Ja inderdaad. Even getwijfeld omwille van 'contact met andere kinderen' maar ach. Zal ze later op school wel inhalenkoekje schreef: Fijn!
Betekent dat ook dat ze niet naar de opvang hoeft?
De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Ik heb het idee dat kleine kinderen nog helemaal niet zo met andere kinderen in contact zijn. Dat komt pas met een jaar of 2. In BE gaan ze tegen die tijd ongeveer naar school en in NL heb je dan crèche voor een ochtend of middag of 2 per week.
Dat spreek ik echt tegen Koek! Sinds Fedde naar de opvang gaat is hij heel erg op andere kindjes gericht, kan er uren naar kijken. Vind ze ook leuk, wil alle kindjes aanraken. Dus dat besef hebben ze echt wel veel vroeger dan pas met 2 jaar.
Damn
net gister de eerste paar groentehapjes naar binnen gewerkt (denk Max 5 lepeltjes ofzo) en mevrouw haar kakkie is meteen een plakkende plakkaat geworden. Bah!
Gebruikte nooit inlegvelletjes maar ga dat nu toch maar doen. Hoe doen de andere mama's dat hier? Vind het nl best jammer om steeds van die inlegvellen online te moeten bestellen (kost geld/ verzendkosten etc). Ik heb ook wasbare inlegdoekjes maar daar plakt de poep helemaal aan vast...
@nadia: zo herkenbaar t pijn in de buik gevoel bij het wegbrengen van je kindje. Suze gaat 1/2 dag naar de opvang en de rest bij opa's/ oma's. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n ukje bij de opvang niet echt je van het vind... Die dames zijn echt reuze lief en Suze krijgt er ook helemaal niks van maar vind haar toch gewoon best klein om daarheen te brengen.
Grote verschil vind ik dat opa's/ oma's ook van je kindje houden en ze bij de opvang gewoon verzorgd wordt. Maar goed, Suze vindt t prima daar dus zou wel meer mijn idee zijn. Had haar gewoon liever vanaf 1/ 1.5 jr daar pas heen gebracht.
Gebruikte nooit inlegvelletjes maar ga dat nu toch maar doen. Hoe doen de andere mama's dat hier? Vind het nl best jammer om steeds van die inlegvellen online te moeten bestellen (kost geld/ verzendkosten etc). Ik heb ook wasbare inlegdoekjes maar daar plakt de poep helemaal aan vast...
@nadia: zo herkenbaar t pijn in de buik gevoel bij het wegbrengen van je kindje. Suze gaat 1/2 dag naar de opvang en de rest bij opa's/ oma's. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n ukje bij de opvang niet echt je van het vind... Die dames zijn echt reuze lief en Suze krijgt er ook helemaal niks van maar vind haar toch gewoon best klein om daarheen te brengen.
Grote verschil vind ik dat opa's/ oma's ook van je kindje houden en ze bij de opvang gewoon verzorgd wordt. Maar goed, Suze vindt t prima daar dus zou wel meer mijn idee zijn. Had haar gewoon liever vanaf 1/ 1.5 jr daar pas heen gebracht.
Laatst gewijzigd door Else op di 24 jun 2014, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vond het vreselijk om Elena naar het kinderdagverblijf te brengen, zelf vond ze er ook geen klap aan. Bij de gastouder vond ze het geweldig.
En nu ben ik lekker thuis en tijdens schooltijd aan het werk en straks met de baby, die gaat in de kinderwagen en dan mee naar de kalfjes.
En nu ben ik lekker thuis en tijdens schooltijd aan het werk en straks met de baby, die gaat in de kinderwagen en dan mee naar de kalfjes.
Ik werk nu tijdelijk en parttime. Hier doet mijn vriend een dag, oma een dag en schoonzus een dag. Dit omdat het maar tijdelijk is. Zou het vast zijn dan vind ik dat ik andere opvang nodig heb want ik vind het niet redelijk naar oma en schoonzus dat zij een dag in de week 'moeten' oppassen (maar ook voor vl is het eigenlijk niet handig als zelfstandig ondernemer)
Volgens mij houdt Vera echt niet van jurkjes. Ik deed haar vanochtend er weer 1 aan, een hele schattige rood geblokt met Winnie en Knorretje erop geborduurd. En daarna weer enorm chagrijnig 
ik denk eerlijk gezegd niet dat ze het besef heeft om niet van jurkjes te houden. maar misschien is er iets anders? wellicht een legging onder het jurkje wat te strak om haar buikje zit?
roze koekje wil gewoon een roze jurk en heus geen rode 
Wanneer begonnen jullie kleintjes te praten? Ik ben een trotse mama, want ik word sinds vandaag mama genoemd door de one and only die dat mag zeggen
.
Zijn eerste woordje was Boehhhh, op de vraag 'wat doet de koe?'. Hij straalt helemaal als hij woordjes zegt. Hij heeft ook wel benamingen voor de honden en voor papa, altijd dezelfde klanken maar ik vind dat geen woordje, het is geen duidelijke herhaling van wat ik zeg ofzo. Het lijkt er slechts een beetje op. Ik vind dit zo über schattig! Eerste woordjes!
Zijn eerste woordje was Boehhhh, op de vraag 'wat doet de koe?'. Hij straalt helemaal als hij woordjes zegt. Hij heeft ook wel benamingen voor de honden en voor papa, altijd dezelfde klanken maar ik vind dat geen woordje, het is geen duidelijke herhaling van wat ik zeg ofzo. Het lijkt er slechts een beetje op. Ik vind dit zo über schattig! Eerste woordjes!
Leuk!!! Hier is dat nog lang niet aan de orde. Dwayne maakt wel verschillende klanken. En daar smelt ik al helemaal van 
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Vandaag met Evi naar ballorig geweest
ze vond het geweldig 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn nichtje zei als één van de eerste woordjes Tessa, dat was toen de hond van mijn ouders. Zo lief vond ik dat.
Ja leuk die eerste woordjes. Van mij mag het het nog heel lang duren. Nog even zo fijn klein blijven
ik vind het echt zo super geweldig mijn eigen kleine baby. Vandaag was hij alweer 100 dagen 
Wat grappig, ik kan hem wel groot kijken! Vind de ontwikkeling naar zelfstandig mensje geweldig! Dat baby gedoe is niet zo mijn ding. Was schattig en ik heb er van genoten, maar ik vind dit zo veel leuker! Kan niet wachten tot hij met zijn kaplaarsjes over het erf sjokt. Dat lijkt me zo gaaf!