Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Spannend Hanna, waar is de keuze uit ?? Zijn er al meer blaadjes dan alleen kiemblaadjes ??
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Er zitten zelfs al bloemen in. Het waren komkommers, courgettes en verschillende soorten pompoenen.
Dat worden al leuke planten dus !! Courgettes krijgen geen houvastdingetjes, hoe heten die ook alweer ? En pompoenen hebben geen prikkels op de bladeren en stelen

-
hannabelgje
- 5-sterren

Weet je dat zeker? Mijn pompoenstelen prikken wel. Heb me er net nog aan geprikt.
Alleen niet op de bladeren dan ??hannabelgje schreef: Weet je dat zeker? Mijn pompoenstelen prikken wel. Heb me er net nog aan geprikt.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik weet het niet. Ik denk inderdaad niet op de bladeren.
misschien via google afbeeldingen controleren??
Volgens mensen op het moestuinforum hebben mijn kolen stikstoftekort, dus ik heb net even mest gehaald en bijgemest. Kijken of het dan beter gaat.
Ik heb nu iets van 80-90 kleine tomaatjes in de planten. Varierend van 3 mm tot 1,3 cm en alles is nog groen en 1 is knal en knal rood. Ziet er heel grappig uit!
Mijn wortels groeien ook flink. Parijse worteltjes heb ik. Hoe weet ik nou wanneer ik die kan oogsten?
Ik heb nu iets van 80-90 kleine tomaatjes in de planten. Varierend van 3 mm tot 1,3 cm en alles is nog groen en 1 is knal en knal rood. Ziet er heel grappig uit!
Mijn wortels groeien ook flink. Parijse worteltjes heb ik. Hoe weet ik nou wanneer ik die kan oogsten?
ik heb nog helemaal geen tomaatjes in de planten
alleen bloemetjes

Vandaag hebben we sperciebonen uit de tuin gegeten
Vandaag hebben we sperciebonen uit de tuin gegeten
Wij hadden lenteui bij de kip-patat-en-appelmoes! Ze vielen in de smaak Nynke!
Kaela schreef: Wij hadden lenteui bij de kip-patat-en-appelmoes! Ze vielen in de smaak Nynke!
Ja!Nynke schreef:![]()
![]()
![]()
had je die van mij ??
Hoe weet je wanneer je uien klaar zijn om te oogsten en hoe droog je ze? En hoe bewaar je ze daarna?
als het loof omvalt zijn ze klaar om te oogsten. Als ze groot genoeg zijn maar het loof staat nog overeind, die omvouwen, zo'n 20-30 cm boven de ui. Dan nog weekje in de grond laten zitten. Daarna uien op het land laten drogen bij mooi weer, of in kratten en pas nadat het loof helemaal afgestorven is, dat en de wortels eraf knippen.

Wat ben ik toch een lieverdKaela schreef: Ja!![]()
Jazeker!!!!!!!!!!Nynke schreef: Wat ben ik toch een lieverd![]()
![]()
![]()
![]()