De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Wat is Dwayne een slapertje zeg. Van 12 tot 5 slapen, daar kunnen wij alleen van dromen.
Natuurlijk ouderschap/attachment parenting en ook unconditional parenting zijn toch ook wel dingen die wij proberen na te streven. Vooral het unconditional parenting is echt hetgeen wij wel naar willen streven.
Hier kan je de samenvatting vinden dacht ik van Alfie Kohn http://www.nieuweverhalen.nl/wordpress/ ... envatting/
Wat betreft de BZC is het ook bepaalde houdingen die als trigger gezien worden. Net zoals bij ons dus uiteindelijk.
Ik zou het hier eigenlijk wel vrij goed kunnen. Toch zeker wat betreft stoelgang. Plas is moeilijker, doet ze volgens mij vaak willekeurig.
Maar poepen doet ze s ochtends als ze een verse pamper aan heeft en telkens na de voeding
Natuurlijk ouderschap/attachment parenting en ook unconditional parenting zijn toch ook wel dingen die wij proberen na te streven. Vooral het unconditional parenting is echt hetgeen wij wel naar willen streven.
Hier kan je de samenvatting vinden dacht ik van Alfie Kohn http://www.nieuweverhalen.nl/wordpress/ ... envatting/
Wat betreft de BZC is het ook bepaalde houdingen die als trigger gezien worden. Net zoals bij ons dus uiteindelijk.
Ik zou het hier eigenlijk wel vrij goed kunnen. Toch zeker wat betreft stoelgang. Plas is moeilijker, doet ze volgens mij vaak willekeurig.
Maar poepen doet ze s ochtends als ze een verse pamper aan heeft en telkens na de voeding
Fijn dat Dwayne het zo naar zn zin heeft gehad.
UP weet ik nog niet zo. Misschien moet ik er nog wat meer over lezen. Tot nu toe heb ik wat moeite met de term. Hoezo opvoeden zonder condities? Alles is geconditioneerd. Dat noemen we samenleving.
UP weet ik nog niet zo. Misschien moet ik er nog wat meer over lezen. Tot nu toe heb ik wat moeite met de term. Hoezo opvoeden zonder condities? Alles is geconditioneerd. Dat noemen we samenleving.
Ik weet het. Ik sta erg achter het gegeven maar ik vrees dat je snel terugvalt in het belonen/straffen en die zaken. Toch wil ik echt proberen die richting uit te gaankoekje schreef: Fijn dat Dwayne het zo naar zn zin heeft gehad.
Ik sta er niet helemaal tegenover hoor, maar sommige dingen lijken me niet praktisch. Of niet te bewerkstelligen. En ook zonder jouw opvoeding doet een kind uiteindelijk condities op. Ik ga daar als opvoeder liever in mee dan dat ik mn kop ervoor in het zand steek.
Bepaalde zaken vind ik erg aansluiten bij AP. Dat je onvoorwaardelijk van je kind houdt en dus geen voorwaarden aan jouw liefde of aandacht stelt. En dat een gehoorzame ja-knikker (even negatief gesteld) niet een liever of beter kind is.
Ik heb je link gebookmarkt. Ik zal het later eens lezen.
Bepaalde zaken vind ik erg aansluiten bij AP. Dat je onvoorwaardelijk van je kind houdt en dus geen voorwaarden aan jouw liefde of aandacht stelt. En dat een gehoorzame ja-knikker (even negatief gesteld) niet een liever of beter kind is.
Ik heb je link gebookmarkt. Ik zal het later eens lezen.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier ook een mamma die trekt richting ap/no hoor [emoji3]
Of zeker daar uit haalt wat voor ons werkt [emoji3]
Of zeker daar uit haalt wat voor ons werkt [emoji3]
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Wij slapen ook (gedeelte van de nacht) samen. Ik laat Tess niet in slaap huilen. Op het moment is slapen drama en dan blijf ik erbij zitten tot ze slaapt. Krijg dan vaak alleen vervelende reacties van anderen. Moet haar gewoon laten huilen, dan valt ze vanzelf in slaap. We verwennen haar teveel 
Tsja opvoeden, ik heb er geen boek over gelezen, ik ken geen methodes, maar we trekken ons eigen plan. Ik denk dat dat het beste bij ons past. Liefde wil ik mijn kind geven, en het gevoel dat papa van mama altijd voor hem klaar staan. Dus ook: niet laten huilen in bed, bij ons tussenin als hij daar behoefte aan heeft etc.
