraag van toen denken. Een beter teken kun je gewoon niet krijgen van een hond die mij nog noooit in het gezicht had gelikt!
Je zegt dat ie nog lekker eet en nog 15 minuten per dag kan lopen.
Maar goed ik ken je hondje verder niet, maar ik zou dit in ieder geval nooit doen, tenzij ze erg veel pijn zou hebben door de artrose.
Ik wens je sterkte bij deze moeilijke beslissing.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 18 jun 2014, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lil
Zeg nooit nooit. Ik heb een hond met artrose van 13 jaar en als hij door pijn maar 30 minuten kan wandelen is hij stik chagrijnig, bijna depressief lijkt hij dan en dan doe ik voldoende hersenwerk met hem. 15 minuten zou voor hem echt het einde zijn, dan heeft hij buiten eten niets meer aangezien wandelen en trainen nog steeds zijn hobby zijn. Een dag niet lang genoeg gewandeld is een dag niet geleefd volgens hem en wandelen is dus niet rondje om de kerk, dat haat hij. Alleen maar spelletjes binnenshuis is het niet voor hem. Het is altijd én wandelen én spelletjes geweest bij mijn werkhondje. Dus maar 15 minuten per rondje is voor ons weinig.Lazy Garfield schreef: Dit aan je hond vragen? Hier kan ik me niets bij voorstellen. Als ik dit aan mijn hondje van twee zou vragen krijg ik ook een lik hoor!
Je zegt dat ie nog lekker eet en nog 15 minuten per dag kan lopen.
Maar goed ik ken je hondje verder niet, maar ik zou dit in ieder geval nooit doen, tenzij ze erg veel pijn zou hebben door de artrose.
Ik wens je sterkte bij deze moeilijke beslissing.
- luka en kira
- 5-sterren

Een hele moeilijke beslissing genomen uit liefde voor Angie, respect daarvoor!
Ik hoop dat jullie nog intens van elkaar kunnen genieten en dat jullie goed afscheid kunnen nemen van elkaar.
Heel veel sterkte voor nu en de periode daarna...

Ik hoop dat jullie nog intens van elkaar kunnen genieten en dat jullie goed afscheid kunnen nemen van elkaar.
Heel veel sterkte voor nu en de periode daarna...
Het is altijd moeilijk om de juiste beslissing te nemen. Angie gaat nog graag mee, maar komt o zo moeilijk overeind. Eenmaal op gang loopt ze vrolijk mee, maar ze staat echt niet meer stevig op haar poten, gaat ver met haar poten uit elkaar staan. Er komen langzaam maar zeker steeds meer kleine kwaaltjes bij. Zo heeft ze al een poosje een tumor in haar tepel, die nu ook is gaan groeien omdat ze schijnzwanger werd. Door veel likken een ontsteking erbij gekregen. Tumor was operabel, maar dan moest eerst de ontsteking weg zijn. Ze slaapt ook erg veel. In haar koppie denkt ze dat ze nog 3 is, maar haar pootjes kunnen haar niet meer zo goed dragen, ze valt nog net niet om. Het zijn allemaal kleine dingetjes waarvan een hond echt niet dood gaat, maar zelf vindt ik het moeilijk om haar te zien af takelen. 3 weken geleden wilde we nog voor een operatie gaan, maar nu we haar zo bekijken denk ik dat we haar haar rust maar moeten geven, voor de zekerheid 1 rymadilletje extra en heel veel liefde.
-
Lil
Volgens mij weten jullie heeeeeel goed hoe jullie lieverd in elkaar zit. Petje af voor de liefdevolle super moeilijke beslissing.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Wat een vreselijk moeilijke beslissing, sterkte 
avalon schreef: Het is altijd moeilijk om de juiste beslissing te nemen. Angie gaat nog graag mee, maar komt o zo moeilijk overeind. Eenmaal op gang loopt ze vrolijk mee, maar ze staat echt niet meer stevig op haar poten, gaat ver met haar poten uit elkaar staan. Er komen langzaam maar zeker steeds meer kleine kwaaltjes bij. Zo heeft ze al een poosje een tumor in haar tepel, die nu ook is gaan groeien omdat ze schijnzwanger werd. Door veel likken een ontsteking erbij gekregen. Tumor was operabel, maar dan moest eerst de ontsteking weg zijn. Ze slaapt ook erg veel. In haar koppie denkt ze dat ze nog 3 is, maar haar pootjes kunnen haar niet meer zo goed dragen, ze valt nog net niet om. Het zijn allemaal kleine dingetjes waarvan een hond echt niet dood gaat, maar zelf vindt ik het moeilijk om haar te zien af takelen. 3 weken geleden wilde we nog voor een operatie gaan, maar nu we haar zo bekijken denk ik dat we haar haar rust maar moeten geven, voor de zekerheid 1 rymadilletje extra en heel veel liefde.
