De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Maar waar het om draait is dat je de signalen van je baby (letterlijk) opvangt. Aangezien er tussen signaal en actie bij een baby volgens mij nog niet zoveel tijd zit, moet je zowat constant je baby in de gaten houden. En ongelukjes helemaal niet erg vinden.
Niet dat ik boos of negatief word als Vera aan de oortjes in bad mag, maar ik zou het helemaal niet trekken om dagelijks plas en kakjes te ruimen uit bed en vloer en box.
Wij volgen toch wat richtlijnen van AP/NO en ik moet zeggen dat ik het intensief vind. Bzc erbij zou het allemaal nog intensiever maken en voor mij daarmee een stapje te ver.
Niet dat ik boos of negatief word als Vera aan de oortjes in bad mag, maar ik zou het helemaal niet trekken om dagelijks plas en kakjes te ruimen uit bed en vloer en box.
Wij volgen toch wat richtlijnen van AP/NO en ik moet zeggen dat ik het intensief vind. Bzc erbij zou het allemaal nog intensiever maken en voor mij daarmee een stapje te ver.
Dat lijkt mij ook niets hoor.
@Martine. Een baby is zich nog niet bewust van eigen ik. Ik weet het niet hoor. Vind het nogal wat.
Maaruhh. Al die afkortingen... Ik krijg dat niet bijgehouden hoor!!
Bv, kv, bo, bzc, en nu.. AP/NO?? Was dat nu weer??
@Martine. Een baby is zich nog niet bewust van eigen ik. Ik weet het niet hoor. Vind het nogal wat.
Pardon, ik dacht dat die termen hier ook wel ingeburgerd waren.
Attachment Parenting en Natuurlijk Ouderschap.
NO is de NL-versie van AP.
Ik kan dat niet. Ik kan wel haast elk moment naar de wc gaan en er wat uit weten te persen. Maar zo op de bank of gewoon staand kan ik niet plassen.koekje schreef: Mwah, ik kan een eind komen. Plassen op commando kan ik zeker te weten wel.
Op de bank heb ik nog nooit geprobeerd, maar staand kan ik best 8)
-
Martine-Tom
Niet dat ik de kind/hond vergelijking wil maken, maar een hond van 6 of 12 weken, heeft die wel een besef van ikke?Nadia schreef: Dat lijkt mij ook niets hoor.
(Echt geen idee hoor, vind het wel boeiende materie eigenlijk...rare tic heb ik daar af en toe in
Thnx. Termen zijn bekend. Maar afkortingen niet.koekje schreef: Pardon, ik dacht dat die termen hier ook wel ingeburgerd waren.
*vraagt zich trouwens wel af wat dat natuurlijk ouderschap enzo precies inhoud. Ik doe alles op gevoel. Natuurlijker kan denk ik niet. En wat maakt het meer werk dan niet natuurlijk ouderschap??
Weet ik ook niet. Maar is zindelijk maken plassen op commando? Ja van de ene kant wel. Maar ook weer niet. Tis meer het managen denk ik.Martine-Tom schreef: Niet dat ik de kind/hond vergelijking wil maken, maar een hond van 6 of 12 weken, heeft die wel een besef van ikke?
(Echt geen idee hoor, vind het wel boeiende materie eigenlijk...rare tic heb ik daar af en toe in)
-
Martine-Tom
GoeieNadia schreef: Weet ik ook niet. Maar is zindelijk maken plassen op commando? Ja van de ene kant wel. Maar ook weer niet. Tis meer het managen denk ik.
Het aan zien komen, ingrijpen en dan hopen dat ze het zelf aan gaan geven voor de zondvloed verschijnt zodat je ze optijd op het potje kan zetten..soort van commando maar dan door hun zelf gegeven, ze geven jou het "potje..NU" commando...zoiets denk ik.
Geloof nooit dat ik het geduld ervoor zou hebben maar vind het wel interessant eigenlijk
Denk dat mij dat bij baby ook niet zal lukken. Puppy vind ik net wat makkelijker.. Daarnaast.. Spuitluiers van baby's.. Neehhh ik ga dat risico niet aan.
Ik wil niet teveel de socioloog uithangen, want dat is niet gezellig en niet gelijkwaardig want ik ben -toch hier in de moederdraad- de enige volgens mij.