-
sella
Ja dat is vaak zo he? Laat maar huilen worden ze groot en sterk van.Esthertjuh schreef: Wij slapen ook (gedeelte van de nacht) samen. Ik laat Tess niet in slaap huilen. Op het moment is slapen drama en dan blijf ik erbij zitten tot ze slaapt. Krijg dan vaak alleen vervelende reacties van anderen. Moet haar gewoon laten huilen, dan valt ze vanzelf in slaap. We verwennen haar teveel![]()
Ik ben van mening, kind dat van streek is en huilt, slaapt niet makkelijk in. Dat wat kind rustig maakt en helpt inslapen is goed, en vaak is dat de mamma.
Een nichtje van me die had haar eerste kindje, en de beide oma's hadden een sterkte mening.
Ik was op bezoek, en het kind was zo over de zeik. Moeders in tranen.
Ik heb gezegd, als jij die kleine niet uit zijn bed haalt, dan doe ik het.
10 minuutjes op mamma's borst een beetje water uit het flesje en kind verdween naar dromenland.
Nee zoveel beter om kindjes te laten krijsen, want ook al net geboren, zijn het manipulators in de dop.
Ik heb zelf geen kinderen,maar zie heel duidelijk wanneer een kind huilt omdat het moe is of wanneer het totaal reddeloos van streek is.
Ik zou mijn kind dat nooit zo jong willen ervaren.
Ester, volg je gevoel, en wat een ander zegt, laat ze maar lullen!!!
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Ik probeer me er ook niets van aan te trekken, maar het is soms erg moeilijk.
Op de opvang slaapt ze wel zelfstandig zonder te huilen in. Volgens hen test ze ons dus gewoon uit en als we haar een paar keer laten huilen is het over. Maar zolang ik langs haar bed zit en haar hand vasthou is ze stil. Laat ik haar hand los begint ze weer te huilen. Het is dus niet zo dat ze echt uit bed wil, want dan zou ze wel doorgaan met krijsen/huilen tot we haar optillen. Vannacht is ze bij oma blijven slapen en ze huilt nooit als ik wegga, maar nu was ze wel overstuur. Volgens mij is het dus echt een soort van verlatingsangst (ze is nu net 1 jaar).
Ook krijgt ze nog steeds nachtvoedingen op verzoek. Dat is echt niet meer nodig op die leeftijd. Het is een gewoonte geworden, kost een paar nachten maar als je doorzet en er niet aan toe geeft slaapt ze vanzelf door
Nou, als Tess 's nachts wil drinken dan mag ze dat, als ik dorst heb ga ik ook drinken halen. En daarbij, een kind tussen de 1 en 2 jaar heeft nog 2-3 nachtvoedingen als je het ritme van het kind volgt. Maar in deze maatschappij moet het kind het ritme van de ouders maar aanhouden en zich daar aan aanpassen. Ikzelf werk 4 dagen in de week, dus nachtvoedingen zijn soms best wel zwaar. Maar dan ga ik gewoon op tijd naar bed als het mogelijk is.
Op de opvang slaapt ze wel zelfstandig zonder te huilen in. Volgens hen test ze ons dus gewoon uit en als we haar een paar keer laten huilen is het over. Maar zolang ik langs haar bed zit en haar hand vasthou is ze stil. Laat ik haar hand los begint ze weer te huilen. Het is dus niet zo dat ze echt uit bed wil, want dan zou ze wel doorgaan met krijsen/huilen tot we haar optillen. Vannacht is ze bij oma blijven slapen en ze huilt nooit als ik wegga, maar nu was ze wel overstuur. Volgens mij is het dus echt een soort van verlatingsangst (ze is nu net 1 jaar).
