Lizzy schreef:
Ah! Dr. E. Plantinga's stokpaardje. Je dierenarts is vast bij een lezing van haar geweest.
Maar goed, ja hoor,
er zitten wel bacterieen in vlees. En dus moet je het vlees voor de hond net zo behandelen als je eigen vlees. En moet je je niet direct na het eten laten tongzoenen door je hond. Ik doe dat trouwens gerust wel en gek he, ik leef nog steeds na al die jaren BARF. Overigens, als mijn honden weer een weekend-diarree-van-mensen op hebben staan eten, zeg ik standaard tegen ze "potverdrie, viezerikken, vandaag gaan we NIET zoenen". En helaas ben ik dat standaard na een half uur al weer vergeten
Grappig is trouwens ook wel dat je in Amerika met je BARF etende hond gewoon "aai-hond" kunt worden en op bezoek gaat in ziekenhuizen. Waar ouderen en zwakkeren liggen.
En als ik aan Dr. E. Plantinga vraag hoe het dan zit met honden die in het bos een vies hazenlijk of baby luier vol diarree stront opeten, en daarna een zwakkere medemensen willen zoenen, dan wordt het altijd ernstig stil.
Honden zijn gewoon vieze beesten. Punt. Als je geen bacterieen wilt, moet je geen hond nemen. Ze snuffelen aan elkaars aars, ze likken hun eigen reet en puspiempel of loopsheiddoos (of die van de buurhond) en schromen niet om jou daarna lekker in je gezicht te zoenen. Bleh, bleh, bleh! Echt, vieze beesten!
Gewoon je hoofd gebruiken. Er zijn trouwens de afgelopen 11 jaar kweet-niet-hoeveel baby's geboren op dit forum. Er zitten op dit forum ook aardig wat mensen met gezondheidsproblemen (helaas). Gek he, dat we nooit van problemen horen
Ik ben het helemaal met Hope eens. De wereld gaat ten onder aan Dettol.
Tja, dat is ook zo, maar wilde gewoon is weten welke bacterie er zo slecht zou kunnen zijn dat je eraan kan komen te overlijden. Neem aan dat er in ons vlees dezelfde bacterien zitten als in het vlees voor de honden toch?
Waarschijnlijk is het een combinatie geweest van omstandigheden. Tuurlijk zijn er zoveel mensen die vers voeren en zwanger zijn geweest en geen klachten hebben gehad. Het zijn altijd de rampscenario's die we onthouden.
Hope schreef:
Ik heb geen verstand van soorten bacteriën, maar ik kan me niet voorstellen dat het nou echt zo schadelijk zou kunnen zijn.
Natuurlijk moet je rekening houden met hygiëne, maar dat is niets nieuws.
Mijn moeder heeft zeer ernstige COPD en er werken behoorlijk wat organen niet meer fatsoenlijk. Ze moet echt oppassen met infecties. En toch... onze hond krijgt barf, maar zelfs al zouden zie die brokken gaan geven komt ze hoe dan ook in aanraking met bacteriën. Ze kookt zelf ook en ze eten dan ook vlees, wat ook gewoon rauw gekocht wordt. Mag dat dan ook niet meer?
Waar ik soms bang voor ben is dat we, net als met zoveel dingen, een beetje beginnen door te schieten. Hele huizen staan vol detthol en andere ontsmettingsmiddelen, maar is dat wel zo goed? Moeten we niet ook een beetje onze eigen weerstand op peil houden?
Zou ik zwanger raken, dan kreeg mijn hond gewoon barf. En dan zou ik zelfs niet eens iets veranderen aan de hygiëne. Onze hond heeft zijn eigen snijplank, zijn eigen mes en zijn bak wordt elke dag uitgewassen.
Nu ben ik natuurlijk geen dokter, maar onze huizen worden ook nooit steriel. En ik denk dat we dat ook niet moeten willen.
Ik weet van mijn werk uit dat er rond de 50-100 ziektegevallen zijn van een listeria bacterie, maarja, als dat dan de "enige " slechte bacterie is....
Er zijn ook een boel goede bacterien die in het vlees zitten denk ik dan maar.
Off topic
En je hebt zeker gelijk dat we een beetje te hygienisch worden, in mijn werk, kraamzorg (ja van de dettol reclame een paar jaar geleden

), proberen we dat wat minder te doen maar wel volgens protocol, door geen water meer te koken voor de flesvoeding, maar gewoon water uit de kraan, flessen niet meer uitkoken maar afwassen, niet meer alles wassen op 60 -90 graden maar mag ook op 30 of 40 graden, maar wat er al jaren is ingestampt, krijg je er bijna niet meer uit.....