Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mijn worteltjes waren trouwens aan de bovenkant groenig, ook in de kern. Oogst ik ze dan te vroeg? De smaak was verder wel heerlijk en zoet.
Volgens mij hebben ze dan teveel zonlicht gehad en had je ze (achteraf gezien) beter een beetje aan kunnen aardenJantina schreef: Mijn worteltjes waren trouwens aan de bovenkant groenig, ook in de kern. Oogst ik ze dan te vroeg? De smaak was verder wel heerlijk en zoet.
O ok! Nou ja ze smaakten er niet minder om, maar ik vond het gek!
Oh, wat zal de rat dan boos zijn.keetje schreef: Er bestaan vallen in kooivorm, niets dood, alleen opgesloten.![]()
Ik heb nu twee stenen bij de ingang en een paar strepen op de vloer met chloor gemaakt.
Hij/zij is nog niet teruggekeerd.
@Koekje: vroeger ratjes gehad en die hadden niet zulke grote kakjes. Ik ga er voor t gemak toch maar vanuit dat een rat is.
Wat groter formaat.
Terug van vakantie en alle 3 de brocolli's staan prachtig te bloeien
. En ze waren nog niet eens zo groot.
Aangezien ik er nog een aantal in een jonger stadium heb staan, iemand enig idee wat er mis is gegaan? Zodat ik het kan voorkomen bij de volgende.
Aangezien ik er nog een aantal in een jonger stadium heb staan, iemand enig idee wat er mis is gegaan? Zodat ik het kan voorkomen bij de volgende.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Hier is de bloemkool rijp voor het konijn. Jammer maar helaas. Volgend jaar heel jong oogsten dan maar. Net de eerste courgettes uit de tuin geoogst en de komkommers doen het ook weer geweldig dit jaar.
Geen idee hoe het kan maar er staan ineens allemaal scheuten van vlinderstruiken in de tuin.
De melkwei staat in bestelling zodat ik in de vakantie komkommer en courgette in kan maken.
Geen idee hoe het kan maar er staan ineens allemaal scheuten van vlinderstruiken in de tuin.
De melkwei staat in bestelling zodat ik in de vakantie komkommer en courgette in kan maken.
ik heb net mijn spitskooltjes in wording met een harde waterstraal verblijdt om de rupsjes eruit te spoelen. 12 rupsjes geoogst en aan de kippetjes gevoerd. Hopen dat de kooltjes het gaan redden, anders zijn ze voor de kippies.
Ik heb een algemene check gedaan, de bloeiende broccoli's weggegooid en de bakken gebruikt om de jongere planten uit te kunnen potten. Het groeit en bloeit allemaal goed!
-
sella
Waar heb je de melkwei besteld?hannabelgje schreef: Hier is de bloemkool rijp voor het konijn. Jammer maar helaas. Volgend jaar heel jong oogsten dan maar. Net de eerste courgettes uit de tuin geoogst en de komkommers doen het ook weer geweldig dit jaar.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bij een zuivelbedrijf waar ze zelf kaas maken.
ik heb vandaag nog zomerworteltjes, boerenkool en gele bietjes gezaaid

- -Annemarie-
- 5-sterren

Niet veel gedaan de laatste tijd.
Maar het groeit gelukkig vanzelf, en alles wat niet goed groeit is jammer. Daar heb ik dus ook geen foto's van. 
Foto's van vandaag:
Eerste jaar oogst rode kruisbessen. Jam van gemaakt, is heerlijk.

Op het terras in bakken: links bruine boon, rechts lathyrus.

Japanse wijnbes; dat belooft een fijne oogst!

Voor het eerst dit jaar: boomspinazie. Nog niet gegeten, maar sowieso mooi om te zien!

Rode ui.

Knoflook en een rare wortel.

Nog meer ui.

De mm bakken zijn een beetje overwoekerd door aardbeien, waar vervolgens niks aankomt. Die gaan we dus even uitdunnen en nog wat anders in zaaien.
Foto's van vandaag:
Eerste jaar oogst rode kruisbessen. Jam van gemaakt, is heerlijk.

Op het terras in bakken: links bruine boon, rechts lathyrus.

Japanse wijnbes; dat belooft een fijne oogst!

Voor het eerst dit jaar: boomspinazie. Nog niet gegeten, maar sowieso mooi om te zien!

Rode ui.

Knoflook en een rare wortel.

Nog meer ui.

De mm bakken zijn een beetje overwoekerd door aardbeien, waar vervolgens niks aankomt. Die gaan we dus even uitdunnen en nog wat anders in zaaien.
heb je je knoflook al geoogst?? Ik heb er vandaag 2 geoogst en ze zijn echt nog heel klein

-
sella
Ah dan heb ik er niet veel aan.hannabelgje schreef: Bij een zuivelbedrijf waar ze zelf kaas maken.
Ga zelf eens puzzelen dan.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vandaag weer een ronde gedaan. De courgettes doen het echt fantastisch!! Wat een verschil met vorig jaar! De pompoenplant heeft al een flinke pompoen eraan zitten en de komkommerplanten hangen helemaal vol met komkommers. Mijn stekjes die ik gezaaid had en die gevallen waren zijn nog steeds niet echt te identificeren. Ik heb echt geen idee wat het is.