Ik denk dat je er als eigenaar toch langzamerhand wel naar toegroeit met zo,n oudje . En dat er op een dag dat moment is van ... Nu is het genoeg geweest
Het is ook vaak de optelsom he ? Er komt steeds meer ongemak bij , en dan is het maar de vraag hoe het met de draagkracht /draaglast nog gesteld is
En uiteindelijk ken jij jouw hond als beste . En ja als ik jouw verhaal zo lees . Dan kan het best genoeg zijn , en waarom dan nog verder wachten op nog veel meer aftakeling en ongemak .
Ik heb zelf ook een oude bes van bijna 13 . Zij heeft weleens hulp nodig over de drempel bv . Of als ze eens in haar kar moet . Maar dan help ik haar even en dan doet ze het verder nog zelf . Ze valt nog niet om tijdens wandelingen en de pootje dragen haar voor haar leeftijd nog goed . Maar zou ik zien dat ze 300 % energie in zou moeten zetten om bv overeind te komen , en om niet om te vallen en ze zou steeds meer kwalen en ongemak krijgen .... dan zou ik haar haar rust ook geven . Mijn oudje is ook typisch zo,n hondje wat langzaam als een kaarsje op gaat branden . En ja , wij hebben het er ook weleens over ..... want het komt er natuurlijk ook een keer aan . En ja dan is het aan ons eigenaren om op de rem te trappen en die ooh zo moeilijke keuze te maken . Want net wat je al schrijft ..... die aftakeling . En dat kan je als eigenaar ook pijn doen .
Ik heb hetzelfde bij Dribbel.
Hij is 13 en zakt onderweg geregeld door de poten. Maar hij pakt nog steeds een hondenspeeltje om Lodi uit te dagen en hij eet als een jonge hond. Wij lopen samen een middagrondje, ik op de krukken en dan mag hij de weg kiezen, dan geniet hij.
Je ziet dat het lijf op is,maar hij vindt het leven nog leuk. Zo kent ieder zijn eigen hond. Petje af voor deze moeiiijke beslissing.
Hij is 13 en zakt onderweg geregeld door de poten. Maar hij pakt nog steeds een hondenspeeltje om Lodi uit te dagen en hij eet als een jonge hond. Wij lopen samen een middagrondje, ik op de krukken en dan mag hij de weg kiezen, dan geniet hij.
Je ziet dat het lijf op is,maar hij vindt het leven nog leuk. Zo kent ieder zijn eigen hond. Petje af voor deze moeiiijke beslissing.
Hoewel Angie gisteren nog mee wilde gaan frisbieen met een andere hond en vanmorgen weer achter Dex de bernen sennen aan rende staat ons besluit om haar vrijdag in te laten slapen echt vast. Eind April kreeg ze de tumor (die dus zeer agressief bleek prognose 4 maanden zonder opereren). Omdat ze dus die ontsteking erbij kreeg kon het niet geopereerd worden. Maar om haar nu maar door te laten gaan om te kijken of ze die 4 maanden haalt, dat kan ik niet! 10 dagen vond ik dan meer dan genoeg, voor ons de tijd om alles goed te regelen en voor de kinderen de tijd om afscheid te nemen en om erover na te denken of ze daar bij willen zijn. Voor Angie gewoon nog even genieten van wat ze allemaal nog wel kan, lekker verwend worden zelf haar wandelrondje mogen kiezen en elke wandeling los, en voordat ze echt veel pijn krijgt lekker laten gaan, hoe moeilijk het ook is voor ons. Moet er wel bij zeggen als we zien dat ze echt pijn gaat krijgen en niet meer mee wil of niet meer wil eten gaat ze gewoon eerder, maar vrijdag gaat ze zeker 
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Sterkte 
Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk kun je toch nog een paar daagjes lekker van haar genieten.