Maar jouw gevoel is niet puur blanco. Dat is 'vertroebeld' door culturele opvattingen, je eigen opvoeding, etc. Dat maakt het natuurlijk niet slecht hè, is even een voorbeeld zeg maar.
Maar het kan daardoor zijn dat je door culturele opvattingen (zie dit maar breed) toch bepaalde dingen zo doet zoals je ze doet die je baby in een bepaalde positie 'dwingen'. Hoeft ook niet slecht te zijn, maar is niet per definitie NO.
Best summier, maar 'aardig' beschreven:
http://www.dragen-en-voeden.nl/natuurlijk-ouderschap/
Meer werk is het niet zo, maar wel intensiever. Als ik zonder na te denken bijvoorbeeld Ria Blom zou volgen, zou dat voor mij in de eerste periode makkelijker zijn geweest.
De bevalling en kraamperiode zijn hier best heftig geweest en ik moest even landen zeg maar. Naarmate ik meer NO ben gaan toepassen, merkte ik dat Vera er ook beter op reageerde, wat ook weer beter voor mij was. Ik zie het echt als een wisselwerking, bijna een soort symbiose.
Maar jouw gevoel is niet puur blanco. Dat is 'vertroebeld' door culturele opvattingen, je eigen opvoeding, etc. Dat maakt het natuurlijk niet slecht hè, is even een voorbeeld zeg maar.
Maar het kan daardoor zijn dat je door culturele opvattingen (zie dit maar breed) toch bepaalde dingen zo doet zoals je ze doet die je baby in een bepaalde positie 'dwingen'. Hoeft ook niet slecht te zijn, maar is niet per definitie NO.
Best summier, maar 'aardig' beschreven:
http://www.dragen-en-voeden.nl/natuurlijk-ouderschap/
Meer werk is het niet zo, maar wel intensiever. Als ik zonder na te denken bijvoorbeeld Ria Blom zou volgen, zou dat voor mij in de eerste periode makkelijker zijn geweest.
De bevalling en kraamperiode zijn hier best heftig geweest en ik moest even landen zeg maar. Naarmate ik meer NO ben gaan toepassen, merkte ik dat Vera er ook beter op reageerde, wat ook weer beter voor mij was. Ik zie het echt als een wisselwerking, bijna een soort symbiose.
Ja oké. Maar ik bedoelde.. Dat ik doe zoals het mij het beste lijkt voor mij en Dwayne. Ik kan wel beïnvloed zijn. Maar opvattingen waar ik het niet mee eens ben of niets voor voel doe ik ook niet.
Zodra ik uit gevoel en instinct handel lijkt me dat dat het (voor jou/mij) het natuurlijkste en beste is.
Zie bijvoorbeeld het samen slapen. Jij doet dat wel. Ik niet. Bij de hebben we onze redenen daarvoor.
Dat maakt het ene niet slechter dan het andere. Ondanks het dan geen natuurlijk ouderschap pur sang is. Is het voor mij wel het natuurlijkst. Das een beetje wat ik bedoel.
Lastig uit te leggen .
Ik ga ook op een oor. Vandaag eerste dag gewerkt. Wat ik nog niet wilde. Dwayne naar kdv. Ik ben kapot.
Zodra ik uit gevoel en instinct handel lijkt me dat dat het (voor jou/mij) het natuurlijkste en beste is.
Zie bijvoorbeeld het samen slapen. Jij doet dat wel. Ik niet. Bij de hebben we onze redenen daarvoor.
Dat maakt het ene niet slechter dan het andere. Ondanks het dan geen natuurlijk ouderschap pur sang is. Is het voor mij wel het natuurlijkst. Das een beetje wat ik bedoel.
Lastig uit te leggen .
Ik ga ook op een oor. Vandaag eerste dag gewerkt. Wat ik nog niet wilde. Dwayne naar kdv. Ik ben kapot.
Heeft hij het wel naar zn zin gehad?
Ja enorm. Ik heb hem om 9 uur gebracht ( ik had tussendienst, begon om half 12, dus Dwayne zo laat mogelijk gebracht). Kwart over 9 tot 10 geslapen. Vervolgens gespeeld tot 11/11.15 daarna 150 cc gedronken. En om 12u in slaap gevallen tot 5. Alwaar ml hem heeft opgehaald. Ik was om 9u thuis van het werk.