Ook krijgt ze nog steeds nachtvoedingen op verzoek. Dat is echt niet meer nodig op die leeftijd. Het is een gewoonte geworden, kost een paar nachten maar als je doorzet en er niet aan toe geeft slaapt ze vanzelf door
O joh, ik geniet van die momenten dat Fedde tegen mij aankruipt om in slaap te vallen. Nu doet hij dat nog, over een paar jaar vind ie dat ie mij niet meer nodig heeft. Dat zijn echte onze momentjes samen. Ik vind het ook niet erg dat hij bij mij slaapt. iedere ochtend opnieuw geniet ik van die grote glimlach die hij op zijn gezichtje tovert als hij net wakker wordt en papa en mama ziet.
Robyn is vergelijkbaar qua slapen denk ik.Esthertjuh schreef: Ik probeer me er ook niets van aan te trekken, maar het is soms erg moeilijk.
Ook krijgt ze nog steeds nachtvoedingen op verzoek. Dat is echt niet meer nodig op die leeftijd. Het is een gewoonte geworden, kost een paar nachten maar als je doorzet en er niet aan toe geeft slaapt ze vanzelf doorNou, als Tess 's nachts wil drinken dan mag ze dat, als ik dorst heb ga ik ook drinken halen. En daarbij, een kind tussen de 1 en 2 jaar heeft nog 2-3 nachtvoedingen als je het ritme van het kind volgt. Maar in deze maatschappij moet het kind het ritme van de ouders maar aanhouden en zich daar aan aanpassen. Ikzelf werk 4 dagen in de week, dus nachtvoedingen zijn soms best wel zwaar. Maar dan ga ik gewoon op tijd naar bed als het mogelijk is.
Overdag in de box slapen gebeurd enkel en alleen als ik of manlief er naast zit en ze ons hand kan vasthouden.
Het is nochtans geen slechte slaper hoor, ze wordt wel vaak wakker, maar als we op bed gaan liggen s avonds valt ze ook meteen in slaap. Ze heeft gewoon echt nood aan lichaamscontact/nabijheid.
Komt trouwens door een hele boel mensen omdat ik ze te vaak knuffelde als platte baby en ze meer moest wegleggen
Oh, dan smelt ik ook hoor.Jantina schreef: O joh, ik geniet van die momenten dat Fedde tegen mij aankruipt om in slaap te vallen. Nu doet hij dat nog, over een paar jaar vind ie dat ie mij niet meer nodig heeft. Dat zijn echte onze momentjes samen. Ik vind het ook niet erg dat hij bij mij slaapt. iedere ochtend opnieuw geniet ik van die grote glimlach die hij op zijn gezichtje tovert als hij net wakker wordt en papa en mama ziet.
Ik werd deze morgen wakker en ze lag al wakker naast me, te kijken naar mij en manlief. Deed ik mijn ogen open kwam er echt een mega glimlach
Vera;s heupen zijn goed 
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat is prettig! Twee nichtjes van mij moesten in zo'n spreidbroek en dat heeft toen goed geholpen gelukkig maar leuk is anders.
HD A?koekje schreef: Vera;s heupen zijn goed![]()
Fijn hoor Koek!
Ligt er wel een beetje aan. Ik heb ze ook nooit lang laten mekkeren, meestal een paar minuten en soms waren ze dan wel stil, en soms niet. Toen ze ouder werden werd ik wat strenger, anders nemen ze een loopje met je. Maar dan heb ik het wel over een jaar of 2. Maar dan zijn ze ook in staat om wat te spelen in bed als ze nog niet in slaap kunnen komen. We hebben nog wel een zwart filmpje van onze oudste die hele onverstaanbare kletsverhalen ophangt tegen haar muziekbeer.Esthertjuh schreef: Wij slapen ook (gedeelte van de nacht) samen. Ik laat Tess niet in slaap huilen. Op het moment is slapen drama en dan blijf ik erbij zitten tot ze slaapt. Krijg dan vaak alleen vervelende reacties van anderen. Moet haar gewoon laten huilen, dan valt ze vanzelf in slaap. We verwennen haar teveel![]()
Het lastigst vond ik toen ze tussen 2 en 1 slaapje overdag in zaten. Te actief voor 2 en eentje redden ze nog niet en zijn strontvervelend van moeheid. Vallen ze dan nét voor het eten in slaap
Inmiddels zijn ze om 23.00 uur nog steeds niet naar bed te krijgen...
Laatst gewijzigd door K&D op di 01 jul 2014, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.