![Lips Sealed :-X](./images/smilies/lipsrsealed.gif)
Met het oog op de zomermaanden; wat helpt tegen teken ook bij mensen, iemand suggesties???
Moderator: Lizzy
Cindy de Wolf schreef: Dit jaar is het wel heel heftig qua teken. Zelfs ondanks tekenbanden is het prijs. Vannacht 3 teken tussen Misty haar teentjes vandaan gehaaldVoor mensen wordt er tegen teken Deet aanbevolen, een zenuwgif.
Met het oog op de zomermaanden; wat helpt tegen teken ook bij mensen, iemand suggesties???
Tanna schreef: Bij mijn hond werkt de zelfgemaakte spray van neemolie en appelazijn heel goed. Enige nadeel is dat ze er na een paar weken zwartig van wordt, dat komt door de olie. Maar vorig jaar na twee weken in hetzelfde gebied als waar Moyra loopt maar 1 teek op de hond gehad, dus dan heb ik daar best een zwarte hond voor over!Ha, die van mij is al zwart dus dan kan ik het best eens proberen.
-Annemarie- schreef: Ha, die van mij is al zwart dus dan kan ik het best eens proberen.Wij hadden het eerst niet door dat ze zo zwart werd van die olie, ze begon inderdaad wel erg op jouw hond te lijken. Haar slaapvacht was tegen de tijd dat we naar huis gingen ook zwart in plaats van wit! 8)Ga ik jouw hond straks niet meer herkennen? 8)
Maar serieus, het is op het moment best heel erg.Ik probeer zoveel mogelijk asfalt te lopen, en de grote paden. Smal en dichtbegroeid sla ik de komende maanden even over.